Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR-nummer.. hvad gør jeg??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle.. :-)

Jeg er uddannet blomsterdekoratør og har besluttet mig for at starte selvstændigt. Det meningen at jeg stille og roligt vil få en forretning op at køre mens jeg ved siden af studerer..

Mit spørgsmål er: Når jeg får mit CVR-nr om kort tid, så er planen at jeg vil begynde at købe nogle varer. Men jeg begynder først at sælge fra 1 november, hvad gør jeg så mht. bogføring osv. når det ligesom "står stille" fra nu af og indtil november?? Man skal vel føre regnskab fra den dag man har CVR-nummeret?

Det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men er nybegynder og vil ikke gøre noget forkert :-)

Mvh Christina.. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik at vide af cvr skat at jeg kunne trække alle udgifter bagud hele dette kalender år så det gør jeg , jeg har lige registreret mig med CVR nummer

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:07

Tror godt jeg forstår hvad du mener...

Du bør få et cvr. nummer fra den dag du begynder at købe varer. Hvis du har bedt om cvr.nummer fra 1.nov sender de dig først et cvr.nummer den 1. november. Regnskabsåret kommer så til enten at løbe fra 1. jan - 31. dec eller 1. nov til 1. nov alt efter hvad du har valgt. Hvis du har valgt 1/1-31/12 så kan du til nov. når du begynder at sælge modregne udgifter fra september (skatte mæssigt).