Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma i udlandet - modtage danske opkald (via Skype) ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lige nu i udlandet hvor min onkel har firma. Firmaet har på nuværende tidspunkt primært danske kunder, hvilket er lidt et problem når han sidder i udlandet. Løsningen har indtil videre været at have ansat en dansker.

Firmaet har et omstillingsnummer (et 70 nummer).

Min onkel ønsker nu at kunne modtage disse opkald på sin telefon, uden at det koster ham en formue. Helst til dansk takst.

Spørgsmålet er derfor:

Hvordan sætter man dette op? Jeg formoder at det vil være smart at bruge Skype, så han ved at være på Internettet på sin telefon, kan modtage samtlige opkald til Skypes lokale takst?

Jeg har kigget en del på Skypes hjemmeside, og jeg bliver simpelthen ikke klogere.

---

Jeg ser rigtig meget frem til svaret! :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 13:34

Hej Lars

Vores support sidder i Tyskland, men vi har et dansk skypenummer som er ligesom et dansk telefonnummer, så kunderne kan ikke se det og oplever ingen yderligere omkostninger ved at de rent faktisk ringer til tyskland. Det er bare at gå ind og bestille et skypenummer så kører det nemt :-)

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 13:42

Det lyder godt, men jeg har lige nogle spørgsmål:

• Hvis det skal være vores nuværende omstillingsnummer folk ringer til, kan man viderestille til et nummer som viderestiller?
  • Kan dette modtages fra telefonen? Så man ikke behøves sidde ved sin computer?

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lars Holdgaard:
Løsningen har indtil videre været at have ansat en dansker, men meget tyder på han bliver fyret.

Så må man sku da håbe at han ikke er aktivAmino hva ;-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Skrevet kl. 13:55

Peter:
Mange tak for pointen. På trods af jeg er 100% overbevist om det ikke er tilfældet (af ret mange årsager), bør der af princip aldrig gives sådan nogle informationer.

Kan du redigere mit quote ud? Det ville være super :)

Mange tak for påmindelsen. 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:27

Nikolaj:
Vores support sidder i Tyskland, men vi har et dansk skypenummer som er ligesom et dansk telefonnummer, så kunderne kan ikke se det og oplever ingen yderligere omkostninger ved at de rent faktisk ringer til tyskland. Det er bare at gå ind og bestille et skypenummer så kører det nemt :-)

Så man ville ud fra ovenstående kunne bestille et support no. til f.eks. US kunder og et til tyske kunder der kommer ud på samme tlf. herhjemme som service for kunderne via Skype?

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:32

Alternativt kan man vælge ip-telefoni.. Fx Firmafon tilbyder ret biillig viderestilling af din telefon, selv til udenlandske numre. Eller måske bare ægte ip-telefoni, med en fastnet telefon.. Fx: http://fonet.dk/

:-)

Skype, har trodsalt haft en del nedbrud, der har kostet mig 2-3 hele arbejdsdage i problemer de sidste 12 mdr :(

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:38

Men kan Skype løfte opgaven og kan man få udenlandske no. hos dem eller hvordan henter/køber man dem?

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars,

Jeg har selv tidligere løst problemet med et skypein nummer. Dvs du køber et dansk telefon nummer af Skype og alle danskere kan så ringe til dette. Nummeret forwarder så til din skype, så du så evt kan forwarde videre til en lokal mobil. Det koster lidt, men meget mindre end udenlandstakst. Og dem der ringer betaler kun lokal takst.

Jeg har skrevet en artikel om det her: http://www.emomsen.dk/koersel-af-firma-fra-udlandet/

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)