Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn snit i dk 268 kr - polen 41 kr pr time

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går med tanker om at oprette en træpille fabrik i Polene eller de baltiske lande.

Passer det med de oplysninger om løn som jeg har fra TV2 Nyhederne?

Hvis ja, så melder der sig en masse spørgsmål.

Jeg er på ingen måde i tvivl om hvordan en virksomhed skal drives i DK, men ak i Polen eller Baltikum det er en helt anden sag.

Må udlændinge eje jord, bygninger og firmaer i de nævnte lande?

Hvordan med at finde en lokal driftchef der taler både dansk og det nationale sprog er det muligt?

Hvilken fragt type er bedst? På paller og kørt til dk med lastbil, eller bulk i løs vægt med skib og derefter pakke i poser á 10, 15 og 25 kilo, bigbags med 1000 kilo og naturligvis i løs vægt.

Produktet bliver ef meget høj kvalitet da planerne er at benytte hele stammer, så kerne træet kommer med, det er der ingen andre der gør.

Nogen her der har viden om denne branche, eller kendskab til produktions forhold i de nævnte lande, så høre jeg meget gerne fra jer, gerne her i tråden eller via PM.

Venligst René Buch

Ps: Jeg er endelig blevet lungetransplanteret, så mit nye liv skal udnyttes fuldt ud som herre i eget hus, jeg er bare så lykkelig. Tak til alle for jeres lille bridrag gennem skatten til mit nye liv.

 

Venligst

René Buch

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hr. Buch der er vist også andre ting du skal overveje i det samlede regnestykke.

1. du skal helt sikkert betale en eller anden for sygeforsikring for dine medarbejdere dernede.

2. du skal have transporteret dine træpiller herop.

3. hvis du vælger at bygge en ny fabrik skal du helt sikkert selv betale for at få bygget en vej til den, at få lagt strøm osv. ind i den.

så hvis du regner lidt på det så vil du finde ud af at det bedre akn betale sig at lave en fabrik i korea.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for dit svar Seo++

Jeg er godt klar over transporten kan blive et problem, hvilket jeg også skriver lidt omkring. Det er nyttig viden den information du giver om en ny bygning, hvilket overbeviser mig om at det nok er en del letter at overtage en lokalitet der passer til formålet.

Omkring Korea ja så har det slet ikke været i mine tanker endnu, men der kommer jo samme problem omkring transporten, dog vil det være muligt med skibscontainer, hvor træpillerne er færdigpakket så de bare skal tømmes ved det danske lager, dog ved jeg at der uden tvivl kommer en omlæsning til mindre skibe enten i Amstadam eller i Århus, da min lokale havn maksimalt kan anløbes af 119 meter lange skibe, med en ret begrænset dybdegang, når det sejles er det jo den billigste måde at få det fragtet på, derfor gælder det om at få det så tæt på, som muligt før det behøver at bliver kørt med lastbil som vi alle jo godt ved ikke er billigt.

Sygeforsikring skulle der jo nok være råd til hvis løn timerne ligger på de nævnte 41 kr i snit, naturligvis vil jeg strække mig langt for at fastholde meddarbejderne, således at jeg nyder godt af deres tillærte kvalifikationer over lang tid frem for konstant, at have nye folk der ikke har kendskab til maskineriet og de evt. små fiduser der er forbundet med disse.

Ja der ligger 1.000 vis af overvejelser og beslutninger bag et projekt af denne type, men ikke mere end de er til at overkomme med tiden, mange andre gør det jo hverdag, så burde jeg vel også kunne SS

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... mit svar gik tabt..  så ganske kort prøver jeg igen.

Du bliver nødt til at beregne begge priser vedr. transport -  dvs. løn i polen til pakning + transport af pakker kontra transport af piller + løn i danmark (OG ekstra faciliteter). Jeg ville prøve at tage fat på en speditør og tale med om transport mulighederne. :)

held og lykke med projektet og dit nye liv :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Buch

hvad vil du vide, har kontakter i polen, baltikum, rusland og ukraine

Hvis det er træpiller er rusland det bedste sted at hente fra da man kan få billig transport retur til europa, hvis man er klar på vognmændenes premisser for kørsels tiderne..

dbh

Desighnhouse

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Tak for dit svar, jeg kender prisen på kørsel med dansk trækker og tralier fra Gdansk i polen og det er ikke billigt, samme by som et evt. skib skal forlade Polen fra (som udgangspunktet) og frem til Næstved.

Hvis mit projekt skal lykkes og jeg skal kunne være kokurrancedygtig, så kræver det at et tons skal kunne produceres for 650,00 ddk - 800,00 ddk alt inkl. og klar til afhentning på min fabrik i Polen.

Hvorledes et tons prducereti eks. Korea ved jeg ikke nogetom, dels er der den lange transport vej, dels lønniveauet, hvilken træ typer et til rådighed og prisen på disse, det er langt fra alle typer træ der kan benyttes til at lave træpiller og briketter af, selv om man skulle tro at eks eg og andre typer hårdt træ ville være gode så er det løv, birk, fyr, gran der er bedst da disse er letter at presse og snitte, samt tørre, om der findes tilsvarende sortet i østen har jeg ikke kendskab til endnu.

