Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

økonomi ved opstart

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
hejsa

jeg går med planer om at starte net butik op, men har svært ved at se skoven for bare træer..... tusind spørgsmål men kan ikke finde svarene nogle steder.

hvis nu det et tøj jeg vil sælge ( det er det) hvor stort et start beløb vil så være realistisk uden at vi skal ud og låne en halv bondegård?

tøj import.  kan det lade sig gøre at få kontakter og finde varer uden at skulle rejse til det pågældene land?  (  det koster jo også penge at rejse)

er det nødvendigt at tage lange kurser i salg og marketing for at få det til at fungere eller kan det lade sig gøre at klare sig uden?

jeg har mange flere spørgsmål, men nu har jeg glemt dem alle nu hvor jeg endelig har taget mig sammen til at springe ud i at stille dem

lige inden jeg slutter må jeg hellere sige at det er pga artiklen i søndagsavisen (25.3.07) med Martin Thorborg der gør at jeg overhovedet er kommet så langt som at stille spørgsmål. jeg har gået med min ide siden 2001 og håber jeg efterhånden kan finde ud af om den kan blive til virkelighed eller ej.

håber at få mange svar fra Jer på spørgsmål I sikkert har svaret på 1000 vis af gange før.

MVH

Mette

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 17:28
Hej Mekra

Jeg har selv lige startet en virksomhed op, så jeg kender lidt til din situation. Det er meget svært at fastsætte et beløb, da det afhænger meget af hvor stort et sortiment du vil have på din hjemmeside. Så dette kan jeg desværre ikke sætte et beløb på. Men mht. at få lavet en hjemmeside, er der mange der tilbyder en "færdig pakke" af forskellige webshops. Mange af dem tilbyder fx 14 dages fri demoshop, hvor du har mulighed for at afprøve nogle af de forskellige funktioner og moduler der er i sådan en shop. Jeg bruger selv løsningen fra www.goldenplanet.dk som jeg har været godt tilfreds med indtil videre. Her giver jeg 450/mnd for selve webshoppen og kortbetaling. Men inden du starter, skal du også tænke på hvor meget du vil gøre ud af dit design, da de tilbyder 10 forskellige færdige skitser. Hvis dette skal laves om, skal du enten betale goldenplanet, eller en anden programmør. Og det er her det koster kassen. Her kan du bruge Amino som en god hjælp, folk vil gerne hjælpe - men det er ikke gratis, så hent altid tilbud ind på forskellige programmører.

Det kan sagtens lade sig gøre at få kontakter uden at besøge leverandøren. Jeg mener det er et spørgsmål om at prøve sig frem, og måske købe nogle enkelte stykker tøj hjem, studere kvaliteten og herefter forhandle om priser. Jeg har opbygget 2-5 virkelig gode leverandører, som jeg benytter i dag. Har også været udsat for andre leverandører som leverede en meget dårlig service, disse er sorteret fra. Så jeg vil sige det er en "lærerproces" som min lærer vil have sagt. hehe. Søg på nettet, og du vil finde

Nu spørger du til marketing, og dette er selvfølgelig en meget vigtig ting. Jeg selv har 3-årige HH-uddannelse og er igang med at læse økonomi på 2 år på universitetet, og her har jeg fået de grundlæggende elementer til at starte og kører en virksomhed med. Så man kan sagtens klare sig uden, hvis man bare har en hvis sans for at tænke logisk og rationelt. Men selvfølgelig, vil kurser have en gunstig effekt på din måde at tænke og handle på.

Det kræver meget at man sætter sig ind i de forskellige ting inden man starter op, her har jeg fået meget inspiration fra http://www.startvaekst.dk/ bare et lille tip.

Håber det hjalp lidt på dine spørgsmål

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 23:11
Det er altid en god idé at bruge de kroner det koster på at besøge sine leverandører. Men ok, hvis du kun skal købe for et par tusinde, er det naturligvis ligegyldigt.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)