Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linux Server (Erfaring)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg ville gerne hoppe ud i Linux - og få en masse erfaring på området. Jeg ville lave en webserver på en meget meget lille server som sat op derhjemme, dog ved jeg ikke hvilken?

Jeg havde forestillet mig at installere Ubuntu på min bærbar hvor jeg koblet op mod min mini server, hvor jeg kunne få noget erfaring for hele området.

Og derefter ville jeg kører nogle hjemmesider på den, for at få noget erfaring om på området?

Hvad ville i anbefale af server, samt gode råd?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 16:24

Start med en LAMP-installation. Linux, Apache, MySQL og PHP. Der findes utallige guides til det på nettet.

En anden ting: overvej at køre det som en virtuel server i VirtualBox, vmWare eller lignende.

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:28

Krkli:

Start med en LAMP-installation. Linux, Apache, MySQL og PHP. Der findes utallige guides til det på nettet.

En anden ting: overvej at køre det som en virtuel server i VirtualBox, vmWare eller lignende.

Hej 

Jeg havde forestillet mig Ubuntu?

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 16:29

Det kan du også sagtens hvis du gerne vil have GUI (grafik brugerflade). En ven anbefalede mig en Debian uden GUI og jeg er glad for at jeg startede der.

EDIT: og ja du kan godt benytte Ubuntu uden GYI og ja Ubuntu er en variation af Debian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34

Hvis jeg var dig, ville jeg købe en VPS eller en lille cloudserver. De fås ned til 2-3 dollars per måned. Det er billigere i strøm, og driftsmiljøet er real-life-agtigt. Hosting hjemmefra er generelt betragtet en dårlig idé. Latency, størmforbrug, oppetid.

Hos Meebox kan du få en dansk cloudserver med 512mb ram for omkring 100,- per måned.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)