Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan jeg se om jeg har jQuery installeret?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står og skal lave en side hvor jeg kører en database igennem en anden udbyder, om man må sige.

Jeg bliver da tilspurgt om jeg har installeret jQuery, hvilket jeg mener er installeret.

Men for at være sikker kunne jeg godt lige tænke mig at vide hvor jeg kan få det bekræftet?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 10:22

Højreklik et sted på din hjemmeside, og tryk på "Vis kildekode", og prøv at søge efter jquery i det vindue der kommer frem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 10:39

jQuery er ikke noget man installerer som sådan. Det er bare et JS library du skal sørge for at inkludere på dit website, enten ved at uploade .js filen og inkludere den, eller ved at henvise til den fra fx Google.

Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 11:07

jeg kan godt se denne jQuery sætning.

Men kan jeg bare ligge den op hvor selve siden ligger, og så henvise til den. Som i god gammeldags stylesheet stil?

Og tak for jeres svar

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 11:12

Ja lige præcis. Godt nok skal du ikke gøre som et stylesheet, men som en normal .js fil. Se fx hvordan jeg plejer at gøre:

<script type="text/javascript" src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.2/jquery.min.js"></script>

Hvis du indsætter den stump der, henter du jQuery vers. 1.6.2 ind, hvor kildekoden ligger hos Google. Så kan du anvende jQuery's library derefter.

Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 11:14

Anders - Meebox:

Ja lige præcis. Godt nok skal du ikke gøre som et stylesheet, men som en normal .js fil. Se fx hvordan jeg plejer at gøre:

<script type="text/javascript" src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.6.2/jquery.min.js"></script>

Hvis du indsætter den stump der, henter du jQuery vers. 1.6.2 ind, hvor kildekoden ligger hos Google. Så kan du anvende jQuery's library derefter.

Så jeg kan smide det stykke kode ind som du lige skrev?

Og tusind tak!!

Med hensyn til libary, hvor og hvordan bruger jeg det? Eller skal bare google mig til det :)?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 11:18

Et library er blot et "bibliotek" over funktioner, og er en generel betegnelse for hvad jQuery er.

Hvis du allerede har jQuery lagt ind på din hjemmeside (du sagde tidligere at du fik et hit, da du søgte efter jQuery i kildekoden?), så behøver du ikke indsætte den kode som Anders skrev.

Tilmeldt 2. Aug 10
Skrevet kl. 11:22

Lars Rasmussen:

Et library er blot et "bibliotek" over funktioner, og er en generel betegnelse for hvad jQuery er.

Hvis du allerede har jQuery lagt ind på din hjemmeside (du sagde tidligere at du fik et hit, da du søgte efter jQuery i kildekoden?), så behøver du ikke indsætte den kode som Anders skrev.

Det er fordi der bliver krævet at vi kører jQuery 1.6.2 javascript
Så mon ikke kravet er opfyldt efter vi har indsat den kode?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 11:24

Jo det burde det - men hvis du allerede har en tidligere version af jQuery lagt ind, skal du have fjernet den først :-)

Det ville være nemmere hvis du lagde et link til din side, så kunne vi afgøre hvad du skal gøre med det samme.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)