Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af virksomhed i afrika hvor alle pengene skal hjælpe dem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

jeg har en ide om at starte et eller andet, men ikke bare bistand, men en tøjvirksomhed som skal producere tøj til nogle kunder i Danmark, og alle de penge de tjener skal gå til at lave noget i byen for, huse osv.

hvordan kan dette startes og for små midler til at starte med, er der nogen der har erfaring denede fra og hvor man kan søge støtte og hjælp

hilsen

thomas

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:48

selvstændig38:

hejsa

jeg har en ide om at starte et eller andet, men ikke bare bistand, men en tøjvirksomhed som skal producere tøj til nogle kunder i Danmark, og alle de penge de tjener skal gå til at lave noget i byen for, huse osv.

hvordan kan dette startes og for små midler til at starte med, er der nogen der har erfaring denede fra og hvor man kan søge støtte og hjælp

hilsen

thomas

Hej Thomas

Hvad er små midler? Når jeg tænker små midler, så lyder det for mig helt urealistisk (små midler er i mine øjne <50.000) Og der vil formentlig gå noget tid før der er noget at "bygge" for.

Hvordan kan det være du vil kaste dig over dette? Er det selvstændigheden der tiltaler dig, hjælpeprojektet eller hvad trækker og hvad vil du have ud af det? Hvad er grunden til at du ikke undersøger hvad der ellers findes af organisationer hvor du kan gøre både en lille og en stor forskel?

Dbh. Martin

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:11

hejsa

fordi jeg syntes det kunne være sjovt at starte noget op dernede, hvor man selv ved hvad pengene er gået til, og kunne man så få nogle af dem selv igang med at tjene penge syntes jeg det kunne være fedt, og ikke ligesom andre bare give mad og vand, jeg ville gerne med til at lave noget der ver fremtid i.

små beløb ved jeg ikke men jeg skal jo starte med mine egne penge og derefter vil jeg søge flere penge, havde tænkt at jo flere kunder jeg får ind i den ene af mine virksomheder skulle giver dertil.

men kender du da nogle organisationer som hjælper dem med eget firma

thomas

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 22:18

selvstændig38:

hejsa

fordi jeg syntes det kunne være sjovt at starte noget op dernede, hvor man selv ved hvad pengene er gået til, og kunne man så få nogle af dem selv igang med at tjene penge syntes jeg det kunne være fedt, og ikke ligesom andre bare give mad og vand, jeg ville gerne med til at lave noget der ver fremtid i. 

små beløb ved jeg ikke men jeg skal jo starte med mine egne penge og derefter vil jeg søge flere penge, havde tænkt at jo flere kunder jeg får ind i den ene af mine virksomheder skulle giver dertil.

thomas

Hej igen

Jeg tror det bliver mega dyrt, og alle andre giver altså ikke blot mad og vand. Den organisation som jeg arbejder med, er langt mere end mad og vand, og helt anderledes end det "pjat" der blev talt om at sende til Afrikas Horn.

Men du er da velkommen til at kigge på disse links, som fortæller lidt om NTC som jeg arbejder med. http://www.nuskin.com/da_DK/culture/nourish_the_children/malawi_project.html og http://www.forceforgood.org/projects/

Der findes dog meget mere information om organisationen end blot dette. De lokale uddannes både til landbrug, men også til at uddanne de andre lokale.

Mvh. Martin

Fra Højbjerg
Tilmeldt 21. Aug 11
Indlæg ialt: 163
Fra  YouMe Shopping Skrevet kl. 22:28

Ellers kunne du overveje www.myc4.com - synes det er et fedt koncept.

Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.

Tilmeldt 2. Jan 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:26
Som kunde hos myc4 kan jeg IKKE anbefale dem
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18

selvstændig38:

Kig evt. på Care. De gør sig i mere langsigtede løsninger. Målet er at hjælpe mennesker der hvor de er, undervise og uddanne, så de kan skabe holdbare løsninger for sig selv og lokalsamfundet på sigt.

~ Amaris

Fra Billund
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 09:50

at starte en tøj-producent er slet ikke billigt. Du skal først og fremmest, have købt alle værktøjer hjem (fx. symaskiner). derefter skal du have matrialer. så skal du have et lokale. derefter er der løn, men det er så ikke så meget i afrika.

Men det er da frisk af dig.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)