Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

short url (sporing) eller hvordan ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

jeg vil høre hvordan en sporing fungere men en short url

Fungere en short url sådan at denne side bliver besøgt inden den kommer ind på min egen side ?

feks.

adwords > short url > mitdomæne.dk

istedet for:

adwords > mitdomæne.dk

Hvordan er forskellen rent sporingsmæssigt ?

Jeg tænker jeg har nogen link der skal godkendes til min side, men kan jeg så godt bruge short url og det så stadig er min side der er godkendt ?

og hvad gør det rent faktisk godt for udover jeg slipper for de lange ikke så pæne domæner ?

På forhånd tak

Mikkel

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 00:17

Hej,

Ved ikke, om det er præcist det her du søger efter.

Hvis du skal spore hvorfra et link til mitdomæne.dk kommer fra, skal du indsætte følgende efter dit domænenavn:

?utm_source=amino

Så i dit eksempel er dit link:

http://www.mitdomæne.dj/?utm_source=amino

Du bør kunne se ordet amino i din analytics hvis folk klikker på linket.

Det kan du også efter du shortner urlen det med f.eks. bit.ly eller en af de mange andre url-forkortelses services.

Jeg går ud fra, at Google Adwords bruger noget tilsvarende så du kan se hvor mange der kommer fra dine ppc kampagner.

Google har en god vejledning til det her, hvor du automatisk kan få lavet en url der kan spores ud fra fem forskellige parametre.

http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=55578

/anders

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:54

Hey Anders

Det var ikke helt sådan jeg mente :-) Men tak for dit indlæg

Jeg tænker mere at jeg får min hjemmeside godkendt hos et affiliatenetværk og skal så have mit link ind på min side. Jeg vælger istedet at indsætte et short url da jeg synes det virker bedre og pænnere, men når affiliate netværket så spore det link, ender de så hos short url eller er det stadig min godkendte side der ses ?

Nemlig ikke så fedt hvis jeg får godkendt en side til bestemt kampagne, men ikke får mine salg/lead fordi det så ser ud som om min side ikke er godkendt

Håber det var til at forstå, ellers uddyber jeg gerne igen

Mikkel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)