Som sagt skal jeg lave en hjemmeside ligesom dropbox, hvor man kan smide sine filer ind, og hente dem fra et andet sted (ligesom en usb).
Men jeg mangler et godt og MEGET MEGET sikkert script, slef. skal scriptt også være brugervenligt, og må gerne være enkelt og simpelt :)
Tak på forhånd
Det kan ikke gøres med et script...
Det kræver nogle timers programmering, samt styr på backend.. og så skal der være nogle vellavet klienter til. Det er ikke bare lige. Ked af at skuffe dig, men den der kræver lidt mere arbejde. :-)
Man skal have enormt godt styr på hostingen, og ikke mindst sikkerheden i det (SSL/kryptering osv). Derudover for at konkurre med Dropbox, skal du lave iphone/android app, en hjemmeside programmeret.. En windows, mac, linux client, der via fx SVN, kan holde filerne opdateret fra en dokument-mappe på pc'en til din webserver.
Dernæste skal du have styr på hvordan du vil hoste datasikkerheden, på cloud? eller raid 1 + backup? Hvor mange dage tilbage? Hvad hvis folk sletter filer? Hvad hvis din disk står af betyder det så nedetid? Eller ?
Der er så mange processer i det :) Og så er DropBox's priser bare svære at konkurre med! Tror jeg har 100 gb med filhistorik til omkring 120-130 kr om måneden :O