Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man salg af hjemmesyet tøj, ud til forbrugerne?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får man salg  af hjemmesyet tøj, ud til forbrugerne?

Det synes som en god ide for mig, for omkring 1år siden, at sætte mig ned og begynde og sy børnetøj, har nu ikke haft det salg som  jeg håbede på, og er ved at gå surt i bare og sy og sy.Crying

Synes nu selv at jeg har en bred vifte af tøj efterhånden, men bare ikke kunder.

Kan man evt gå fra  butik til butik og høre dem om de ville være interserret i hjemmesyet tøj eller hvordan skal jeg gøre det?

Har lavet en web butik  og  sætter mit tøj tilsalg alle tænklige steder.

Prisen ligger under de kendte mærker, men mere end bilka og føtex.

Håber på at der er nogen der kan hjælpe mig Smile

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:25

Hej Cirkelline

Nu har jeg ikke selv erfaring fra tøjbranchen, men vil alligevel prøve at råde dig lidt.

Først og fremmest stor ros til dig, for at sy dit eget tøj, jeg har indtryk af at det er en meget svær branche at starte i, som selvstændig.
Der er efterhånden gået sport i hjemmesyet tøj, så du har konkurrence både fra etablerede tøjfirmaer, men også fra alle de andre hjemmesyersker, som starter deres egen tøjproduktion. 

Jeg har indtryk af at forbrugerne idag er meget krævende. De vil gerne have lækkert børnetøj, som skiller sig ud, men samtidigt skal der være et stort udvalg, og til forholdsvis billige penge.

Jeg tror personligt at det handler om hele tiden at tilpasse sig markedet, samt at kunne følge med efterspørgslen.

Jeg husker en pige der begyndte at sy bukser til små børn. Det var bløde velourbukser i ensartet farve, og det var åbenbart lige hvad folk ville have på det tidspunkt. 
Bukserne var ikke unikke, men de var utrolig praktiske og rare for ungerne at have på, så der blev hurtigt en stor efterspørgsel, rigtig mange ville købe hendes bukser og vendte tilbage hver gang de skulle bruge en større størrelse.

Måske skulle du overveje at gøre det samme?
Se på hvilke farver og modeller dine kunder bedst kan lide, hvad sælger du mest af?
Og så begynd at lave mere af samme slags. Brug dine erfaringer.  
Hold øje med dine største konkurrenter, og se hvad der sælger hos dem. Bliv inspireret af det du ser, og stjæl med arme og ben.
Måske er dit tøj en anelse "for" specielt, men kan, med små ændringer, gøres mere attraktivt for den almindelige forbruger.

Går du på messer? For der er også rigtig meget inspiration at hente. 

Du kunne også overveje at ansætte en syerske i nogle timer om dagen, og selv koncentrere dig mere om design delen.
Eller du kan annoncere efter en partner, en som kan hjælpe dig med at sælge tøjet videre. Det vil koste penge til at starte med, men kan måske ende med at være en gevinst? 

Som sagt så er det en rigtig svær branche, men hvis du virkelig brænder for det, så giv ikke op. 

Vh. Anna 

Tilmeldt 11. Sep 11
Skrevet kl. 20:02

Hej Anna.

Tak for dit svar.

Har været inde og se på konkurrenterne " stjålet" lidt her og lidt der undervejs.

Som skrevet før synes jeg at jeg har en bred vifte af tøj,både noget som ligner meget af alle de anders og så noget der er helt unikt og min stil.

Har ikke været på messer endnu men burde måske gøre det.

Ja desværre er det ikke kun mig der har fået ideen, men ville jo rigtig gerne have at forbrugerne får øje på mig.

Hvordan får man reklameret for sin hjemmeside og hvor skal det gøres for at flest muligt opdager det?

Mvh

cirkelline

Tilmeldt 14. Aug 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:21

Hvis det var mig der havde en hjemmeside med børnetøj, så ville jeg satse på at annoncere på hjemmesider, for gravide og mødre.

Google er din ven!
Søg på alle de hjemmesider du kan finde og lav så en liste over dem.
Begynd fra en ende af, og skriv til dem allesammen at du har en hjemmeside med børnetøj, og at du gerne vil høre hvilke former for annoncering de kan tilbyde, samt priser på disse.

