Hejsa Jeg skal have ændret min side for at gøre den mere søgemaskine venlig og få bedre resultater vist af Google AdSense. Mit spørgsmål er derfor hvordan jeg skal opbygge mine links, eksempelvis kunne være: Før: index.asp?funktion=Liste&PKategori=0-3&ID=14&[Mange andre ting] Ny: /biler/bmw/0-3/14/ /biler/bmw/0-3/14.html /biler/bmw/0-3_14.html Eller er der andre forslag til en bedre struktur? På forhånd tak. |
Bedste opbygning af links ifht. Adsense og søgemaskiner
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Efter mine erfaringer har det ikke den store betydning. Du skal derimod sørger for at have dine meta tags iorden. Med meta tags vil de hjemmeside som det første fortælle søgemaskinerne hvilke ord de skal finde siden på.. Du kan nemt finde forskellige meta tags builders med lidt søgning på google... |
nr 2 er klart at foretrække. Det gælder om at gøre den så letlæselig som muligt. Det i sig selv giver ikke en høj ranking, men gør din side mere bruger venlig. Kort fortalt, jo mere bugervenlig din side er, des gladere er søgemaskiner for den. Det er en hel disciplin i sig selv. Det kommer også an på hvilken søgemaskine du vil højt på. Google kigger f.eks. slet ikke på meta-tags, da folk havde en tendens med at skrive en hel masse som ikke passede. Det som tæller højest på google er links referers. Jo flere sider med en høj googlerank som peger på din side, des højere kommer du. Det er derfor det er så svært at komme højt på google. Hvis det var let ville alle bare gøre det. Omvendt, hvis du har høj pagerank, betyder det ikke alverden hvordan din side er kodet. Mht. links så er det bare en federe side med gode urls. Det er lettere at huske for dig og alle andre. |
Hej Just2Funny De er sådan set lige dårlige ;-): - Før: Her kan det være svært at få nøgle-søgeord med i selve URL''en og den er ikke læsevenlig for mennesker - Ny: Jo dybere nede i en folder struktur Du placerer indhold, desto lavere prioritet giver Du dette indhold set med søgemaskinernes øjne. Lav i stedet læsevenlige og søgemaskinevenlige URL''er som ligger i roden af Dit website, fx http://www.dinhjemmeside.dk/biler-bmw-0-3-14.html Husk at bruge bindestreg (''-'') og ikke underscore (''_'') Læs evt. denne tråd hvor problematikkerne omkring folder strukturer bliver diskuteret. (Se også mere i bunden af dette indlæg)
Hej Casper Det er rigtigt hvad Rasmus skriver, at: - META tags (''Keyword'' og ''Description'') kun har en meget lille betydning - det er meget vigtigere at arbejde med at generere links SEO værdien af META tags er diskuteret nærmere i en anden tråd her på Amino (Brug førnævnte link). Derudover har jeg også skrevet om SEO værdien af META tags på gSEO At bruge søgemaskinevenlige URL''er har, som Du nævner, ikke en stor positiv SEO betydning, men det er dog stadigvæk en rigtig god ide, at gøre noget ved sine URL''er, da fx brugen af subfoldere kan have en negativ effekt SEO mæssigt. Her kan brugen af søgemaskinevenlige URL''er have en positiv effekt, fordi det kan være med til at man undgår den negative effekt fra subfolderne (Håber ikke det blev alt for kryptisk formuleret). /Grosen Friis |
SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk
|
Bindestreger bliver oversat af søgemaskinerne til mellemrum. Så hvis url''en er biler-bmw så vil man kunne søge på "biler bmw" |
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Dertil kommer, at _ tegnet "forsvinder" hvis URL''s vises som et aktivt link på en HTML-side - da link-understregningen dækker for _ tegnet. Det gør at den er sværere at læse, og der er støre risiko for at folk læser forkert. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)