Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mon du kender svaret??

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Jeg er så småt ved at udleve min drøm om at åbne en web-shop med vintage tøj, tasker og tilbehør.

Alt er stadig på begynderstadiet og jeg læser alt hvad jeg kan få fat i for at skaffe den nødvendige viden!

Der er dog lige én ting jeg ikke kan læse mig til... 

Min butik skal udelukkende køre på hobbyplan og jeg mente til at starte med jeg ikke ville tjene over de 50.000 til at skulle oprette mig som firma. Dog er det en nødvendighed med et CVR-nummer for at kunne få en indløsningsaftale og betale med dankort på siden (hvilket jeg mener er nødvendigt for at få noget salg).

Men med CVR nummeret følger vel nogle krav til bogføring.. og registrering af moms..

Men varerne til shoppen køber jeg ikke hjem i store partier, dem kører jeg selv rundt og håndplukker fra markeder, genbrugscentraler mm. i Danmark og Europa.. Så hvordan hulan finder jeg ud af det med momsen?? Der er jo ikke noget moms..

Kan nogen mon hjælpe mig med dette spørgsmål? Jeg er komplet grøn på dette område!

Mange hilsner fra Helle. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:29

Hvis du køber en kasse brugt tøj af en privat, er der ikke moms i beløbet, men hvis du sælger tøjet videre som erhvervsdrivende, skal du lægge moms på din pris.

Hvis du køber en kasse brugt tøj af en anden erhvervsdrivende, er der moms i beløbet, som du kan trække fra, ligesom du også her skal lægge moms oven i prisen, når du sælger tøjet igen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 11:45

Aha.. Tak Nicolaj, så blev jeg dét klogere.. Hvad så hvis jeg f.eks køber 5 kjoler a 30 kroner i en genbrugsbutik?

Eller (som jeg lige har gjort), købt 50 tasker som wholesale over Ebay? 

Genbrugsbutikken er jo erhvervsdrivende men der er vel ikke moms på kjolerne jeg kan trække fra?

Og mht. taskerne fra Ebay (sælger fra England). Gælder samme regler fra udlandet?

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:49

Jeg ved faktisk ikke om genbrugsbutikkerne er fritaget for moms, hvis de støtter et godt formål.

Med hensyn til taskerne fra England, så kommer det igen an på om sælgeren er privat eller erhvervsdrivende. Moms-satsen i England er heller ikke den samme som i Danmark og momsbeløbet skal i en anden rubrik, når du indberetter fra andre EU-lande.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:29

Helle:
Genbrugsbutikken er jo erhvervsdrivende men der er vel ikke moms på kjolerne jeg kan trække fra?

Hvis genbrugsbutikker ikke er fritaget for moms, må der stå på kvitteringen, hvad momsen udgør.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 12:32

Okay, tak for det Nicolaj :-)

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 12:33

Hmm.. jaaa, men nu får man desværre aldrig en kvittering fra de butikker, så de er nok fritaget for moms..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41

Helle:
Hmm.. jaaa, men nu får man desværre aldrig en kvittering fra de butikker, så de er nok fritaget for moms..

Hvis du vil betale skat af de varer du sælger, ville også være en fordel hvis du kunne trække dine indkøb fra. Så skal du jo selv lave en kvittering. Men så vidt jeg ved kan du kun selv lave en kvittering, så længe beløber ikke overstiger et X antal kroner.

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 10
Skrevet kl. 12:51

Puhhh jeg er forvirret.. SKAL jeg ikke betale skat uanset om jeg er registreret eller ej? Og ja, det ville bestemt være en fordel om jeg kunne trække mine indkøb fra. Men det tror jeg desværre ikke jeg kommer til da jeg køber varerne på den måde jeg gør (fra "private").

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:02

Du kan sagtens få en kvitering af en privat og dette køb kan du trække fra som udgift, der er bare ikke moms i beløbet, når du køber af en privat.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)