Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress + All in one seo pack + WPML = Hjælp!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Wordpress. Siden skal være på 4 forskellige sprog, til det benytter jeg WPML. SEO'en håndteres af "All in one SEO pack" - Jeg er udemærket klar over der findes bedre plugins til at håndtere SEO i Wordpress, men kunden ønsker dette plugin.

So far, so good.

Men da Wordpress i dette projekt benyttes mere som CMS end som blog, har siden en statisk forside. Her opstår problemet.

WPML og AIOSEOP spiller ikke rigtig sammen når man benytter statiske forsider. AIOSEOP er ikke interesseret i at rette de to linier der skal til i deres kode, for at få det til at virke (Som jeg har forstået det).

Jeg har så Google'et det en del, og fundet følgende hook:

/** All in one seo pack hook **/

function custom_aioseop_home_page_title($home_title){
    global $post,$aiosp;
    if ($aiosp->is_static_front_page() && $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_title", true))){
    $home_title = $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_title", true));
    }
    return $home_title;
    }

function custom_aioseop_description($description){
    global $post,$aiosp;
    if ($aiosp->is_static_front_page() && $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_description", true))){
    $description = $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_description", true));
    }
    return $description;
    }

function custom_aioseop_keywords($keywords){
    global $post,$aiosp;
    if ($aiosp->is_static_front_page() && $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_keywords", true))){
    $keywords = $aiosp->internationalize(get_post_meta($post->ID, "_aioseop_keywords", true));
    }
    return $keywords;
    }

add_filter('aioseop_home_page_title','custom_aioseop_home_page_title');
    add_filter('aioseop_description','custom_aioseop_description');
    add_filter('aioseop_keywords','custom_aioseop_keywords');

Dette hook skulle efter sigende fixe problemet.

Ved at bruge dette hook er mine meta keywords og mine titles rigtige, men min description er stadig den samme på alle statiske forsider.

Skal lige uddybe, problemet er, at ved at bruge statiske forsider, på flere sprog, tager AIOSEOP altid ens standard meta title, keywords og description, og ikke dem man angiver på selve den statiske side.

Er der en wordpress haj, eller et PHP geni som kan knække denne nød for mig?

Jeg er kørt fast og på Wordpress.org's forum er der ikke megen hjælp at hente.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 11:00

If your interested we could fix it :)

Hire me and my team of Ninja, and you won't regret it!. Interested? You should be,

if you don't consider us, it may cost you time or money....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Philip -- Ja, I kan jo fikse alt for 3 kroner. Men de fleste, der skriver her, er interesserede i at løse problemerne selv, blive klogere, udvikle deres kundskaber. Måske ville der mere ræson i, at du reklamerede for dine ydelser i freelancersektionen?

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:07

Hej Jesper

Har selv stået med samme problem før! Næten da.. Kunden bestemmer ikke, du skal rådgive kunden til det rigtige valg af SEO plugin.

Hvis kunden siger at han/hun vil have AIOSP så må du fortælle kunden at du kender et plugin det er lidt bedere.

Du ændre title, keywords og description inden på siderne. Se evt. min guide her:

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 13:53

Kasper:

@Philip -- Ja, I kan jo fikse alt for 3 kroner. Men de fleste, der skriver her, er interesserede i at løse problemerne selv, blive klogere, udvikle deres kundskaber. Måske ville der mere ræson i, at du reklamerede for dine ydelser i freelancersektionen?

Hov hov... Have i stepped on your toes ;)

BTW my name is Phillip......

Let me know if I can help you with anything... BTW 3kr won't buy much these days (not even in sweden)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kasper:

Det er et frit forum, han må byde ind som han vil. Og han laver faktisk et godt stykke arbejde. Så trusserne på igen :-)

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)