Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering af hjemmeside indhold

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg opdagde fornyligt at 2 forskellige konkurrenter til min hjemmeside havde kopieret tekster samt at den ene havde kopieret mit logo (hvor man bare have ændret navnet)

Har så skrevet til begge at de krænker ophavsretten, da de har kopieret direkte indhold fra vores hjemmeside til deres, og hvis ikke de fjerner eller ændre dette vil de høre fra vores advokat.

Den ene af de to havde så få timer efter allerede fået ændret alt hans.

Den anden som har kopieret stortset alt fra vores hjemmeside (inkl vores tidligere hjemmesides layout osv) samt logoet hvor vedkommende bare har ændret navnet, mener at:

Da vi er i samme branche kan man jo ikke komme uden om at nogle af teksterne minder om hinanden, og derfor ser han intet problem i det.

Vi har endda markeret direkte på hans side, som han iøvrigt selv bad os om at gøre for at vise ham eksempler, men det er er ikke nok.

Spørgsmålet er så, hvad skal jeg gøre nu, hvad er det næste step?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:01

Den nemme løsning? Send ham en faktura for at bruge din tekst :)

Den hårde løsning? Hiv ham i retten :)

:-)

Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 20:04

Hvad skal jeg fakturaer ud fra?

Hvordan kan jeg bevise i retten, at det er mig som har skrevet de tekster, samt lavet logo og ikke ham? Hvis det altså ender med det.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er sq frækt - at han ikke retter sig efter jeres advarsel.

Det er vel barefluks afsted til advokaten. Tag også lige nogle screenshots af det pågældende indhold hans site som ekstra bilag, i tilfælde af at han ændrer på tingene i mellemtiden.

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 20:05

Jannik Hansen - MaxiWeb:

Hehe... klasse idé! :-)

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 20:07

Har allerede taget billederne :)

Men som jeg skrev tidligere:

Hvordan kan jeg bevise i retten, at det er mig som har skrevet de tekster, samt lavet logo og ikke ham? Hvis det altså ender med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

Bilal Iqbal:

Hvad er fair? 5000 ? 100.000 ? Prøv! Kort sagt, hvad vil du sælge teksten for :)

Denne metode svare jo lidt til at en tyv bryder ind i dit hus (døren var jo åben), og tager dit fjernsyn. Du sender efterflg tyven en faktura - på hvad spørg du så, men der må du selv prøve at fastsætte det :) Han ødelagde jo ikke døren, da den stod åben, men det er jo stadig dit fjernsyn :)

Bilal Iqbal:

Spørg en advokat. Her står min viden af.. Men tag så mange screenshots, print dem ud, dato stempel dem.. Send dem i en konvolut til dig selv, og åben ikke konvolutten! Så har du PostDK's dato stempel.. Kort sagt spørg en advokat :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:12

Mads Nygaard Pedersen:

Jannik Hansen - MaxiWeb:

Hehe... klasse idé! :-)

Yup ;-) Yes

Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Advokat Peter Schønning Skrevet kl. 09:16

Du er velkommen til at ringe til mig på tlf. 25 32 23 33 og få et uforpligtende råd - jeg er advokat med ekspertise i ophavsret. Det er svært at rådgive om dette skriftligt, eftersom jeg har brug for flere oplysninger.

Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 09:21

Hej Peter

Takker, ringer til dig i løbet af dagen :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)