Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit erfarings niveau realistisk for start af mindre bogførings firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har på det sidste overvejet at tilbyde lokale virksomheder min assistance som deltids bogholder. (altså ikke decideret regnskab og revisor opgaver, men bare dag-til -dag bogholdning)

Siden 2006 har jeg haft egen virksomhed på hobby basis. og jeg er netop påbegyndt mit 5. semester på bacheloruddannelse indenfor erhvervsøkonomi på Aalborg Universitet.

Jeg vil mene at jeg har evnerne til at yde denne assistance (pga. undervisning modtaget i faget bogføring, samt bogføring i egen virksomhed gennem 5 år) 

Men det store spørgsmål er nu... Vil en virksomhedsejer bare grine ad ideen eller lade det komme an på en prøve?

Naturligvis påregner jeg at tilbyde assistancen til en lav pris til de første par stykker (ca. 150 kr i timen) for at skabe lidt erfaring, hvilket naturligvis vil kunne appelere til nogle virksomheder.

Målgruppen vil være små virksomheder i aalborg/nordjylland.

Jeg ser meget frem til jeres kommentarer

Hilsen
Henrik

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:38

Jeg ville under ingen omstændigheder vælge en bogholder, der selv er i tvivl.
Jeg ville under ingen omstændigheder vælge en bogholder, der kun tager 150 kr. i timen.
Jeg ville simpelt hen ikke turde løbe risikoen for, at tingene ikke er i orden.

Jeg synes, det lyder som om, dine kvalifikationer er OK.
Det, du har brug for, er noget til at stive din selvtillid af.
Skaf dig en ordentlig support, som du kan ringe til, hvis du selv skulle komme i tvivl, men lad ikke din tvivl smitte af på dit forhold til kunderne.

- Og så skal prisen altså op i et realistisk leje - ellers vinder du aldrig kundernes tillid - og netop tillid er det, en bogholder lever af.

God vind.

Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 06
Indlæg ialt: 90
Fra  --- Skrevet kl. 15:43

Ahh nu skulle mit indlæg heller ikke læses som et udtryk for manglende selvtillid (selvom jeg godt kan læse tilbage og se det egentlig skinner lidt igennem :) )

Mere et spørgsmål om man som virksomhedsejer er interesseret i at samarbejde med en bogholder som ikke er uddannet indenfor faget og ej heller har beviselig erfaring fra lignende stilinger, ud over egen lille hobby virksomhed?

Men mange tak for dine kommentarer, det er bestemt taget til efterretning :D

Prismæssigt har jeg set andre tage ca. 300 kr/timen for samme ydelse, her vil det vel ikke være forgjort at underbyde en anelse (fx. 250) for at etablere sig på markedet?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:50

Hej Henrik

Jeg har ikke set min bogholders eksamensbevis - ej heller spurgt til det.
Hvis du byder 20% under markedsprisen (og jeg kan se, at jeg vist betaler i overkanten af, hvad du har set), så vil jeg tænke: "Hvad er det så han ikke kan".
Mine penge er det allervigtigste i min virksomhed, og når jeg outsourcer det at holde styr på dem, så er det ekstremt følsomt.
Jeg vil langt hellere give 50 eller 100 kr. mere i timen for én, der vækker tillid - og sætningen "Jeg har ikke haft så mange kunder endnu..." vækker mistillid i stedet.
Du er nødt til at spille verdensmester fra start - uden at lyve, naturligvis. Ellers ville du i hvert fald ikke få mig som kunde.

PS - jeg har brugt et eksternt bogføringsfirma i årevis, så jeg har stået i valget.

Venlig hilsen

Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 15:50

Henrik Poulsen:
Mere et spørgsmål om man som virksomhedsejer er interesseret i at samarbejde med en bogholder som ikke er uddannet indenfor faget og ej heller har beviselig erfaring fra lignende stilinger, ud over egen lille hobby virksomhed?

Hvis du er dygtig, er din uddannelse ikke særligt relevant... Jeg kender flere som lever godt af at være bogholderen, som egentligt "bare" er uddannet kontorassistent i tidernes morgen. Men har tilegnet sig nogle "autodidakte" kvalifikationer indenfor bogholderi m.m. :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:23

Det  vigtigste er, at du har sat dig ordentligt ind i de aktuelle skatte- og momsregler.

At bogføre (i sin simpleste form) er overhovedet ikke svært. Du skal sådan set bare kende forskel på debet og kredit.

Dét som er svært, er at vide, hvornår der kun kan trækkes delvist moms og skat fra på bilagene, eller hvordan du skal agere i henhold til udenlandsk moms.

Jeg kan klart anbefale dig at sætte dig ordetnligt ind i disse regler, og meget gerne deltage på nogle forskellige kurser - som ikke går ud på at lære at bogføre, men som holder fokus på de aktuelle regler.

Derudover skal du være opmærksom på, at reglerne ændrer sig HELE TIDEN. Dvs. det er en løbende rutine at sætte sig ind i de nye regler.

Held og lykke med virksomheden!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)