Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer.. hvad gør jeg??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle.. :-)

Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har besluttet mig for at starte selvstændigt. Det meningen at jeg stille og roligt vil få en forretning op at køre mens jeg ved siden af studerer..

Mit spørgsmål er: Når jeg får mit CVR-nr om kort tid, så er planen at jeg vil begynde at købe nogle varer. Men jeg begynder først at sælge fra 1 november, hvad gør jeg så mht. bogføring osv. når det ligesom "står stille" fra nu af og indtil november?? Man skal vel føre regnskab fra den dag man har CVR-nummeret?

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er nybegynder og vil ikke gøre noget forkert :-)

Mvh Christina.. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik at vide af cvr skat at jeg kunne trække alle udgifter bagud hele dette kalender år så det gør jeg , jeg har lige registreret mig med CVR nummer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:07

Tror godt jeg forstår hvad du mener...

Du bør få et cvr. nummer fra den dag du begynder at købe varer. Hvis du har bedt om cvr.nummer fra 1.nov sender de dig først et cvr.nummer den 1. november. Regnskabsåret kommer så til enten at løbe fra 1. jan - 31. dec eller 1. nov til 1. nov alt efter hvad du har valgt. Hvis du har valgt 1/1-31/12 så kan du til nov. når du begynder at sælge modregne udgifter fra september (skatte mæssigt).

Noget andet er moms, jeg er ikke helt sikker på at jeg har ret men du bør lige undersøge det nærmere. Hvis du er momsregistreret 1. sep. og du har udgifter til materialer, så har du en momsudgift. Med en negativ moms tror jeg du vil få 20% af dine udgifter tilbage fra moms. Hvis du først er momsregistreret fra 1.nov. er jeg ikke sikker på at du kan få denne momsrefusion, da det hidrører fra før du blev momspligtig.

Det kan være en revisor kommenterer på mit svar, men ellers bør du lige undersøge det...

Tilmeldt 8. Dec 08
Skrevet kl. 13:29

Tak for det hurtige svar begge to..

Ja jeg mener at jeg jo gerne vil have mit CVR-nr nu, sådan at jeg kan begynde at købe varer og få varerne til indkøbspris. Jeg skal også have materialer til at kunne begynde at lave de forskellige dekorationer osv. Men jeg begynder først at få et salg fra den første november (fordi jeg vil vente til jule sæsonen, og der begynder jeg at tage på kræmmermarked osv)

Jeg har ikke bestilt CVR-nummeret endnu, men vil gøre det her i weekenden, men som du siger Mr. A, så kan jeg vel godt bare få det hurtigst muligt, selvom jeg ingen salg har før november?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 13:46

Hej Christina

Du kan uden problem bestille dit cvr. nr. nu så du er klar til at starte. 

Det eneste du skal gøre er at angive moms (mener det er hvert kvartal) har du ikke noget skal eller indkøb i moms perioden skal du blot nul angive momsangivelsen. det hele kan klares via nettet på SKATs tastselv system. 

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 8. Dec 08
Skrevet kl. 14:18

Hej Ravn..

Det lyder godt.. Jeg køber varer allerede når jeg får mit CVR-nr, men vil det så sige at jeg skal angive momsen for det jeg har købt?Og så vil få moms tilbage (når jeg jo ikke endnu har et salg)?

Hvordan udregnes det, hvornår jeg skal angive momsen?

Mvh Christina 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 14:28

christinapou:
men vil det så sige at jeg skal angive momsen for det jeg har købt?Og så vil få moms tilbage (når jeg jo ikke endnu har et salg)?

Hej igen

Jeps du skal angive hvad du har af købsmoms på din momsangivelse, har du intet salg i den periode vil du få købsmomsen tilbage fra SKAT. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Dec 08
Skrevet kl. 15:35

Okay.. Tak for svaret :-)

Mvh Christina..

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 22:47

Hej Christina

Når du får dit cvr-nummer får du også invitation til nogle informationsaftener, Skat holder. Her gennemgås moms, krav til regnskab, skat etc. Det er gratis at deltage. Jeg deltog på mødet i Høje Taastrup, og der var det i hvert fald glimrende og meget informativt.

Prøv også at se på www.vaekstguiden.dk - der eksisterer en del rådgivningstilbud, det er gratis at benytte.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)