Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret ved køb af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

- Er der fortrydelsesret ved køb af virksomhed ?

Eller er fanget bordet 100% når der er skrevet under ?

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 01:13

Hej T&B

Det kommer sandelig an på hvad der står i den kontrakt du har underskrevet, der er så vidt jeg ved ikke en fortrydelsesret rent lovmæssigt, så ex. ved et huskøb.

Best regards

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46613
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13

Det mener jeg absolut ikke der er, men det kan afhænge af kontrakten. Eneste mulighed kunne være, hvis du har fået direkte forkerte informationer, eller sælger har tilbageholdt vigtige informationer som gør, at du nu ikke vil gennemføre. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:33

Jeg må tilslutte mig, at der som altovervejende udgangspunkt ikke vil være fortrydelsesret på køb af en virksomhed. En undtagelse ville være, hvis det direkte er aftalt i kontrakten, eller hvis der blev givet urigtige oplysninger, som du lagde til grund for købet.

En endnu tyndere argumentation kunne måske gå på reglerne om bristede forudsætninger, hvis situationen er helt gal, og det er sælgers skyld, at det nu ser sådan ud.

Men som altovervejende hovedregel fanger bordet.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:43

ja, så snart købet ikke er forbruger-orienteret - hvilket virksomhedshandler ikke er - så er der sjældent nogen vej udenom....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:45

HornskovVindberg Inkasso:

Jeg må tilslutte mig, at der som altovervejende udgangspunkt ikke vil være fortrydelsesret på køb af en virksomhed. En undtagelse ville være, hvis det direkte er aftalt i kontrakten, eller hvis der blev givet urigtige oplysninger, som du lagde til grund for købet.

En endnu tyndere argumentation kunne måske gå på reglerne om bristede forudsætninger, hvis situationen er helt gal, og det er sælgers skyld, at det nu ser sådan ud.

Men som altovervejende hovedregel fanger bordet.

Det er bestemt også min opfattelse.. Så du må give os flere oplysninger, hvis vi skal give dig et renere ja eller nej :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)