Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vind biograf tur for to - med guf! ... og hjælp os en smule

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 02:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Her kommer mine tanker:

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Her kommer mine tanker:

Kun mig der ikke kan høre noget lyd i klippet?

Siden som helhed fungerer udemærket, men hvis jeg var indehaver, var der flere ting jeg ville kigge lidt på. Jeg deler min feedback op i design og funktionalitet, så du kan holde min 'smag' ude af det (jeg er nødvendigvis ikke den bedste smagsdommer hvad angår webdesigns).

Design:

For mig fungerer designet ganske udemærket. Siden er let at navigere rundt på, som i mine øjne er det vigtigste.

Jeg synes siden har et lidt forstyrrende baggrundsbillede, som du enten kan skifte, eller lege med at gøre med udtonet/transparent.

Logoet er rigtig fint og den lyseblå farve bruges flere steder på siden - Glimrende. Det giver underbevidste associationer mellem lyseblå = jeres logo/virksomhed

Funktionalitet:

Fine menupunkter - Desværre savner jeg et sted hvor jeg kan trykke "find leasingaftale" eller sådan noget. Det første JEG gjorde, da jeg kom ind på siden var at trykke rundt på de forskellige links I jeres menu uvidende om, at man udelukkende kan søge sig frem til bil på forsiden!

Jeres forside fungerer udover dette fint, men I bør måske også overveje at gøre det muligt at skrive sig op til et nyhedsbrev et andet sted på siden?

Jeg kan godt lide, at I har opdelt i menuen i to - en til kunden - og en til forhandleren (top/bund). Det er med til, at man som bruger af siden ikke så let forvilder sig ind på forhandlerens domæne :-)

Fint med massere af undersider i "Nyheder" - det er noget der er godt for google-rankeringen, men I bør kigge lidt på at få lavet interne links.

Sørg for at virk professionelle - Under jeres side "Om os" vil jeg undlade at skrive virksomhedsformen I/S - Da I/S i mine øjne giver et præg af useriøsitet (Naturligvis en smagssag - og selv om vi lynhurtigt kan blive enige om, at man sagtens kan drive en seriøs virksomhed som et I/S-selskab, synes jeg det er værd at nævne at NOGLE mennesker lægger vægt i det). Som det tidligere er nævnt, så smæk nogle banners ind på de tomme "advertise-here"-felter, eller sørg for, at de kun vises periodisk (hver 10. til 20. pageview) - Ellers nøjes med at fang annoncørerne gennem dit link i bunden, eller opsøg mennesker med lignende sider direkte.

En sidste ting jeg vil tilføje er jeres søgemaskine på forsiden som det hele jo handler om. Når en søgning er foretaget, er der kun mulighed for at komme videre ved at trykke på bilens specifikationer og ikke dens modelnavn (dette er endda trods, at der ved mange modeller kun findes én leasingaftale). Nåja -- Jeg bevæger mig videre og trykker på specifikationerne for "Alfa Romeo Giuliette 1.4 MultiAir Turbo Distinctive 170 hk" og trykker "gå til aftalen" -- Dernæst ryger jeg videre til et priskatalog fra Alfa Romeo. Burde jeg ikke viderstilles til en direkte "ring mig op knap" - eller "bestil sådan" formular på deres hjemmeside, så Alfa Romeo kan se at jeres side har genereret et brugbart lead?

Det vist det for mine betragtninger. Skriv hvis du har spørgsmål, så vender jeg tilbage :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

#Ulrik

Argh! Har ikke optaget videoer i noget tid - glemte den skal eksporteres som fil før det virker.. Thanks - det kommer ikke til at virke da originalen er slettet. Sorry!

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

#Ulrik

Argh! Har ikke optaget videoer i noget tid - glemte den skal eksporteres som fil før det virker.. Thanks - det kommer ikke til at virke da originalen er slettet. Sorry!

Øv, øv øv hvor ærgeligt du hiver over syv minutter ud af din tid for at give feedback - og at det så ikke duer!

Hvis du har lyst til at gentage 'succesen' - dog lige huske at eksportere - så vil jeg godt sikre dig en tur i biffen ;)

Mvh Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ulrik.

Tak for din feedback - rigtig lækkert med en ordentlig smøre, så vi har noget at gøre med ;)

Ulrik:
Jeg synes siden har et lidt forstyrrende baggrundsbillede, som du enten kan skifte, eller lege med at gøre med udtonet/transparent.

