Hej alle Aminoer Jeg har googlet løs i aften, og læst utallige indlæg her på siden, og er blevet en smule klogere, dog er jeg stadig i tvivl hvordan jeg skal afregne ud fra min egen situation, prøver lige at sætte regnstykket op som det ser ud for mig (Alt er ex. moms) Køber for Kr.1.500,- i USA heraf er Kr.300 moms (Ja, ved godt det ikke momses, men tallet skal så vidt jeg ved bruges ved momsindberetningen) Hvis vi siger at jeg fik 10 trøjer for ovenstående pris, så har de så en stykpris på Kr.150,- Jeg sælger så 1 trøje for Kr.350 herhjemme hvoraf jeg så skal afregne Kr.87,50 i moms (vel?)
|
Importmomsen er mere end jeg vil vove at forklare, men det er statistik, både køb og salgs moms - så koster ikke noget
Momsen ved dit salg i Danmark er på hele salgsprisen (ikke noget med dækningsbidraget). Hvis du sælger den for 350 kr + moms er momsen 87,50 og din salgspris så 437,50 kr
Hvis du mener du sælger den for 350 ialt inkl. moms, så er momsen 70 kr og du sælger altså for 280 kr + 25% moms = 350 kr
vh