Tak for en kanon iværksættermesse i forum til alle jer som var med ;)
Har lige købt et domæne på godaddy.com da bla. Martin Thorborg har det skulle være godt sted at købe domæne. Men er ikke den store programmør, så ved ikke hvordan man får evt. nogle Wordpress "kodelinier" ind på sitet ?
Jeg var mere interesseret i at få et par gode råd, så jeg selv kunne fixe det, da det ikke er et kæmpe website jeg ønsker at bygge, bare lidt hobby noget jeg selv kunne lave ;) kan det lade sig gøre ?
Har du også købt webhosting ved godaddy? For så er det rimelig let, at installerer wordpress ved dem. Hvis du åbner dit webhoting account, så er der en one click install tilrådighed.
For mange fagudtryk ;) har købt det billigeste derinde, altså kun domæne navnet. Når jeg går ind på mit domæne navn i browseren, så kan jeg logge ind på min "instant page" og ændre ting som baggrunds billedet, tekst osv. men syntes bare det er sparsomt hvad man kan gøre der og søgte et eller andet sted hvor man kunne indsætte en kode linie som man har lavet i noteblok eller hjemmeside program.
Håber du forstår mit lidt indviklede og dårligt formuleret spørgsmål ;)
Det lyder ikke til at du har så meget styr på hvordan Wordpress fungerer.
Det der bliver spurgt om er hvorvidt du har købt et webhotel hos Godaddy, eller kun domænenavnet. Hvis du har et webhotel har du mulighed for at installere Wordpress softwaren på deres server uden at kunne programmere. Inde i dit kontrolpanel har du formentlig noget der hedder "One-click installer" eller noget i den stil.
Hvis du finder ud af at du ikke selv vil rode med det kan jeg hjælpe dig for et beskedent beløb og evt. med at få det hele sat op med et design du godt kan lide.
Du har givetvis ret i min forståelse omkring Wordpress, men jeg kunne bare godt tænke mig at lære det selv, så det var mere hvis I/du havde nogle fif omkring det eller lige kunne sige - over tråden her - hvordan det i korte konkrete træk fungerede ;)
Men tak for din og alle jer andres hjælp, kanon fedt I gider at bruge tid at svare min tråd ;)
Selvfølgelig. Det er også fedt at kunne tingene selv!
Der er ikke en "kodelinje" man lige kan indsætte i en tekstfil og så har man Wordpress. Wordpress består af en hav af filer og en database som skal opsættes på din server.
Du kan formentlig godt sætte det op selv hvis du bruger en dag eller to og følger en tutorial som denne. Men hvis du vil noget seriøst med Wordpress og vil have en lidt mere fleksibel løsning kræver det at du lærer noget PHP og MySQL, som Wordpress bl.al bygger på.
Det gode ved Wordpress er dog at det er utroligt brugervenligt. Du kan let installere temaer og plugins når du først er oppe at køre. Men som sagt, hvis du vil have en mere unik løsning eller har nogle lidt specielle krav, skal du lidt dybere ind i emnet.