Denne har vi efterhånden fået en del gange - så det skal selvfølgelig ændres. Skal bare finde ud af hvordan!

Ulrik:
Jeres forside fungerer udover dette fint, men I bør måske også overveje at gøre det muligt at skrive sig op til et nyhedsbrev et andet sted på siden?

Man kan også gøre det under "Nyheder" - hvor ville du foretrække at den ligger?

Ulrik:
Fint med massere af undersider i "Nyheder" - det er noget der er godt for google-rankeringen, men I bør kigge lidt på at få lavet interne links.

Jeg er nybegynder med hjemmesider og SEO arbejde - interne links, menes her blot at vi linker internet på siden til vores andre interne sider med relevans?

... det var hvis det jeg lige havde af spørgsmål...

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Jesper. 

Godt du kunne bruge mit indlæg til noget :-).

Jesper Bræmer:
Denne har vi efterhånden fået en del gange - så det skal selvfølgelig ændres. Skal bare finde ud af hvordan!

Det er vil blot et spørgsmål om, at du får fat i en grafiker som kan give dig en hånd :-). Der findes masser af dygtige mennesker her på amino.dk, som kan hjælpe dig med den del.

Jesper Bræmer:
Man kan også gøre det under "Nyheder" - hvor ville du foretrække at den ligger?

Jeg tror det vil gavne jer, hvis man kunne opskrive sig til et nyhedsbrev ligegyldigt hvor på siden man befinder sig, men det er naturligvis en smag sag. For at være ærlig havde jeg overset, den også lå under nyheder. Så det er nok udemærket!

Jesper Bræmer:
Jeg er nybegynder med hjemmesider og SEO arbejde - interne links, menes her blot at vi linker internet på siden til vores andre interne sider med relevans?

Jeg kan anbefale at læse noget stof af enten Thomas Rosenstand, Mikkel Demib, eller Frank Hellerup -- Her går du ikke fejl af hverken råd eller virkning!

Hvad jeg mener med interne links er at i bør linke mere rundt til jeres egne sider -- eksempelvis gennem teksten (hvis du fanger min pointe :-)

God fornøjelse med at få siden op at ringe!

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik:

Hej igen Jesper. 

Godt du kunne bruge mit indlæg til noget :-).

Jesper Bræmer:
Denne har vi efterhånden fået en del gange - så det skal selvfølgelig ændres. Skal bare finde ud af hvordan!

Det er vil blot et spørgsmål om, at du får fat i en grafiker som kan give dig en hånd :-). Der findes masser af dygtige mennesker her på amino.dk, som kan hjælpe dig med den del.

Jesper Bræmer:
Man kan også gøre det under "Nyheder" - hvor ville du foretrække at den ligger?

Jeg tror det vil gavne jer, hvis man kunne opskrive sig til et nyhedsbrev ligegyldigt hvor på siden man befinder sig, men det er naturligvis en smag sag. For at være ærlig havde jeg overset, den også lå under nyheder. Så det er nok udemærket!

Jesper Bræmer:
Jeg er nybegynder med hjemmesider og SEO arbejde - interne links, menes her blot at vi linker internet på siden til vores andre interne sider med relevans?

Jeg kan anbefale at læse noget stof af enten Thomas Rosenstand, Mikkel Demib, eller Frank Hellerup -- Her går du ikke fejl af hverken råd eller virkning!

Hvad jeg mener med interne links er at i bør linke mere rundt til jeres egne sider -- eksempelvis gennem teksten (hvis du fanger min pointe :-)

God fornøjelse med at få siden op at ringe!

Tusind tak for hjælpen!

Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag kære Amino'er

- vi er stadig åbne for lidt konstruktiv feedback!

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt

Jeg kan modsat de andre ikke lide designet. Jeg synes det er rodet, flyvende og usammenhængende.

Bannerannoncer - Tilpas dit site så det passer til gængse formater. Du vil ikke være den der kræver at dine kunder skal lave endnu et format. Prøv at ramme: 728x90, 930x180, 300x250, 160x600 så burde du være dækket ind. Men vægten må ikke overstige det reelle indhold på sitet.

