Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved køb i udland og salg i DK

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 12
Fra  Sixes Up Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg har googlet løs i aften, og læst utallige indlæg her på siden, og er blevet en smule klogere, dog er jeg stadig i tvivl hvordan jeg skal afregne ud fra min egen situation, prøver lige at sætte regnstykket op som det ser ud for mig (Alt er ex. moms)

Køber for Kr.1.500,- i USA heraf er Kr.300 moms (Ja, ved godt det ikke momses, men tallet skal så vidt jeg ved bruges ved momsindberetningen)

Hvis vi siger at jeg fik 10 trøjer for ovenstående pris, så har de så en stykpris på Kr.150,-

Jeg sælger så 1 trøje for Kr.350 herhjemme hvoraf jeg så skal afregne Kr.87,50 i moms (vel?)

Her er det så jeg bliver i tvivl.
Er det trøjens rene salgsmoms jeg skal indberette, eller er det momsen af dækningsbidraget jeg skal indberette?

Håber ovenstående giver mening. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:41

Importmomsen er mere end jeg vil vove at forklare, men det er statistik, både køb og salgs moms - så koster ikke noget

Momsen ved dit salg i Danmark er på hele salgsprisen (ikke noget med dækningsbidraget). Hvis du sælger den for 350 kr + moms er momsen 87,50 og din salgspris så 437,50 kr

Hvis du mener du sælger den for 350 ialt inkl. moms, så er momsen 70 kr og du sælger altså for 280 kr + 25% moms = 350 kr

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Sixes Up Skrevet kl. 22:48

Takker for hurtigt svar :)

Jo har fået styr på det med at være registreret importør, selvom post danmark hårdnakket påstår det modsatte.

Kan dog se at jeg ikke fik fyldt noget ud i rubrik nr.4 ved min sidste indberetning på det link du har sendt, må lige få lavet en rettelse.

Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Aug 11
Fra  Sixes Up Skrevet kl. 10:02

Var lidt for hurtig, kunne se at det var EU lande, så den skal jeg ikke udfylde.
Men er lidt i tvivl om hvordan min momsindberetning skal se ud, hvis vi bruger ovenstående eksempel som det eneste køb/salg jeg havde lavet i momsperioden:

Salgsmoms (udgående moms) : 70

Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande) : 300

Købsmoms (indgående moms) : 300 (eller skal jeg skrive -300?) eller skal jeg slet ikke skrive noget?

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 15:05

Du skriver 300 i købsmoms, og ellers er det rigtigt som du har angivet.

Skulle du komme til at skrive -300 i feltet vil det bliver lagt til tilsvaret i stedet for at blive fratrukket (da negativt fradrag er det samme som et tillæg)

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)