Det er jo altid et spørgsmål om, hvad du vil med bogen - er det en teaser? Skal den give mersalg m.m.?
Jeg har selv lige lagt en gratis e-bog ud "SLANK uden slankekur" http://www.sundnu.com/ (nederst på siden).
Den handler kort og godt om hvordan man kan tabe sig uden at det er svært, hårdt og umuligt, uden at tælle kalorier og ved at lære lidt om kroppen. Den er på 34 sider - thats it.
Antallet af sider afhænger jo af, hvor længe du er om at komme til pointen. Giv læseren hvad de forventer og mere til. Giv dem løsningen på deres problemer. De søger og du giver svaret - næsten, for de skal jo bare lige købe den fulde version eller hvad det nu er du ønsker at lokke med.
Der er jo mange indfaldsvinkler og måder at opbygge en bog på. Sørg for en rød tråd hele vejen igennem for læseren, så kommer du langt (jeg er jo skribent/forfatter og har lidt med i bagagen ;-)
Hvor lang en e-bog skal være kommer an på hvor lang den skal være for at formidlet den viden der skal til.
Jeg mener man kunne skrive hundredevis/tusindvis af sider om affiliate marketing. Hvert underemne kunne man skrive 500 sider om, hvis man virkelig ville gå i dybden. Man kunne lave videor og case studies osv.
Man kunne også skrive en kort bog for nybegynderen, den kunne måske sagtens klares på 50 sider.
Hvad skal den så koste? En 50 siders bog for begyndere ville du nok få mest success med til en billig penge, måske 100 kr? Derimod ville jeg, hvis jeg skulle skrive en omfattende bog, tage flere tusinde kroner for bogen da den i så fald ville være en forretningsmodel og den slags forærer man ikke væk.