Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sporingskode på link, til affiliate side.. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg skal til at lave en affiliate side og har ikke den store erfaring med det og har derfor et par spørgsmål.

- Siden bygges i WordPress

Kunden har et affiliate program som han bruger på en anden side han har fået lavet, men kunden ved ikke hvordan det fungere.

Han ved dog at han får en sporingskode fra affiliate system han benytter som skal ligges ind på de links der sender folk videre til leverandørens hjemmeside, så de kan spore hvem der kommer fra ham.

Siden kan fx være med mobilabonnementer hvor man på kundens side kan se en liste over forskellige abonnementer fra forskellige udbydere. Ud for hvert abonnement kan man klikke køb for at komme ind til udbyderens hjemmeside osv. Denne sporingskode skal angiveligt ligges på linket/knapen.

Mit spørgsmål er om det er noget jeg skal bede min programmør om at implementere eller findes der evt. et affiliate modul til sådan noget?

Håber der er nogen der kan hjælpe:)

De bedste hilsner

Mikkel Schmidt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 15:13

Normalt er det jo fx. Tradedoubler og Partner-ads der laver de affiliate programmer. Det er meget få der har deres eget specifikke program. Et specifikt program betyder at virksomheden skal have implementeret noget kode på alle sider der skal tage højde for alle de forskellige indgående links. Normalt vælger en butik (fx. 3 tim oobiltelefoner) et eller meget få affiliate programmer.

Hvis det er et af ovenstående, så står der på deres side hvordan du laver et link.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 15:14

Hej Mikkel

Man kan bruge analytics til at opsnappe data fra en URL, når brugeren lander på en given side. Du kan f.eks. bruge følgende værktøj: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=55578

Men mange gange, så gør folk også det, at de logger events i deres egne analytics-konti. Det kan du f.eks. gøre med http://code.google.com/apis/analytics/docs/tracking/eventTrackerGuide.html

Hvis det ikke er noget lignende, så må du lige spørge lidt mere specifikt, om hvad du ønsker :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)