Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dygtig programmør søges

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i noget tid gået med en forretningsidé, som jeg tror kunne blive en kommerciel succes. Som baggrund har jeg været management consultant i 5 år og arbejder nu med forretningsudvikling i en C20 virksomhed. Så jeg har en god baggrund for at kunne skrue en solid forretningsplan, budget osv. sammen. Der, hvor jeg for alvor kommer til kort, er ift. selve eksekveringen af min idé. Jeg vil lave en hjemmeside, der skal indeholde ratings a la epinions.com (dog ikke af produkter). Jeg kan ikke rigtigt komme det nærmere uden at give idéen væk.

Nu er jeg gået lidt i stå, fordi jeg har brug for leads til en superskarp og entreprenant programmør, der vil kunne hjælpe med udarbejdelsen af siden mod at få ejerskab i selskabet. Vi kan tale om løn i opstartsfasen, men det primære for mig er at få en person om bord, der ikke vil bonne mig for hver time brugt men der også vil få værdi gennem ejerskab. Det skal være fair for alle.

Ud over kapital kan jeg bidrage med forretningsudvikling, en full-time forretningsansvarlig (der går all-in) + et stort netværk (om end ikke inden for programmering …). 

Jeg vil meget gerne se, hvad du kan lave og præsentere min idé ordentligt, så du har en chance for at tage stilling til konceptet. 

Bedste hilsener
Kristobal

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:14

Hej Kristobal,

Du kunne overveje outsourcing af din udvikling og selv betale, det koster en brøkdel og så har du selv ejerskabet over din idé, men skal jo også selv have styr på hvad du vil have og kunne beskrive det.

Der er en del sites med freelancere og udvikler teams til meget rimelige priser rundt omkring. Der flere herinde der har virksomheder i udlandet der sikkert kan hjælpe.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:29

Man skal være relativt naiv for ikke at erkende, at bagsiden af outsourcing er at man markant øger sin risiko for at projektet bliver en udviklingsfiasko. Dermed ikke sagt, at outsourcing ikke kan være en god vej, men man skal kende fordele og ulemper.

Hvis der er krummer i ideen, og du kan finde en stabil dansk programmør, der vil indgå et partnerskab. Så er det højst sandsynligt, den vejen der giver dig størst chance for succes. Men man skal være varsom, den forkerte samarbejdspartner, vil være vejen til fiasko, og det er slet ikke sikkert at du kan tiltrække den rigtige!

Held og lykke med projektet 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 21:53

@ Lundsby

Man skal nok være endnu mere naiv, hvis man ikke tror og kan se der er lige så mange software projekter der bliver en udviklingsfiaskoer i Danmark. IT outsoursingen er jo længe igang men vi betaler bare stadig de danske overpriser for outsourcet arbejde...

Efter min mening er risikoen for fiasko helt den samme hjemme og ude, men de økonomiske konsekvenser noget større hjemme. Amino Freelancer F.eks. blev jo udviklet ude, og det vel hverken en kommerciel eller teknisk fiasko?

Et andet eksempel jeg arbejder på nu:

SaaS projekt med globalt potentiale. Krav: SCRUM team (FE, BE, DB, Design) med 5-6 mand i 20uger, pris i Danmark DKK 2,5mio (løbende betaling). Pris hos udenlandsk anerkendt bureau med omfattende referencer i den vestlige verden og struktur DKK 77.000 (betaling ved levering inkl. source kode). Det er noget der svarer til 3% af de danske omkostninger, og selv om projektet vælter i udlandet med 2 eller 3 gange så vi stadig på ca. 10%. Uden at være cost-benefit og risk management guru, så peger tingene en helt klar vej for både mig og projektet.

Efter min mening er der noget der er helt ude af balance, men det måske næsten en forretningsidé i sig selv at være "kobling" mellem parterne i sådanne udviklinger.

Du har helt ret man skal kende fordele og ulemper begge steder, ville heller ikke outsource i blinde eller små opgaver med få timer - betal hvad det koster og kom videre. Mit forslag til trådstarter var bare ment som inspiration, til hvis han ikke lige fandt den gratis pionér der lige gik og manglede det projekt... så ville det være ærgerligt at lade et godt projekt dø.

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:06

ExportInnovation:

Man skal nok være endnu mere naiv, hvis man ikke tror og kan se der er lige så mange software projekter der bliver en udviklingsfiaskoer i Danmark.

Næ, det behøver man ikke der er lavet statistikker, der tydeligt viser det! Hvis du er interesseret i at se en, så skrev jeg engang en tråd, der hed et eller andet a la Wow! Outsourcing projekter har kun 40% chance for at lykkedes. Der kan du få syn for sagen.