Tak for dit ønske om sucess og lykken i mit nye liv.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene, jeg har lidt kendskab til at lave træpiller og bygning af fabrikken, jeg håber du har 3-4 mio. kr. til at starte med for ellers bliver det ikke rentabelt og det er for en lille produktion. Det med kærnetræ har ikke den store betydning, træ er træ så det kommer an på vægten når det er tørt og så er det lige meget om det er fyr, birk eller mahonie. Du skal bruge en hal på ca. 1000 m2, en 3-4 tons pillepres, hammermølle, nedtøringsanlæg, cyklon, pakkeanlæg, teleskoplæsser, gaffeltruk, magnetbånd, en flisknuser, ventilationsanlæg, 100 m. transportbånd flere slags (nogle med medbringer) og det er ikke det hele. Det er derfor du skal bruge 3-4 mio. hvis du køber brugt og selv opsætter fabrikken. Der efter skal du finde ud af hvor du får dit træ fra. I baltikum er det nemt nok at få træ billigt men der jo vådt træ, så du skal bruge penge på at få det tørret ned....

Hvorfor alt det besvær når du kan købe færdige piller direkte fra en fabrik for 80 kr/kg

Hvis du stadig er interesseret kender jeg en der har en fabrik til salg.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Desighn House

Det var et spændene indlæg du smed fra dig, jeg vil da gerne vide om i har kendskab til hvilken type træ der produceres træpiller af, hvilken brændværdi disse har, det beregnes i kwh her i Danmark, naturligvis er vandindholde og askemængde også vigtige paremeter, samt om der dannes slagger eller ej, hvis der dannes slagger hvor stor en procent del er der så i et kilo træpiller.

Med hensyn til returgods, så er det jo i mine øjne enkelt, at leje et passende lager og have en lagermand på tilkaldevagt eller døgnvagt, så er det løst.

Kender du til vægt grænsen i Rusland og øvrige lande der køres igennem, jeg kender grænsen her i dk, og ved at i Tyskland er der et max. på 25 tons last. Jeg ville jo gerne have at hver eneste trailer er fyldt helt op, med 32 tons, for at holde transport omkostningerne pr tons så langt nede som muligt.

Jeg er da bekendt med at de Svenske, Norske og Finske skove er velegnet til produktion af fyrtræ som er særdeles velegnet til træpiller og briketter.

Har i noget kendskab til hvad et tons færdigpakket træpiller i 15 eller 16 kilos poser, vil koste ab lager i de nævnte lande? Måske træpiller leveres i løs vægt og skal pakkes når de kommer til mit danske lager, mulighederne er mange, dog ser jeg helst et færdigpakket produkt, til nød i bigbag med 1 ton i hver. Det optimaler er jo at få mit eget navn på poserne og naturligvis dansk indholds vejledning på hver eneste pose. Det gør mig intet at der står producentens navn / land nederst på poserne, det vil jeg naturligvis oplyse i mit salgsmateriale, da åbenthed er den eneste vej jeg kender til.

Håber snart at høre mere fra dig, nåå ja hvad ligger en løn time på i snit i Rusland, Baltikum og Ukraine?

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Jens Stæhr:
du kan købe færdige piller direkte fra en fabrik for 80 kr/kg

Det var godt nok mega dyrt, håber det er en fejl, for med den pris skal jeg vist ikke handle hos dem Wink

Jeg er helt klar over hvilken type udstyr der skal benyttes og ved at dette ikke er det billigste, ja det er meget vigtigt at vand indholdet er lavt, for kunderne vil ikke betale for vand.

Det med kærnetræ er nu ikke helt uden betydning, når der laves træpiller, mine tanker går på at benytte hele stammer, uden bark og så bruge barken til at varme et damp anlæg op med til tørring af træspånerne, inden presningen, så der kommer et så rent produkt ud som muligt, fordelen ved at fjerne barken er at ved salg af løs miniflis er muligheden for der opstår skimmel og andre svampe spoer betydeligt reduceret, samt at riskikoen for selantændelse i stakken er betydelig reduceret når forrådnelses processen er sat betydeligt ned når vand og bark er væk fra miniflisen.

Den fabrik der er til salg, hvor ligger den, hvor stor produktion kan den klare årligt, hvor mange medarbejder kræves der for optimal drift, og naturligvis prisen på  alt udstyr, bygninger, grund, følger der kundelister og liste over samarbejds partner med, er indkøb af træ gennem en fast aftale eller er det efter markedsvilkår?

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen, det kan godt være du kan indkøbe billigere men det er jo din egen pris jeg skriver 800 kr. pr. ton så det kan vel ikke være mega dyrt. Vandindholdet har noget at gøre med at det simpelthen ikke kan lade sig gøre at trykke træet til piller hvis det er for vådt.

Hvis du vil vide mere om det der er til salg så send mig en mail. Fabrikken står på vestsjælland men er flytbar.

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)