Hej Aminoer Jeg har i noget tid gået med en forretningsidé, som jeg tror kunne blive en kommerciel succes. Som baggrund har jeg været management consultant i 5 år og arbejder nu med forretningsudvikling i en C20 virksomhed. Så jeg har en god baggrund for at kunne skrue en solid forretningsplan, budget osv. sammen. Der, hvor jeg for alvor kommer til kort, er ift. selve eksekveringen af min idé. Jeg vil lave en hjemmeside, der skal indeholde ratings a la epinions.com (dog ikke af produkter). Jeg kan ikke rigtigt komme det nærmere uden at give idéen væk. Nu er jeg gået lidt i stå, fordi jeg har brug for leads til en superskarp og entreprenant programmør, der vil kunne hjælpe med udarbejdelsen af siden mod at få ejerskab i selskabet. Vi kan tale om løn i opstartsfasen, men det primære for mig er at få en person om bord, der ikke vil bonne mig for hver time brugt men der også vil få værdi gennem ejerskab. Det skal være fair for alle. Ud over kapital kan jeg bidrage med forretningsudvikling, en full-time forretningsansvarlig (der går all-in) + et stort netværk (om end ikke inden for programmering …). Jeg vil meget gerne se, hvad du kan lave og præsentere min idé ordentligt, så du har en chance for at tage stilling til konceptet. Bedste hilsener |
Hej Kristobal,
Du kunne overveje outsourcing af din udvikling og selv betale, det koster en brøkdel og så har du selv ejerskabet over din idé, men skal jo også selv have styr på hvad du vil have og kunne beskrive det.
Der er en del sites med freelancere og udvikler teams til meget rimelige priser rundt omkring. Der flere herinde der har virksomheder i udlandet der sikkert kan hjælpe.
//