Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål vedr ansættelse af medarbejder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

jeg går med tanker om at ansætte min første medarbejder, men jeg er totalt på bar bund

er der nogen steder eller hjemmesider man kan søge info på

om hvad man skal huske altså en tjekliste på hvad der er vigtigt at have styr på inden ansættelse

hvad der skal stå i kontrakten hvad når den 1st sygedag kommer osv osv

Hilsen Rene

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 19:26
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har du prøvet at google det?

//Hassan

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 19:38

hejsa ja det syntes jeg da 

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 19:41

Fandt du så frem til noget?

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:44

Hvis jeg var dig ville jeg glemme at ansætte en person, og i stedet hyre en underleverandør ind, når du har brug for det.

Du kan hurtigt komme i problemer ift. sygedage, fagforening, opsigelse osv. osv. osv.

I erhvervslivet går en joke om at en første ansættelse kræver 2 mand. En til at udføre de opgaver du påtænker, og en til at administrere hans arbejde og arbejdsforhold.

Så mit råd er: Lad være med at ansætte en person. Der er alt for meget bøvl forbundet med det.

Derudover skal en underleverandør pleje et kundeforhold. Det skal en ansat ikke.

Vh

Anders Bruun

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:56

Det kan sagtens være en god ide med en underleverandør - men naturligvis skal han tjene på det. Det store spørgsmål er om du har brug for den ansatte fast tror jeg. Man kan også anvende vikarer, men det synes jeg ikke lyder brugbart til et speciale som isolering.

Det er ikke uden problem at ha en ansat, men omvendt, tanker er jo at han skal tjene sin løn ind mange gange, så har du behovet, bør du kunne magte det. Du skal dog nok ha en bogholder der kan klare lønningsbogholderi.

Vilkår kan afhænge af hvilken overenskomst den pågældende evt har, og du kommer ikke uden om at hænge på de første sygedage - feriepenge til feriekonto og må google dig ind til alt det

her er lidt som har lidt forskelligt ude til højre

http://www.jobogliv.dk/job/ansaettelsesvilkaar.aspx?gclid=CJTxjO2hmKsCFcSDDgodaA_Lww

du skal også være opmærksom på om vedkommende kan være funktionær - det lyder dog ikke som det hvis det er en timelønnet isoleringsarbejder du søger - uden regnskabsansvar eller lignende

Her en Amino tråd som også er god

http://www.amino.dk/forums/t/59170.aspx

også denne amino tråd kan bringe dig videre

Generelt set er det positivt når man skal og vil ansætte, men JA du skal sætte dig ind i det eller ha en bogholder der kan støtte dig med administrationen - Der er mange der er helt vant til at administrere et par ansatte - sværere er det heller ikke, men det må jo ikke æde al din energi.

Held og lykke med det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Feb 08
Skrevet kl. 20:25

hej igen

jeg vil have en ansat på timeløn med alt hvad der hører til ;-)

jeg har en bogholder som kommer til at stå for denne del også, jeg skal blot selv indberette hans timer

jeg føler mig bare overhovedet ikke klar på den faglige del til at få en mand 

men imorgen har jeg fået stablet et møde med min bogholder så håber jeg bliver clearet der...

og forhåbentlig ringer mit forsikringsselskab tilbage og fortæller mig hvad det koster mig der

job og liv har en ansættelseskontrakt jeg gemte på computeren igår den skal jeg ha med til møde imnorgen for at se om den er brugbar

forløbig 1000 tak for jeres svar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)