Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min ide realistisk?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :)

På det seneste har sider som downtown og sweetdeal (sider hvor køber sparer 50% på restauranter mm.) fået enorm succes her i Danmark. Jeg har selv benyttet mig af disse op til flere gange. Jeg tænkte da på om det ville være realistisk at åbne en lignende side, men med fokus på disse deals til unge? (Herunder i nattelivet og restauranter) Og hvad det ville kræve for en opstart?

Vh Louise 

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Skrevet kl. 21:28

Og ville fx natklubber (ukendte som kendte) bruge denne mulighed?

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 21:39

Det er godt nok svært at sige, men det kan måske lade sig gøre hvis du har fuldt fokus på rigtig gode tilbud til unge og studerende..

Det kræver ikke super meget at starte det op, men for at nogen virksomheder skal hjælpe dig frem for andre, så skal du nå ud til nogen gennem god markedsføring og det koster selvfølgelig.

Men hvis du rammer de unge rigtig godt, så har du en god mulighed for at få succes.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Skrevet kl. 21:43

Jeg er i den meget heldige situation at min far har et marketing-reklame firma så jeg vil håbe at få hjælp fra ham hvis idéen endelig kunne føres ud i livet. 

Personligt som ung studerende synes jeg det er svært at få overblik over fede steder i byen :)

Fra roskilde
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 152
Fra  FestFest.dk Skrevet kl. 21:50

Jeg synes det er en meget god ide, ;)

Entrepreneruship is living a few years like most people won't, and then living the rest of your life like most people can't

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:57

alt er muligt, så længe der er penge i det og du har lysten :)

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:06

Du kan jo stikkere følere ud og fornemme markedet..

Find ud af hvad det vil koste dig at få lavet en hjemmeside til formålet.. hvis det er en acceptabel pris, så kan du begynde at ringe lidt rundt og høre om det er noget som diskoterne osv. ville være interesseret i..

fordelen ved at have "de unge" som målgruppe, er at mulighederne for gratis markedsføring er kæmpe stor.. fx facebook og twitter!

Jeg siger - Go for it!

Mvh Tobias.

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 23:22

hej....Jeg vil dele lidt af min oplevelse, da jeg selv ville starte sådan et tilbage i Januar 2011. Min partner og jeg havde på det tidspunkt fundet 3-4 af deal sites og tænkte, hvorfor skulle vi ikke også starte sådan et. Vi fandt et rigtig godt domain (dealrunner.dk) og fandt en programør fra Indien, som ville lave vores site til ca. 5000 kr. Oven i det kommer PBS udgifter og hosting. Efter ca 4 uger, så vi at der var 10 nye sites på vej i dk.  Derefter begyndte vi at tænke 1 år frem. Med ca. 20-30 nye sites ville vi alle løbe rundt som idioter for at lave gode aftaler. Det gad vi bare ikke.

Downtown havde den fordel at de var nogen af de første og jo de brugte mange penge i starten. Sweetdeal er ejet af berlinske media som ejer berlinske og har for ikke ret længe siden opkøbt netdoktor. Det jeg prøver at sige er at de hævde penge at lege med. 

Men hvis du føler, at du kan lave nogen gode aftaler og har tiden til det. Jamen så do it:-)

Fra København
Tilmeldt 30. Aug 11
Skrevet kl. 21:29

Hej igen :)
Nu har jeg snakket lidt med min kloge far der pointerer at de store mærker som sweetdeal og downtown nemt ville kunne "stjæle" idéen om fokus på de unge. Jeg er dog ivrig og fyldt med gå-på-mod.
Ser I nogen chance for at overleve?

For at adskille mig tænkte jeg bl.a. på at give point til kunderne for køb af deals, og desuden tilbyde restauranterne/firmaerne at dele indkomsten 20%-30% i stedet for 25%-25%

Mange tak for hjælpen! 

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 21:48

Hej, Louise.

Jeg tror idéen vil hitte rigtig meget, så hvis du har pengene, lysten og engagementet, så skal det nok blive et hit. Har du gode kontakter, bliver det endnu bedre :-)
Husk, at du er velkommen til at sende mig en privat-besked her på Amino, hvis du brænder inde med et spørgsmål.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)