Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retningslinjer til pris på reklame?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Hvis man har tænkt sig at lave en forretning - et website - som skal køres, og gerne skabe et overskud ved hjælp af reklamer, hvor beregner man så prisen på reklamerne?
For at få det flettet ind i min forretningsplan og videre i et resultatbudget, så bliver jeg nødt til at kende til nogle retningslinjer for hvordan man beregner prisen på reklamerne.

Det må jo være noget med størrelse, antal klik/besøgende.

Håber at I kan hjælpe mig.

Bedste hilsner

Mathias 

Fra Vejle
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:43

Sæt igang :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:49

Hej Mathias

Det kommer ant på utroligt mange ting. For det første hvilke segmenter/målgruppe dit site rammer. Hvis du har en niche kan du automatisk komme hurtigere op i pris hos enkelte virksomheder!

Der er mange forskellige løsninger til, hvordan du kan sælge dine reklamer, men du skal ikke regne med overskud på reklamer fra start af - efter mine erfaringer!

For at give dig et præg af virkeligheden, så mener jeg eb.dk forsidebanner omsætter ca. 40.000 kr. om året.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med at lave barteraftaler i opstarten og bruge reklamespots på at lave disse aftaler f.eks.

Dbh.

Nico

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 21:09
Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 21:17

Hvis en topbanner på eb.dk kun koster 40.000 kr årligt, så er det et fund for de penge, det er nok nærmere 400.000 kr. hvis ikke mere.

Jeg ville mene at du kan få omkring 300 - 600 kr per måned + moms med en hjemmeside med 8000 besøgende per måned.

men det er svært at vide på forhånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:47

400.000* rettelse. Men det er ikke noget jeg har haft beviser på eller undersøgt. Det kom blot ud under en samtale med en gut :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)