Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæve beløb med det samme ved bestillingsvare?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et juridisk spørgsmål.

Må man hæve beløbet fra kunden med det samme, når der er tale om køb af bestillingsvarer? Med bestillingsvarer mener jeg ting, der ikke er på lager, men som først skal produceres hos min leverandør.

Håber i kan hjælpe :)

Mvh.

Mads

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 16:49

Nej :-)

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 17:04

Uden at ligge hoved på blokken, så mener jeg faktisk godt at man må hæve beløbet hvis det er noget der skal fremstilles på bestilling, hvis man fx sælger smykker og kunden bestiller en ring med gravering i.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 17:06

Det er sgu vist rigtig, nu du siger det... Det beklager jeg, der var jeg for hurtig. Der skal nok en jurist indover :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:06

Det står tydeligt i betingelserne fra PBS/NETS/Hva de nu hedder, at beløbet først må hæves, når varerne er afsendt...

Det samme foreskriver lovgivningen omkring fjernsalg...

Så svaret er NEJ!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Må man heller ikke når der er tale om en special vare? Altså en vare der ikke er i standardmål?

Og hvordan kan man være sikker på at kunden så har pengene på kortet?

Fra København
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 22:55

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 23:25

Hej Mads

Du må hæve pengene den dag varerne afsendes OG du skal huske at privatkunder ALTID har 14 dages fortrydelsesret på postordrekøb.

Fortrydelses retten er opstået på grund af at man ved postordrekøb ikke har mulighed for fysisk at se, røre og føle på varen som man kan i en fysisk forretning, og det er vel egentlig netop aktuelt hvis man køber og betaler et graveret smykke uden først at have haft det i sine hænder, så jeg tror du får meget svært ved at vinde en evt. sag ved forbrugerstyrelsen, de er meget tunge at danse med og deres sympati og holdninger er 200% på forbrugerens side.

Dit produkt egner sig godt til websalg, under forudsætning af at du leverer en god vare til prisen og gør kunderne glade og tilfredse, og i så fald vil du ikke få problemer med fortrydelsesreglerne. Hvis du derimod lover mere end du kan love og ikke sikrer dig at kunden er helt klar over hvad de køber, så kan du få en masse bøvl.

Udfordringen for dig ligger i at lave din butik sådan at der er velafstemte forventninger imellem dig og kunden.

I øvrigt er jeg sikker på forbrugerstyrelsen gerne vil være behjælpelige med at uddybe de forbrugerretslige regler i netop dit konkrete tilfælde, find kontaktoplysninger på forbrug.dk

mvh.

Brian Hansen

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 23:28

Techmaster:
lover mere end du kan love

Lover mere end du kan holde Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:30

Techmaster:

Du må hæve pengene den dag varerne afsendes OG du skal huske at privatkunder ALTID har 14 dages fortrydelsesret på postordrekøb.

Da de produkter Mads sælger, åbenbart først skal produceres hos hans leverandør før de kan leveres, så er der stor sandsynlighed for, at det er produkter, som er special tilpasset til den enkelte kunde. Er dette tilfældet, så er der ingen fortrydelsesret...

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)