Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bankkonto til enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af et tidligere indlæg om en lille enkeltmandsvirksomheds behov for bogholder/revisor spekulerer jeg også på om der er nogen pointe i at oprette en selvstændig bankkonto til virksomheden, således at man kan drive den uafhængigt af ens privatøkonomi. 

Eller er det bare en unødvendig komplicering af tingene. Som i det forrige indlæg er en af ideerne at hele virksoomheden skal kunne overdrages til andre, hvis jeg en gang vil synes at det er det rette at gøre, også selvom det næppe bliver en kæmpe forretning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er op til dig.

Men hvis du kun har så få bilag.......kan du sagtens nøjes med din privatkonto.

 

MvH

Peter

Fra Valby
Tilmeldt 27. Apr 11
Indlæg ialt: 118
Fra  Supportmand.dk Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fleste banker tager ikke noget for en ekstra konto og skal du ikke det helt store kan du bare få en ekstra privat konto. Det kan til tider være en meget god ide at dele privat og erhverv på hver sin konto.

Men det er intet krav, ej heller en nødvendighed. Dog synes jeg at ville råde til man gør det også selvom du så kun får 10 bilag per regnskab.

Supportmand.dk - IT Konsulent - IT Rådgiver - Systemadministrator

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale dig at have seperat konto til dit firma. Det koster ikke noget og du kan sagten have adgang til kontoen ved at logge dig direkte på din egen konto.

Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart foretrække at virksomheden havde sin egen konto, men jeg ville også klart anbefale at man lavede efter "keep it simple" parolen. Jeg anbefaler altid at man laver en konto til moms og skat, således at hver gang man skriver og indkasserer en faktura, så overfører man en andel af indbetalingen med det samme til at dække moms og skat og betragter det som en "bundet" konto, således at man altid kan gå ind på sin bankkonto og se hvor meget man kan tillade sig at bruge og stadig have til dækning af moms og skat. Det er efter min opfattelse aldrig en god ide blot at blande virksomhedens økonomi sammen med privatøkonomien - om det så er en stor eller lille virksomhed.

Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for de gode svar. Ideen om at oprette særskilte konti til moms og skat lyder rigtigt god - den vil jeg tage med ned i banken.

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er gratis at have en privatkonto som du gerne må bruge virksomhedsmæssigt, men hvis du opretter en virksomhedskonto koster det penge. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)