Jeg har efterhånden set en del større virksomheder prøve outsourcing, og fejle! Jeg har sågar tjent rigtigt gode penge på at redde kuldsejlede outsourcing projekter. Det betyder ikke at jeg altid vil fraråde det, men det er vigtigt at havde risiko profilen for øje.

En anden ting, som folk tit undervurderer, når vi taler it-udvikling er fasen hvor man finder ud af hvad der skal bygges. Det er typisk her jeg tror danske it-konsulenter er deres penge værd.

Det der sker er hos mere erfarne konsulenter, er tit at man finder ud af at det kun troede han ville havde, slet ikke var det han havde brug for. Det gør at man får bygget den "rigtige" løsning. Men outsourcing har man tit fornemmelsen, af at man aldrig finder ud af hvad den rigtige løsning er.

Det var derfor jeg anbefalede først og fremmest, at kigge efter en dansk partner, der ville havde en andel af projektet. Så man får bygget den rigtige løsning.

Men vi er enige så langt, at hvis det ikke lykkedes og projekter ser ud til at dø pga. for høje udviklingsomkostninger, så er outsourcing en god vej.

Tilmeldt 12. Oct 09
Skrevet kl. 09:36

Hej

Tak for jeres input. Jeg har selv tænkt tanken om outsourcing. Jeg er kommet frem til, at det nok kræver nogle ret klare instrukser fra opdragsgiver - og dermed en CTO-agtig funktion. Ellers er jeg bange for, at der programmeres i en retning, jeg ikke rigtig kan styre. Outsourcing - i hvert fald i andre industrier - fungerer bedst, når man styr på sine egne processer men ønsker, af eksempelvis omkostningsbesparende årsager, at lægge funktioner eksternt.

/K

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:05

Hej Lundsby,

Lundsby:
Næ, det behøver man ikke der er lavet statistikker, der tydeligt viser det! Hvis du er interesseret i at se en, så skrev jeg engang en tråd, der hed et eller andet a la Wow! Outsourcing projekter har kun 40% chance for at lykkedes. Der kan du få syn for sagen.

Nej det kan jeg desværre ikke få syn for sagen, der laves en masse af misbrug af statistik i det daglige, man laver den statistik man har brug for... Da jeg læste statistik i sin tid sagde underviseren:

"Fortæl mig hvad du vil opnå og så fortæller jeg dig hvor du skal starte eller spørge"

Der er f.eks. den gode gamle historie om BNP tallet, som vi tit måler vækst på, det opfører sig sådan, at hvis vi alle blev syge og gik på hospitalet, så ville BNP stige voldsomt, ville det være vækst, nej vel, for hvem skal betale?

I dit tilfælde med de 60% fejl har de jo sikkert ikke undersøgt om det ville være lykkedes i en dansk produktion, for det ville være at spekulere, dertil kommer statistisk usikkerhed. m.m.

Når det er sagt, er jeg ikke i tvivl om at folk med dine kompetencer har tjent gode penge på at rette op på andres projekter - det skal i sgu også Wink og vel sagtens og en bekræftelse på ens kunnen? Jeg er nemlig helt enig i din påstand om need to have og nice to have, hvad man ønskede og fik tit skal styres meget hårdere hjemmefra og fra start generelt. Så man kan jo starte outsourcingen ved selve kode jobbet og lade projektstyringen blive hjemme som trådstarter og lidt er inde på i sin seneste post.

Jeg har selv haft et projekt som trådstarter og lod mig inspirere af den måde Jesper Buch startede med justeat, måske var min process eller netværk forkert, men min oplevelse og konklusion var, at der var svært at finde de mennesker der brændte for samme som jeg og  havde kompetencerne teknisk til at gennemføre det, og det er jo forståeligt nok i den IT verden med alle de platforme man kan arbejde på.

Håber som dig at trådstarter finder en god kompetent partner så han kan få sit projekt igang, selvom tråden ikke har fået meget respons med eller uden outsourcing Tongue Tied

//

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 13:18

Lidt at grine og tænke over ifm, softwareudvikling...

Tilmeldt 12. Oct 09
Skrevet kl. 14:15

Hvordan startede Jesper Buch? De meldinger jeg får er, at "de gode programmører er i job"...

K

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Skrevet kl. 14:22

Tror faktisk historien er her et sted, noget med mastermind, altså ikke være bange for at dele sin idé.... skal lige se om jeg kan finde den blog eller podcast om det.... så linker jeg

Ja de gode er nok i arbejde.... det var grundlæggende derfor jeg skrev som jeg skrev om outsourcing, det ikke fordi jeg synes det er den eneste rigtige religion i verden...

/

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)