Tak til alle for det gode input, meget af det I peger på bunder i at det nok er fair at sige at jeg ikke er nogen ekspert, så nej Ulrik - jeg ved ikke, hvad jeg laver
.
Valget af Joomla er fordi det var den "færdige" løsning der kom med valget af enavn som web-leverandør, heldigvis har de tålmodige og hurtige support folk, men det har kostet grå hår og sene nattetimer bare at komme til den side der er gået i luften nu.
Ulrik:
Jeg prøvede at slå SEF til, og fik så 404-fejl på siden. Den tager jeg lige med enavn support en af dagene.
Favicon står nok ikke højest på ønskesedlen, men bliver engang ved lejlighed - jeg tror ikke vores side er sådan en man bookmarker for at komme tilbage tit, det gør jeg i hvert fald ikke med webshops.
mod_rewrite er slået fra pt, men der er mulighed for at slå det til, ud fra hvad jeg umiddelbart googler mig til hænger dit forslag om dette sammen med SEF på en eller anden måde, men fordelen ved mod_rewrite er mig ikke helt klar?
Logo: ja, det er grumset og en af de ting der allerede står på to-do listen. Kvaliteten bunder i at det er lavet i PowerPoint, som jo ikke er det optimale til den slags opgaver.
Login-krav, jeg ser din pointe og vil overveje, hvordan vi gør det mere indbydende og mindre "skræmmende" for der er faktisk ikke et krav om login eller registrering, det kan fravælges. Så vi starter simpelthen bare købsprocessen med at få navn og adresse, som vi ellers skal have senere i købsforløbet alligevel (og hvad skulle vi så starte med). Det irriterer mig at man skal acceptere handelsbetingelserne allerede ved dette trin og det kigger enavn support allerede på for mig (også fordi der kommer endnu en accept lige inden betalingen og der er i hvert fald ingen grund til at tvinge kunderne til at acceptere to gange!).
Mikael:
Overskrifter skal jeg forsøge at stramme op på, her har tekst-editoren i Joomla drillet gevaldigt og jeg er ikke nogen HTML haj. Når jeg skiver og formaterer en tekst i Word og så kopierer den ind i Joomla er HTMLen fyldt med koder der virker overflødige, derfor er der ikke pt konsistens mellem artiklerne når det kommer til udseende og format.
Links og billeder, gode ideer, kommer på listen.
Kontakt-siden er blevet tilføjet CVR - så det er lykkedes allerede at inkorporere et af jeres forslag
. CVR har dog hele tiden været på siden, i adresse-oplysningerne nederst på hver side (men det var nemmere at se, før der kom baggrundsbillede på...). Kontaktformularen får support lov at se på, det er et standard modul der er slået til.
Therese:
Farver er også på ønskesedlen, vi skal bare have lagt os fast på en palette først. Salgstalen skal jeg nok holde mig fra, den har du allerede fået, men vi har nu selv brugt disse legemåtter i næsten fem år og på et tidspunkt også haft et puslespils-gulv ved siden af men det røg hurtigt ud igen, det er for bøvlet og for ukomfortabelt i forhold til en legemåtte.
Poul:
Rammer om teksten lyder godt, igen er det tekst-editoren der har voldt mig problemer med at få sat teksten pænere op end den er nu.
Kommentarene til produktsiden er også rigtig gode, igen et standard modul i web-shoppen, men nok noget supporterne kan pille ved dybt nede i nogle php eller css filer... så det får de lov at prøve.
Igen mange tak for de mange gode indspark!!
René