Kære alle, Jeg er så småt ved at udleve min drøm om at åbne en web-shop med vintage tøj, tasker og tilbehør. Alt er stadig på begynderstadiet og jeg læser alt hvad jeg kan få fat i for at skaffe den nødvendige viden! Der er dog lige én ting jeg ikke kan læse mig til... Min butik skal udelukkende køre på hobbyplan og jeg mente til at starte med jeg ikke ville tjene over de 50.000 til at skulle oprette mig som firma. Dog er det en nødvendighed med et CVR-nummer for at kunne få en indløsningsaftale og betale med dankort på siden (hvilket jeg mener er nødvendigt for at få noget salg). Men med CVR nummeret følger vel nogle krav til bogføring.. og registrering af moms.. Men varerne til shoppen køber jeg ikke hjem i store partier, dem kører jeg selv rundt og håndplukker fra markeder, genbrugscentraler mm. i Danmark og Europa.. Så hvordan hulan finder jeg ud af det med momsen?? Der er jo ikke noget moms.. Kan nogen mon hjælpe mig med dette spørgsmål? Jeg er komplet grøn på dette område! Mange hilsner fra Helle. |
Hvis du køber en kasse brugt tøj af en privat, er der ikke moms i beløbet, men hvis du sælger tøjet videre som erhvervsdrivende, skal du lægge moms på din pris.
Hvis du køber en kasse brugt tøj af en anden erhvervsdrivende, er der moms i beløbet, som du kan trække fra, ligesom du også her skal lægge moms oven i prisen, når du sælger tøjet igen.