Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bidrag med din viden tak

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har tilføjet 2 nye forums sektioner på min side www.mediaplace.dk og jeg håber at du / i vil bidrage med jeres gode erfaring inden for mobile apps og billedredigeringsprogrammer. ( men gerne også i resten af forummet ) Smile

Jeg har dog lige et spørgsmål nu jeg har jer, er der for mange sektioner på mit forum? skal det deles lidt op og evt. hvordan ?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 18:42

Nej, syntes ikke der er for mange pt. men udvid først med flere som der er behov og brugere til det,  der er intet værre en et forum uden meget aktivitet, men massevis af kategorier.

Der vil sikkert med tiden, og som forummet udvider sig blive plads til flere kategorier.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:57

Jeg synes der er alt for mange, givet at der kun er 69 indlæg i alt, så synes jeg i stedet du skulle samle det hele under én kategori.

Når du så observere nye indlæg inden for samme emne, komme op hver uge, så er det mere givet at oprette en ny kategori, også flytte indlæggene over i den nye kategori.

Jeg ved ikke om du har hørt Thorborg's podcast omkring forums, hvis ikke så hent det ned, http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html.

Ellers held og lykke med projektet! :)

Mads Madsen

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 19:01

Det var nu også for at jeg kunne tilbyde brugerne flere valg og muligheder, men der er desværre en del tomme forums sektioner lige pt.

men jeg synes heller ikke at jeg vil undvære nogle af dem som jeg har nu :-( men det kan så blive et valg jeg må tage og lukke flere sektioner ned midlertidigt.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:04

Mads Madsen:

Jeg synes der er alt for mange, givet at der kun er 69 indlæg i alt, så synes jeg i stedet du skulle samle det hele under én kategori.

Når du så observere nye indlæg inden for samme emne, komme op hver uge, så er det mere givet at oprette en ny kategori, også flytte indlæggene over i den nye kategori.

Jeg ved ikke om du har hørt Thorborg's podcast omkring forums, hvis ikke så hent det ned, http://thorborg.tv/hvordan-laver-man-et-godt-debatforum.html.

Ellers held og lykke med projektet! :)

Det kan edderbankeme også være et stort arbejde at flytte dem efter forummet har ramt eksempelvis 500 eller 1000 tråde. Alle trådene (i hvert falde det første indlæg), skal læses igennem, derefter flyttes. Det kan tage rigtig, rigtig lang tid. Det er jo langt fra alle tråde der egentlig har en god overskrift.

Hvis ud eksempelvis tager overskriften på denne tråd "Bidrag med din viden tak", så kan du ikke ud fra det vurdere hvor det skal lægges hen, man skal derfor læse indlægget og flytte det efterfølgende, og tidsmæssigt kan det tage lang tid.

Jeg synes det er fint at der nu er flere kategorier, både for din egen skyld, men også for de som skal skrive et eventuelt indlæg.

Med Venlig Hilsen
Morten Som har været hele "læs det igennem, og flyt til ny kategori"-møllen igennem :) Det er ikke sjovt.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 19:11

Morten Madsen:

Det kan edderbankeme også være et stort arbejde at flytte dem efter forummet har ramt eksempelvis 500 eller 1000 tråde. Alle trådene (i hvert falde det første indlæg), skal læses igennem, derefter flyttes. Det kan tage rigtig, rigtig lang tid. Det er jo langt fra alle tråde der egentlig har en god overskrift.

Hvis ud eksempelvis tager overskriften på denne tråd "Bidrag med din viden tak", så kan du ikke ud fra det vurdere hvor det skal lægges hen, man skal derfor læse indlægget og flytte det efterfølgende, og tidsmæssigt kan det tage lang tid.

Jeg synes det er fint at der nu er flere kategorier, både for din egen skyld, men også for de som skal skrive et eventuelt indlæg.

Med Venlig Hilsen
Morten Som har været hele "læs det igennem, og flyt til ny kategori"-møllen igennem :) Det er ikke sjovt.

Skrev heller ikke noget om at det skulle være let, men som Mads A. har været inde på, så ser det rimelig tomt ud hist og her, hvilket jo ikke sender det helt korrekte budskab til brugerne. Var mere derhen jeg ville, man behøves jo heller ikke flytte alle indlæg, måske kun 10 eller 20, bare for at skabe balance i forumet igen. :-)

Mads Madsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38

OffTopic(Konstruktiv Kritik til forummets design)

Jeg synes ærlig talt at forum-delen godt kunne blive noget bredere. Just sayin, men for mig føles det direkte ubehageligt at alt den tekst bliver klemt ind i så meget plads :(

Evt prøv at finde en måde at gøre sådan at forum delen måske lige får lidt mere plads. (med hentydning på bredden!) 

Det var egentlig bare det jeg ville sige :)  

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 19:47

Mads Madsen:
Skrev heller ikke noget om at det skulle være let, men som Mads A. har været inde på, så ser det rimelig tomt ud hist og her, hvilket jo ikke sender det helt korrekte budskab til brugerne. Var mere derhen jeg ville, man behøves jo heller ikke flytte alle indlæg, måske kun 10 eller 20, bare for at skabe balance i forumet igen. :-)

Nej, nej - du har ret i at du ikke skrev det. Men i min optik er det bare noget man behøver at tage med i overvejelserne. Det kan nemt tage rigtig mange timer, alt afhængig af hvilket system man har at gøre med.

Mine tanker er bare at man ikke behøver gøre det sværere end det er.

Som koder, ville jeg implementere din idé med ét samlet forum på følgende måde:

Folk som skal lave en tråd, skal vælge en kategori som deres tråd passer til. Tråden lander dog som alle andre til at starte med i én tråd. Men når de allerede HAR valgt en kategori, så kan man jo når man når 500-1000 tråde blot hente dem ud i de forskellige forums efter de værdier der er sat (kategorier) - så tager det i hvert falde ikke lang tid ved at gøre det på den måde, og forummet ser aktivt ud til at starte med. :-)

Du ved hvad jeg taler om - du er jo selv koder kan jeg se.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 19:53

Morten Madsen:

Nej, nej - du har ret i at du ikke skrev det. Men i min optik er det bare noget man behøver at tage med i overvejelserne. Det kan nemt tage rigtig mange timer, alt afhængig af hvilket system man har at gøre med.

Mine tanker er bare at man ikke behøver gøre det sværere end det er.

Som koder, ville jeg implementere din idé med ét samlet forum på følgende måde:

Folk som skal lave en tråd, skal vælge en kategori som deres tråd passer til. Tråden lander dog som alle andre til at starte med i én tråd. Men når de allerede HAR valgt en kategori, så kan man jo når man når 500-1000 tråde blot hente dem ud i de forskellige forums efter de værdier der er sat (kategorier) - så tager det i hvert falde ikke lang tid ved at gøre det på den måde, og forummet ser aktivt ud til at starte med. :-)

Du ved hvad jeg taler om - du er jo selv koder kan jeg se.

Med Venlig Hilsen
Morten

Jeg tror det ville forvirre brugerne, så havde jeg nok i stedet kigget på stackoverflow.com også bede brugerne om at skrive nogle tags/nøgleord til at beskrive indlægget.

Men vi tænker lidt i samme baner, så er helt med på den. :-)

Mads Madsen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)