Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en PC-doktor tilstede?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at jeg har fået løst problemet - men nu er jeg bare nysgerrig efter, om nogen har et bud på, hvad der var galt?

De sidste par dage har enkelte hjemmesider været helt vildt lang tid om at loade - i både Firefox og IE - og i går var de helt umulige at åbne - og jeg kunne heller ikke tilgå dem via FTP. Problemet var kun på min egen PC. På andre PC'er virkede siderne - og en søgning på www.downforeveryoneorjustme.com sagde også, at siderne var oppe.

Det var ikke tilfældige sider - men lige præcis mine egne 3 hjemmesider - og Surftown. Altså sider, som jeg bruger stort set dagligt. Dog virkede Amino, som jeg også bruger dagligt, helt fint.

I desperation kørte jeg en spywarescanning og en virusscanning på computeren - men uden at det løste problemet. Til sidst kørte jeg CCleaner, som bl.a. rydder historik, cache mv. og rydder op i registreringsdatabasen.

Det virkede!

Jeg tænker, om det måske er noget med cache - men jeg har Firefox til at rydde cache hver gang den lukkes, så det lyder jo umiddelbart ikke sandsynligt, men det er det eneste bud jeg har.

Er der nogen, der har oplevet samme problem - eller har et bud på, hvad pokker der var galt?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Sixes Up Skrevet kl. 09:03

Jeg havde samme problem med min egen webshop som også kører surftown, deres webmail og egen side var også ekstrem langsom.

Har skrevet til dem igår og hørt ad, men har intet hørt endnu.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:11

Goffer:

Jeg havde samme problem med min egen webshop som også kører surftown, deres webmail og egen side var også ekstrem langsom.

Har skrevet til dem igår og hørt ad, men har intet hørt endnu.

Lige i det her tilfælde tror jeg ikke det havde noget med Surftown at gøre, da jeg som sagt godt kunne åbne siderne fra min anden PC og fra min mobil - og en søgning på domænerne viste jo også, at de var oppe at køre - jeg kunne bare ikke åbne dem fra min bærbare.

Det er det, jeg synes er lidt skummelt. ;-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:21

Hej Skype-Smile

Windows computere med meget store mængder filer i "midlertidige internetfiler" og fragmenterede harddiske kan blive langsommelige, når internetbrowseren skal undersøge, om en given fil allerede ligger i den lokale cache på harddisken.

Det vil en scan med antispyware-programmer ikke løse, men oprydningsprogrammer som CCleaner og SLOW-PCfighter vil i forbindelse med scanning tømme cachen og fjerne andre midlertidige filer.

En defragmentering af harddisken i din computer vil sandsynligvis kunne øge hastigheden yderligere.

Prøv eventuelt det gratis Open Source program UltraDefrag, som du kan hente her.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:52

John Nielsen:

Windows computere med meget store mængder filer i "midlertidige internetfiler" og fragmenterede harddiske kan blive langsommelige, når internetbrowseren skal undersøge, om en given fil allerede ligger i den lokale cachepå harddisken.

Hej John,

Tak for svar - det lyder jo rigtig plausibelt. Smile

Men tømmer Firefox ikke cachen når man lukker den? (når man har valgt den indstilling). Eller er det kun historik og cookies der slettes - og så ligger cachen stadig et sted på PC'en?

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 12:56

Allan I:

Hej John,

Men tømmer Firefox ikke cachen når man lukker den? (når man har valgt den indstilling). Eller er det kun historik og cookies der slettes - og så ligger cachen stadig et sted på PC'en?

Sider der ligger i favoritter /bogmærker bliver ikke slettet, det kræver en ekstra indstilling (så vidt jeg husker) ligesom cookies osv.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:12

Allan I:

John Nielsen:

Windows computere med meget store mængder filer i "midlertidige internetfiler" og fragmenterede harddiske kan blive langsommelige, når internetbrowseren skal undersøge, om en given fil allerede ligger i den lokale cachepå harddisken.

Hej John,

Cachen består af meget mere end cookies og oversigten over besøgte sites (historik).

Moderne browsere vil gøre nærmest alt for at virke ultrahurtige til at hente de ønskede hjemmesiders indhold. Derfor caches utroligt meget indhold.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:21

@John Nielsen og J. Deleuran

Jamen, så tror jeg, at I tilsammen har givet svaret - for det er både lang tid siden jeg har kørt en oprydning/defragmentering på PC'en og jeg har lige for nyligt lagt mine hjemmesider op som "SpeedDial" i toolbaren i Firefox - så det er nok de 2 scenarier, der har skabt problemet.

Tak for hjælpen - I kan nu føre jeres højre hånd op til venstre skulder, og klappe jer selv lidt - for det har I fortjent. Wink

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)