"Din leasingportal" - lugter af lokalbiks i udkantsdanmark. Med mindre du har penge som Biva eller dynelarsen - så gør det lidt mere 2011 ;).. Kan du beskrive konceptet i én linie er det jo et perfekt payoff.

Login - hvorfor? Altså hvorfor skal jeg oprette en bruger - så jeg kan se når XXX forhandler får en ny XXxxx? Så jeg får nyheder fra siden..? Hvorfor? Indtil sitet er stort nok til det eller det giver mere mening ville jeg stryge brugeroprettelsen. Så kan du senere launche det når der er noget at byde på.

Forside

Hiraki - Nyhedsbrevet har prioritet 1 - ihvertfald hvis man er europæer (vi læser jo fra venstre ;)). Med andre ord - DET ER HER DIN SØGNING SKAL VÆRE. Byt rundt på det - få det vigtigste forrest og gør det eventuelt endnu lettere.

Søgeboks - Fjern nogle af alle mulighederne så der kan foretages en søgning hurtigt. Og så kan man filtrere på dem i listevisningen. Der er ikke noget værre end en tom side efter man har brugt tid på at forholde sig til 12 felter og 6 checkboxes.

Evt. lave en quick search og en advanced search.

Ny indenfor leasing - joeh den er sådan set meget god. Hele idéen om leasingskolen er fin. Giv den noget mere opmærksomhed. Du kan evt. drosle ned for nyhedbrevstilmeldingen - det kan du altid kaste i hovedet på brugere senere.

Listeside

Okay med ny søgning på venstre side. Men jeg savner det føromtalte filtrering på resultatet i toppen af listen.

Nu valgte jeg fx bare audi og privat - intet andet - og så kommer der en fin liste. Nu vil jeg gerne vælge diesel fx. Over i højre side, scrolle scrolle scrolle, klik, scrolle scrolle og ny søgning. Det er aaaaaaaalt for langsommeligt. For hvis jeg er hen rasmusmodsat og ydfylder alle felterne flittigt får jeg bare en tom side. Jojo, en indikation om at der ingen resultater er, men jeg kan stadig trykke søg.

Vi er rappe på fingrene når det gælder websites og en lille 12pkt. arial bliver ikke set. Hvis der bliver tjekket realtime på resultaterne - så fjern/deaktiver søgknappen når der ingen er.

Don't make me think! Nu had jeg så (endelig) den liste jeg skal bruge. Men … hvor klikker jeg så for at komme videre. Hvad skal jeg gøre for at få fat i den der bil. Nåeh jeg kan klikke på linien (ofter er der kun én linie per bil når en søgning er udfyldt).

Små knapper, underlines et eller andet - bare der ingen tvivl er for næste skridt.

Produktside

Ved klik på en 'aftale' får jeg så stort set samme informationer - præsenteret lidt anderledes. Givet at jeg kan huske hvad jeg har søgt på selvfølgelig. Et lidt trist og jpeg'et billede af bilen og et logo til højre. 2 webadresser (til samme sted), en 'mere'- og en 'tilforhandlerens side'-knap.

Mere - mere af hvad? Mere is? Igen - don't make me think.
Forhandlerens side - hvis denne knap er din indtjening skal den have MEGET mere power. Både i tekst og en udformning. Jeg siger ikke den skal være skriggrøn og brøle 'KØB' - men clickappeal skal de ha!

Bannerne har jeg vist været omkring.

Forhandlerliste

Rating af forhandler? Forstår heller ikke helt hvorfor, men hvis den skal være der skal den vel hænge sammen med forhandlerinformationen? Som den er nu kunne det lige så godt være en rating på sitet som helhed. Placeringen giver ingen mening.

Resten har jeg vist i bred udstrækning været omring. Man kunne med fordel have en filtrering her også.

Hvad er leasing-siderne

Det flyver rundt - jeg fornemmer ingen sammenhæng mellem hovedmenu, undermenu og tredje niveau. Og slet ikke noget forhold til indholdet i højre side. Ingen indikation om hvilken side man er på eller hvordan man er kommet dertil. Designer hænger ikke sammen.

God weekend!

:) Kim


Fra Randers
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 111
Fra  Leasingbiler.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har allerede fået en masse rigtig god konstruktiv feedback - tusind tak for det!

Vi kunne stadig bruge endnu mere god feedback!

Vi har stadig ALT for mange biografture på hånden - kom med i kampen om dem!

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)