Hej Alle Jeg sidder lige nu og brainstormer en masse gode domænenavne til fremtidige forretningsmuligheder, og finder at en masse navne er taget, f.eks. godtdomæne.dk (eksempel) men at godt-domæne.dk ikke er taget... og nu bliver jeg altså nødt til at vide, om der er nogen real forskel på om domænet er med bindestreg eller ej...? Er søgemaskinerne ligeglade eller har jeg en fordel hvis domænet hedder godtdomæne.dk, frem for godt-domæner.dk? Er det også lige så attraktivt hvis jeg f.eks. ikke kan få godtdomæne.dk, men så vælger f.eks. godtdomænetips.dk...? så bibeholder jeg jo stadig det attraktive keyword i mit domæne... er det lige så godt? Hilsen Anders |
Domænejagten er begyndt... med eller uden - (bindestreg)?
Men køb endelig med og uden hvis muligt så du kan viderstille det du ikke bruger til den aktive. |
|
Ok... men skal jeg så forstå det sådan, at hvis jeg har godt-domæne.dk så er det lige så attraktivt som godtdomæne.dk?... jeg mener, folk søger jo alligevel på "godt domæne" (altså i to ord) så det burde vel være lige så godt? /Anders |
Ja, søger du alligevel i 2 ord, så er det en fordel med bindestreg. |
Jeg har ikke den store forstand på SEO, så min udtalelse tager forbehold for SEO-effekten, men jeg har godt kendskab til domæner og domæneindustrien. Derfor tillader jeg mig, at råde dig til KUN at anvend domænet med bindestreg, HVIS du også har domænet UDEN bindestreg. Ja, SEO er ultra vigtigt, men der er andre faktorer du også skal være bevidst om. Heriblandt at dine mulige fremtidige besøgende ikke bliver forvirret og besøger en domæne, der minder om jeres. Så overvej grundigt og vælg et domæne der adskiller sig fra andres. Held og lykke med det.
|
Kommer snart...
Du kan jo sagtens have et domænenavn der hedder blibblob.dk som sælger bukser og ligge før bukser.dk i Google som også sælger bukser. Men det da en fordel for brugeren at kunne se hvad siden drejer sig om via domænenavnet. |
Huske det - skal man husk at lave den streg og det husker sikker ikke alle . Tag et andet domæne navn , vis det bedste ikke er ledig. Hvad du kan bruge et domæne med bindestreg og er mod din branche og det andet ikke er ledigt , du kan brande dit produkt navn , men husk vis det andet også skal findes skal der links til den side. Når alle domæner er taget tag et domæne navne der har en wow effekt og det behøver ikke lige sige noget om din branche direkte men er let at huske og derved let at brande op for det er noget folk husker dette her domæne |
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
OK... så hvis jeg forstår det korrekt så er det altid en stor fordel at have sit keyword i domænenavnet, sådan rent SEO mæssig, men hvis jeg har et domænenavn på mere en et ord så skal jeg også tage højde for hvad, og hvordan, folk skriver i søgemaskinerne. Eksempelvis så er domænet: lær-at-køre-bil.dk mere korrekt, da folk skriver i søgemaskinerne 'lær at køre bil' og hvis jeg har navnet med bindestreg så anser Google bindestregen som mellemrum, og derfor giver mig en fordel hvis et flerords domæne har bindestreger...? Giver det nogen mening? /Anders |
Nej, men det kan være en lille fordel :-) Læs Mikael Riecks artikel om at vælge det rigtige domænenavn. og Mikkel DeMibs artikel specifikt på om du skal vælge med bindestreg eller ej. /Brian |