Vi er et par, der er i gang med at starte en webshop op, og der er jo altid en fane, der hedder "vilkår". Er der nogen, der ved, hvor man kan finde en form for vejledning til, hvad der skal stå der? Jeg har været inde og kigge på andres webshops for at se, hvilken retning jeg skal i, og jeg kan jo også til en vis grad "kopiere" det, der står i de andres vilkår, men jeg vil jo gerne gøre det rigtigt, og sørge for at det ikke er noget vrøvl, der er i modstrid med gældende regler, der står under fanen.
Det er rigtig, man kan nemt og mange gør, kopiere bare fra andre webshops handelsvilkår, men hvis du ønsker at gøre det rigtige skal du bla. ind og undersøge hvilke krav og vilkår nets kræver du gør dine kunder opmærksom på, derudover de informationer du indsamler skal du beskrive hvordan du behandler dem. Ie, du skal ind og beskrive områder som, hvad der sker når kunden afgiver en ordre, hvad gør du med person data, hvad hvis kunden ønsker at annullere ordren?
Men alt det kan du slå op, der er nogen helt specifikke krav til hvad du skal oplyse køberen om, men det kan være noget af en mundfuld.
Tusind tak for svar. Vi har snakket lidt om det, og det bliver nok noget med en advokat, vi får til at hjælpe os. Ellers så kigger vi os også lidt omkring, for at se hvilke områder, vi skal ind over for at være garderet ind.