Det kommer sandelig an på hvad der står i den kontrakt du har underskrevet, der er så vidt jeg ved ikke en fortrydelsesret rent lovmæssigt, så ex. ved et huskøb.
Det mener jeg absolut ikke der er, men det kan afhænge af kontrakten. Eneste mulighed kunne være, hvis du har fået direkte forkerte informationer, eller sælger har tilbageholdt vigtige informationer som gør, at du nu ikke vil gennemføre.
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg må tilslutte mig, at der som altovervejende udgangspunkt ikke vil være fortrydelsesret på køb af en virksomhed. En undtagelse ville være, hvis det direkte er aftalt i kontrakten, eller hvis der blev givet urigtige oplysninger, som du lagde til grund for købet.
En endnu tyndere argumentation kunne måske gå på reglerne om bristede forudsætninger, hvis situationen er helt gal, og det er sælgers skyld, at det nu ser sådan ud.
Jeg må tilslutte mig, at der som altovervejende udgangspunkt ikke vil være fortrydelsesret på køb af en virksomhed. En undtagelse ville være, hvis det direkte er aftalt i kontrakten, eller hvis der blev givet urigtige oplysninger, som du lagde til grund for købet.
En endnu tyndere argumentation kunne måske gå på reglerne om bristede forudsætninger, hvis situationen er helt gal, og det er sælgers skyld, at det nu ser sådan ud.
Men som altovervejende hovedregel fanger bordet.
Det er bestemt også min opfattelse.. Så du må give os flere oplysninger, hvis vi skal give dig et renere ja eller nej :-)