Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil være distributør.. Ider og forslag søges!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer,

Jeg kan muligvis tænkt mig blive distributør af et (skønhedsprodukt) og har derfor skrevet til virskomheden for nogle informationer. Nedenfor kan i læse hvad de har svaret:

Hello sir / madam,
Jeg spørger:
 I consider selling X system in Denmark and therefore have contact with a seller, Manufacturer in China.

De svarer:
Which manufacturer have you contacted in China regarding this product? (we want to make sure you buy it from a legitimate place...)

Jeg spørger:
I am writing this mail to ask about you have a patent on this product.?
Yes, Our company, xx, is the sole owner of the intellectual properties for XX (patent)

Jeg spørger:
 If you have a patent,I mayby want to bee dealer in Denmark of it . Do you already have dealers in Denmark ?

De svarer:
We do not have a distributer in Denmark yet, but can tell you that we have quite a few orders online from Denmark, so i believe there is a customer interest in this product in Denmark

Jeg spørger:
 What does it cost to have 100 x to start with. product is unknown in Denmark, it must not cost much.

De svarer:

The product sells for 39.99$ + 18.99$ for shipping and handling now online,
The wholesale price varies and depend on how you market it, do you plan to market it online or do you plan to sell it to stores? (packaging is different so price is different)
Please advise on this so i can send you the price for what you are looking for...
Also, our minimum order qty for distributers is 500 units, FYI,

Hvad synes i jeg skal være opmærksom på. Hvordan skal aftalen laves så det er til min fordel ?

Jeg synes det er super godt produkt, MEEEEEN jeg tør ikke købe 500 enheder på engang. Jeg skal jo se om folk synes om produktet og om der er marked for det.

Hvis det sælges til 230 kr på nettet, hvad synes i indkøbsprisen skal være ?

Og hvad mener de med svaret (Yes, Our company, xx, is the sole owner of the intellectual properties for Slique (patent) ??)

Håber på hjælpe og gode forslag :)

Sådaaaaan

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 14:40

Jeg vil forslå dig at læse bogen 4hours work week, det behandler netop dit problem.

Men du kan jo lave et spørger skema på nettet, og finde nogle piger der gider at besvare det. det er dog besværligt, jeg ville måske gå ud til en virksomhed og fortælle dem du egentlig allerede har produktet og spørger om de er interreseret i at købe 50-100stykker. eller måske mere.

men læs bogen. - det kan være det værd. det over 100.000 du skal af med.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 14:41

Jeg vil forslå dig at læse bogen 4hours work week, det behandler netop dit problem.

Men du kan jo lave et spørger skema på nettet, og finde nogle piger der gider at besvare det. det er dog besværligt, jeg ville måske gå ud til en virksomhed og fortælle dem du egentlig allerede har produktet og spørger om de er interreseret i at købe 50-100stykker. eller måske mere.

men læs bogen. - det kan være det værd. det over 100.000 du skal af med.

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 19:24
Ikke meget hjælp her ..

Sådaaaaan

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:41

Hejsa

Jeg ved ikke helt hvad du havde forventet af hjælp, for det er jo rimelig svært at svare på generelt. Avancen indenfor skønhedsprodukter er vildt høj, hvis du tager de gængse markeder. 

Jeg kan slet ikke komme med nogle forslag til hvordan aftalen skal laves så det er til din fordel. Jeg kender flere der har haft noget med Kina at gøre, og det virker ikke så let og de har alle været dernede inden de gik igang.

Et super godt produkt, betyder det at det er vildt populært dernede så, eller er det din holdning til det? Hvis du ikke tør købe det på engang, hvordan vil du så få lavet en aftale?

Er det dame eller herre produkt? 

Indkøbspris tja, kan jeg ikke udtale mig om når er også kommer andre omkostninger på dernede fra, som jeg ikke kender til.

Deres besked betyder vel bare at de er eneste ejer af rettighederne.

Men har du ingen erfaringer med skønhedsprodukter i forvejen og kender lidt til priser (incl indkøbspriser)?

Mvh. Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11

Start med at svare på det de spørger om - altså om du vil sælge B2B eller B2C, så kan du få en prisliste fra dem, og derfra vide hvad det vil koste at købe en min. ordre fra dem.

Du kan ikke forvente at få lavet en aftale til din fordel - hvis du skal have en god aftale, skal den laves, så den tilgodeser begge parter.

Og på dit spørgsmål til, om de har patent på produktet, svarer de, at de har patent på det. Hvis du vil vide det med sikkerhed, så skal du nok spørge et andet sted, end lige hos dem, da de nok vil sige det uanset.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Mar 07
Skrevet kl. 08:24
Grunden til jeg ikke vil købe hele 500 enheder, er for har ikke råd til det.

Nu har jeg skrevet til dem, nu vi se hvad de svarer!

Men en meget underlig ting er, at jeg har fundet virsomhed som ligger i USA og de har samme produkt med andet navn og de hævder også have patent på den.

Hvordan kan to virksomheder have patent på produkt?

Har spurgte dem om de kender til hinandens produkt og det gøre de !!?

Sådaaaaan

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:44
Thomas Bang Petersen:

Start med at svare på det de spørger om - altså om du vil sælge B2B eller B2C, så kan du få en prisliste fra dem.

MVH

Thomas

De spørger ham ikke om det er B2B (salg til firmaer) eller B2C (salg til private).

De spørger om han vil sælge online eller i fysiske butikker, da indpakningen er forskellig (og dermed også prisen).
Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 08:47
For at vi kan svare på det, skal vi vide hvad og hvem. :-)

Men hvis du blander tingene sammen, kan du jo have forvekslet det at den ene har patent på produktet og en anden ene-distributør i et givent land.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

SousVideDK:
De spørger ham ikke om det er B2B (salg til firmaer) eller B2C (salg til private).

De spørger om han vil sælge online eller i fysiske butikker, da indpakningen er forskellig (og dermed også prisen).

Som jeg ser det, spørger de nu netop om det er B2B eller B2C - "do you plan to market it online or do you plan to sell it to stores?".

Når de skriver sell it to stores, så er det jo salg til butikker og ikke i butikker - det er for mig at se B2B (grossist). To market in online tolker jeg bestemt som salg til private - hvis det stadig er salg til butikker er det jo underordnet om de bestiller online eller via tlf/mail. Så i mine øjne ingen grund til spørgsmålet, hvis det ikke er for at finde ud hans rolle i distributionskæden.

MVH

Thomas

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)