Jeg talte med en anden dansker her i USA i går en ret kendt dansker it iværksætter, han vil overhoved ikke på ferie i Danmark er blevet i USA men sender sin Amerikanske kone og hans 2 børn til Danmark denne sommer så bedste forældrene kunne se deres børnebørn, det er jo helt sindsygt ??? især når man bor langt væk fra Danmark så følger man ikke med i aviser etc, så det er helt vildt som Danmark har ændret sig, jeg troede faktisk det var en joke han kom med.
Jeg talte med en anden dansker her i USA i går en ret kendt dansker it iværksætter, han vil overhoved ikke på ferie i Danmark er blevet i USA men sender sin Amerikanske kone og hans 2 børn til Danmark denne sommer så bedste forældrene kunne se deres børnebørn, det er jo helt sindsygt ???
Hvad er det, der er sindsygt? Hans opførsel?
Hvad skulle problemet være i at han tager til DK?
Med hensyn til skat, så tror jeg at du overdriver. Hvis man har styr på sine ting, så kan jeg ikke se, hvorfor der skulle blive problemer. Man giver vel bare skat de informationer, de har brug for. Skat skal jo bare lige tjekke, hvilket der jo åbenlyst er et behov for. De har ingen interesse i at "blive ved", og de vil sikkert gerne have det overstået lige så hurtigt, hvis der ikke er noget at komme efter.
Men det er selvfølgelig altid trist, at skulle bruge sin tid på skat. Jeg respekterer dog deres arbejde.
HI, du er du mere velinformeret end vi er her i USA da vi jo ikke kan se dansk tv/nyheder, men det er kommet frem at man som forretningsmand kun må holde ren ferie i Danmark hvis man foreksempel lejer et sommerhus i Danmark, og det er umulig for ham da han er på døgnet rundt som virksomhedsejer også i ferierne. Det er muligt at danske journalister ikke har skrevet korrekt om det i aviserne men det er hvad man har læst i div danske net aviser.
Det er sindsygt hvis man ikke kan besøge sin familie i Danmark såfremt man tager en erhverv telefon, checker forretnings email, det er da USSR system så det vil noget.
Jeg kan ikke se nogen grund til at kontrolere de kan jo se hvem der er overført til, men jeg håber du har ret
Hvis dine forhold er som du beskriver, så skulle der jo ikke være nogen problemer.
Det er klart at Skat er nødt til at lave kontrol når de kan se at der sker en del transaktioner mellem en dansk konto og en på papiret udenlandsdansker, da man jo godt kan få den tanke at det kun er af skattetekniske grunde at du har en adresse i udlandet.
Men hvis du ikke har været i landet i det antal dage om året som er grænsen for hvornår man betragtes som ikke reelt bossiddende i udlandet, så er der jo ingen problemer.
Der kan dog være nogle andre regler angående driftssted der kan træde i kraft. Og det er hvis det overvejende vurderes at din virksomhed drives fra Danmark. Oftest vil det være placeringen af direktionen/ejeren der er afgørende. Men hosting kunne også blive taget med i overvejelserne.