Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der Danmark - Vågn op før det er for sent !

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

I Danmark har man så travlt med at jagte os unge som er iværksættere med iværksætter skat, det har konsekvensen at mange flyttet fra Danmark for at kunne tiltrække investorer, og gudhjælpende om skat ikke stadig jagter mig og vil ha dokumentation for bank overførelser, så nu dropper jeg også min danske bank. Hvordan kan det være at man i det Danske samfund skræmmer initiativ rige borgere væk fra Danmark. Isteden for at skabe et samfund som ingen har lyst til at forlade, et samfund hvor man ikke føler at man er stavnsbund.

Jeg er harm over at skat beder mig oplyse overførelser jeg har intet skjule men den måde de skriver til en på er simpelhen så ubehagelig, jeg har boet mange år i udlandet, har ikke adgang til helsårsbolig, ikke dansk firma, ja har kunder i Danmark men over hele Europa. Jeg har da konto i Jysk Bank, forde jeg kender bankrådgiveren, han er dansk, netbank er dansk, alt er dansk, og jeg har størt tiltro til Danske banker, her i USA har det hele crashed omkring ørene på mig den ene bank er lukket efter den anden. 

ER det ulovligt at ha en dansk bankkonto ?????

Er det ulovligt at ha et webhotel i danmark ejet af udlandskfirma ???

Er det ulovligt at ha en dansk email addresse

Er det ulovligt for mig at besøge mine danske kunder (mine forældre er også flyttet til USA jeg har intet familie i Danmark, og er max i Danmark 5 til 10 dage om året for at besøge kunder)

Mit firmaer er i USA samt i England, og Hong Kong.

Skat skriver at de vil overveje min selvangivelse ??? jeg har ingen former for A-indkomst fra Danske arbejdsskiver, jeg sælger et produkt som jeg faktuere fra mit Amerikanske Firma til Danmark,sverige, norge, og de betaler til min firma konto i Jysk ????? hvad er der problem med det ?????

Jeg har ikke dansk driftsted eller nogen firma addresse i Danmark, skat skriver at jeg er begrænset skattepligt til Danmark ??? er det fordi jeg har en dansk bank konto

Er der nogen som kan forklare mig ovenstående for jeg forstår ikke en meter, kan ikke være meningen at for at mine rettigheder bliver beskyttet at skat nu tvinger mig til at bruge 10.000 til 20.000 på revisor / advokat i Danmark ??

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 12:35

Jeg kan ikke råde dig, men kan bidrage med, at min erfaringe *også* er, at Skat kan være endog særdeles emsige, når man bor i et land, arbejder i et andet og har bankkonti forskellige steder.

Selvfølgelig er det ikke ulovligt fx at have dansk bankkonto, men der er givetvis forpligtigelser forbundet med det. Bla oplyser bankerne om indeståendet mv til Skat. 

Men hvis du ikke bor her, er ude af alle 'systemerne' (sygesikring o.a.) og er skattepligtig andre steder, så kan du vel tage det roligt? Du behøver næppe revisor i første omgang. Er du opmærksom på, at du kan få et såkaldt 'bindende svar' fra Skat - det koster vist kr. 300.-, og så kan du på forhånd få at vide, hvordan de stiller sig til det ene eller det andet. 

/Marianne

Tilmeldt 18. Sep 11
Skrevet kl. 13:13

JA jeg er total ude af systemet har ingen former for Sygesikring, eller tilknytning til Danmark hverken familie eller kæste mæssigt, min kærste er fra Brasillien og "importeret" direkte fra Brasillien til USA.

Det er muligt at det blot er et spørgsmål om at oplyse hvad pengede er for ?? pga af den Money Wire Transfer projekt som de oplyser til mig at de køre iøjeblikket. Men er de ikke en service organisation, hvorfor skrive de breve til en som er formuleret som om det er Stasi der har skrevet det, som dansker frygter man jo skat mere end døden.

Tilmeldt 18. Sep 11
Skrevet kl. 13:18

jeg har snart boet i udlandet i 14 år iøvrigt det er første gang jeg nogen sinde høre noget.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 13:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobenhansen:
Hvordan kan det være at man i det Danske samfund skræmmer initiativ rige borgere væk fra Danmark. Isteden for at skabe et samfund som ingen har lyst til at forlade, et samfund hvor man ikke føler at man er stavnsbund.

...

Er der nogen som kan forklare mig ovenstående for jeg forstår ikke en meter, ...

Fordi danskerne er blevet afhængige af staten som barnepige. Det er desværre en kulturel deroute som fortsætter, for vi har ikke nået bunden endnu.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 13:47

Hvorfor får du ikke en konto hos Bank of America? De kan da umuligt gå konkurs, også slipper du for bøvl med Skat  i fremtiden :)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:53

Hej Torben

Først vil jeg sige, at jeg godt kan forstå din harme. Det må være trælst at skulle bruge tid på at bevise at du ikke er skattepligtig i Danmark.

Men fra den anden side, kan jeg også forstå at Skat er nød til at undersøge både dem der snyder og dem der er hvide som sne. Fordi man først kan kende forskel på dem efter undersøgelsen. Så jeg kan ikke rigtigt se at hverken Skat eller Danmark kan handle anderledes.

Der snakkes meget om Grækenland for tiden, og en af de første grunde til deres situation er at de er vanvigtigt ineffektive til at inddrive skat, fange snydere etc. Så det er da positivt for vores land, at vi ikke er i samme situation.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:07

Ærgelig situation du er havnet i. Få et bindende svar før du bruger penge på andet.

Er enig med dig i resten. SKAT opfører sig reelt som om de opfatter borgernes ejendom som deres.

Tilmeldt 18. Sep 11
Skrevet kl. 14:33

jeg kan ikke sætte min virksomhed i stå ??? så går jeg jo nedenom og hjem

Tilmeldt 18. Sep 11
Skrevet kl. 14:37

Jammen det er da klart at jeg stopper med at ha bank konto i Danmark, jeg er ikke Masochist

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)