Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale skat for lille firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg har brug for hjælp med min lille firma for at betale skat:

Jeg har et lille firma, en SMBA, og mine omsætninger er ikke mere en 45.000 dk., dvs. at jeg ikke skal sende og lave en årsrapport til skat, og jeg skal betale 25% af mine omsætninger.

Men på den anden side, jeg har udgifter (transport, telefon, rejser i udlandet, osv.) på grund af min aktivitet; og jeg kan ikke finde ud af, at hvordan skal jeg indtaste mine udgifter i skat hjemmeside, eller hvad skal jeg gøre for at betale skat efter trække udgifter fra mineomsætninger.

Skal jeg lave en årsrapport?, skal jeg sende til skat resultatet efter trække fra udgifter fra mine omsætninger og så betale 25% af det?
Hvordan kan jeg lave det?

Er der nogen som kan hjælpe.

Oskardpa

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58

Hej.

Du skal have lavet et skatteregnskab.

Indtægter minus udgifter +- skattemæssige reguleringer.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04

Du mener vel I. Du kan ikke have et smba alene.

Som udgangspunkt er der ingen regnskabspligt til Erhvervs- og selskabsstyrelsen, hvis omsætningen er minimal. Der indsendes en erklæring i stedet.

I forhold til SKAT skal du lave regnskab. Med udgangspunkt i dit regnskab laver du et skatteregnskab, hvor du korrigerer med de beløb som du kun har delvis fradrag for.

Husk det er ikke din omsætning som du betaler SKAT af, men din indtjening: I princippet (Regnskabsmæssige indtægter - regnskabsmæssige udgifter)+/- skattemæssige korrektioner =beskatningsgrundlag.

Under skattemæssige korrektioner er f.eks. poster som repræsentation, hvor du ikke har fuld fradrag.

Hvis det stadigvæk er sort snak så kontakt peter-revisor og få professionel assistance til dit regnskab.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:06

Okay -Big Smile der overhalede du Peter!

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:07

He Peter,

Tak for det!

hvordan kan jeg lave dette i skat hjemmeside? jeg sendte "erklaring" til selskabsstyrelsen i juni, både for 2009, og 2010. Men jeg vil trække nogle penge fra mine indtægter.

Hvide du om en guide eller så noget for at lave et skatteregnskab?, ellers hvad kan koster det hvis jeg får din hjælp? - jeg har måske 20-25 fakturaer hver år (transport, taxa, flybilleter,...), helt enkelt,men det ved jeg ikke hvor kan jeg informere det i skat hjemmeside.

På forhånd tak

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17

Hej.

Som nævnt, skal der laves et skatteregnskab.

Selvangivelsen for SMBA`et kan tastes on-line på SKATS virksomhedsside.

Dog skal der lige nogle opsætninger til mv. på SKAT.

Du er velkommen til at kontakte mig pr. telefon eller mail.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:29

Det lyder jo lidt som, at du først skal ha bogført det du kalder dine fakturaer - 

Du skal ha bogført alle dine egne salgsfakturaer og alle dine omkostninger (købsfakturaer/regninger til dig) korrekt.

Herunder skal momsen korrekt ind, meget af de du nævner som dine fakturaer, transport, taxi, fly - vil være uden moms

Når alt så er bogført, har du alle indtægter minus alle udgifter = din virksomheds resultat/overskud/underskud.

Du har også moms regnskabet, men det har du vel afleveret løbende under året som du skal.

Herefter skal du se om der er noget af det som er med i dit resultat, der ikke er fuldt skattefradrag for, f.eks gaver og en række andre ting, og her lægger du så den del er ikke er fradrag for i skat - til dit resultat fra virksomheden.

Ud fra dine spørgsmål, tror jeg det kan betale sig at se at få ringet eller mailet til f.eks. Peter (PPConcult) og høre hvad han skal ha for arbejdet. Du skal tælle antal faktuaer du har og antallet af omkostningsbilag og kunne fortælle om du har styr på moms. Han kan så gi dig en pris på bogføring -  og indberetning til skat. Jo bedre du kan forklare situationen, jo mere præcis pris

Hvad du IKKE må, er bare at lade det ligge, det bliver det dyrere og mere kompliceret af.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:39

Cookie...lige en tanke....Nu er det jo ikke sikkert, at SMBA`et er momsregistreret.

Men så kommer vi ind i en helt anden diskussion.

Men ellers o.k., som du skriver.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:47

Peter - Revisor:
Cookie...lige en tanke....Nu er det jo ikke sikkert, at SMBA`et er momsregistreret.

Det var jo et gæt - men nej det kan jo være omsætningen ikke fordrer det, så går det jo den del nemmereSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)