I e-pusher light, skriver Martin på en af de sidste sider/kapitler (nærmere betegnet side 107 i lightversionen):
"I SPAMfighter fejler 23% af alle betalingsforsøg og de fordeler sig således:
En masse procenter fordelt på fejlede betalingsforsøg."
Hvorledes kommer man frem til disse beregninger? Hvilket program bruger man typisk til at tracke sine brugers (købs-)adfærd? Hvordan kan man følge brugernes mest almindelige adfærd på en given hjemmeside? Er der andre muligheder en Google Analytic?
Jeg har "googlet", samt "Aminoet" det, men uden præcist svar.
Dbh.,
Tobias Elkjær Mikkelsen.
Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network.
Hvis jeg forstår dit spørgsmål ret, - så håber jeg at du har Analytics installeret, hvis ikke - så få det gjort.
Når du har gjort det, har du mulighed for at opstille mål og kanaler, bla. på dit chekout, - hvor hvert step i dit betalingsflow, og dermed kan du se præcist hvor din kunder primært hopper fra og hvor de måske fejler.'
Prøv at google "opsætning af målkanaler google analytics", og se om du ikke finder svar på hvordan du gør...;-)
Det jeg godt kunne tænke mig at vide, var nu også mere om man kunne "følge" sine brugere rundt på sitet. Se hvor folk springer fra, hvilke søgeord folk primært brugte, hvilken del af ens hjemmeside der næppe er brugt, osv.! Måske om man fx skulle lave nogle prisredegeringer hist og her, osv. :-)
Hvem er jeg? Danmarks yngste fuldtidsansatte i Europas største diskoteksnetværk, NOX Network.
Det jeg godt kunne tænke mig at vide, var nu også mere om man kunne "følge" sine brugere rundt på sitet. Se hvor folk springer fra, hvilke søgeord folk primært brugte, hvilken del af ens hjemmeside der næppe er brugt, osv.!
Det kan du bruge Analytics til. Men du kan ikke følge dine besøgende i realtime.