Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en pivskid

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en, synes jeg selv, god ide til en app til mobiltelefoner. Mine programmeringsevner i den retning er dog yderst begrænsede. Hvis jeg skal føre denne ide ud i livet er jeg nød til ekstern hjælp i form af indiske programmører eller lignende.

Spørgsmålet er så: Hvordan sikrer man den gode ide fra at blive kopieret i vildskab af eventuelle samarbejdspartnere/indiske programmører?

pft

hanspeed

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:36

Hmm, som udgangspunkt så tror jeg ikke du skal regne med en indisk programmør vil stjæle din ide, du kan også bruge Odesk.com.

Ellers skal du jo tage patent på din ide. :)

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 21:38

Hej hanspeed,

Der findes en masse virksomheder, som laver apps og du bør kontakte dem. Inden du fortæller dem i detaljer omkring din ide, så får du dem til at underskrive en NDA (mener jeg den hedder). Påden måde kan de ikke bare løbe med din ide.

Hvis de vil lave din app og hvis du ikke betale dem for programmering, så skal du forvente at de skal have X% i forventet indkomst.

Held og lykke!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:48

En NDA er selvfølgelig vejen frem. Tror bare der er lidt langt til Indien med et sykke parpir, printet fra amino.dk;) 

Patent er selvfølgelig en mulighed, men det koster vel flere knaster end bundlinjen kan klare?

Min ide er er egentlig en forlængelse af andre lignende apps, dog med en væsentlig ændring. Så er det vel ikke ligetil at patentere ideen?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 23:42

En NDA er nu ikke bare et printet papir, men en rigtig kontrakt - så tag det bare helt roligt. Du kan formentlig ikke få patent på din ide, da den som du siger benytter nuværende teknologi og tiltag, men med ændringer. Desuden vil et verdenspatent være alt alt for dyrt.

En fyr i Indien sidder virkelig ikke og tager ideer, som der muligvis eller muligvis ikke er penge i. Meget sjældent at apps tjener millioner!

Så vær ikke så bange, få skrevet din ide ned og lav en NDA med et firma, som kan hjælpe dig.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Ludvigsen
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 373
Fra  LudvigsenPatent LudvigsenPatent - Vi beskytter din OPFINDELSE Skrevet kl. 09:14

Mht. "forlængelse af andre lignende apps, dog med en væsentlig ændring."

kan godt have nyhed og opfindelseshøjde, så i princippet kunne det godt patenteres.

Se krav til patentering af Apps og softwarewww.eneret.dk

De fleste opfindelser er en videreudvikling af noget man kender - og det kan godt patenteres

hvis den opfylder kravene til bl.a. nyhed og opfindelseshøjde

Mogens Ludvigsen, LudvigsenPatent

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:49

KennM:

En NDA er nu ikke bare et printet papir, men en rigtig kontrakt - så tag det bare helt roligt. Du kan formentlig ikke få patent på din ide, da den som du siger benytter nuværende teknologi og tiltag, men med ændringer. Desuden vil et verdenspatent være alt alt for dyrt.

En fyr i Indien sidder virkelig ikke og tager ideer, som der muligvis eller muligvis ikke er penge i. Meget sjældent at apps tjener millioner!

Så vær ikke så bange, få skrevet din ide ned og lav en NDA med et firma, som kan hjælpe dig.

ja, men en NDA kan aldrig 100% sikre en ide...der skal et patent til. Og selv her er man ikke 100% sikker, hvad angår noget så udefinerbart som apps (en konkurrent kan med nogle mindre modifikationer lave en ny version, der indeholder det samme som din + mere til, hvilket jo så er en ny app).

Du kan jo evt. vælge danske udviklere, der som betaling tager en del af overskuddet på app'en fremfor upfront betaling. De er jo heller ikke interesserede i at stjæle din ide af åbenlyse årsager.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)