De fleste vil svare dig i løbet af få dage, og så er du allerede nået langt.
Bannerannoncer er dyre, og på de store veletablerede hjemmesider, er det nok utopia her til at starte med, men måske de har andre former for reklame, som er billigere og som kan gavne din forretning.

De små nyopstartede hjemmesider, er ivrige efter at få annoncører, så du kan måske være heldig at finde billige bannerannoncer der.
Det kræver nok en smule benarbejde. 

Jeg ved at der er mange andre former for reklame, såsom google adwords, men det er jeg ikke så meget inde i. 
Håber at andre snart kommer på banen i denne tråd, så du kan få nogle gode fifs til at komme videre med din forretning:-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:55

Har du overvejet at bruge facebook?

Du kunne lave en facebook-side til dit firma og prøve at få flest muligt til at synes om og derved sprede rygtet. Med din facebook side som udgangspunkt, kunne du måske "infiltrere dig" i grupper med mødre, småbørn og hvad du ellers kan hitte på af andre relevante grupper. Hvis du fedter lidt herinde, kunne du måske finde nogle der vil skynde sig at "synes om"

Du kunne måske lave noget hvor de folk der "synes om" ledes ind på din egen hjemmeside, og der deltager i en konkurrence om at vinde et stykke beklædning.

M.v.h. Lone

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:01

Trendsales er også en mulighed du kan bruge, og du kan oprette dig som firma.

Det er et godt sted at starte, og du kan klare det uden hjemmeside + det er let og sikkert både for køber/sælger m.h.t. betaling.

M.v.h. Lone

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:25

Hej!

Jeg kan læse, at du har etableret en webshop. En god webshop med klare produktbeskrivelser og gode fotos af dine produkter et selvfølgelig et must! Det er også en rigtig god idé at beskrive dig selv, dit design, dine materialer og i dine tanker omkring din virksomheds produkter. Sådan gør du helt enkelt dine produkter og webshop mere levende og vedkommende over for kunden. Og du herigennem kan fortælle dem, hvorfor de skal vælge netop dine produkter :-) Det betyder, at din virksomheds produkter kan adskille sig fra konkurrenterne.

Du kan også tilføje en blog eller et nyhedsbrev til kunderne, så de løbende kan høre nyt fra din virksomhed. Aktivitet og dynamik på din webside kan give kunder mere lyst til at komme igen og liiiiige snuse efter nyt... Sådan kan du få mersalg til "gamle" kunder.

Ovenstående kan fint kombineres med en facebook-side, hvis du vil bruge det i din markedsføring. Sørg gerne for at det er let at tilmelde sig nyt fra din webshop, når man er inde på siden.

Med disse ting på plads (måske er din webshop allerede i topform ;-) ) har du en god platform, når du skal ud og gøre opmærksom på dine produkter.

Held og lykke med salget!

Anne Kathrine

Overgaard Tekst

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:49

Jeg ved ikke hvordan folk kommer i medierne, men jeg ved at det er almindeligt at blade/aviser/godmorgen danmark o.s.v. kontaktes af dem der gerne vil ses.

Måske en lille artikel  - med en initiativrig kvinde, der syr børnetøj kunne være interessant for et dameblad, og måske en sådan artikel om dig, kunne give dig medvind.

m.v.h. Lone

Fra Bogense
Tilmeldt 7. Aug 11
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:54

Enig - med disse produkter kan du fx have rigtig god mulighed for en artikel i de lokaleaviser. Din historie (en passende pressemeddelelse) skal blot vinkles, så det ikke ligner gratis markedsføring :-)

Mvh

Anne Kathrine

Overgaard Tekst

Tilmeldt 11. Sep 11
Skrevet kl. 00:19

tak for jeres gode ideer. Har allerede meldt mig ind i alle grupper på facebook har yderliger lavet en side selv, har set andre sider på nettet hvor jeg også reklamere med mit tøj.

Fik en ide om at holde "hjemme market" så håber at jeg på denne måde kan komme ud til nogle forbruger, har sat en anonce i avisen vil sætte skilte op ude ved de forskellige vej og sidst omdele papir hvor i jeg laver en kort beskrivelse om hvad det er jeg sælger. Vælger ikke at skrive hjemmesiden på så de bliver nød til at komme og se hvad det er jeg laver. Håber virkelig at det kan være vejen frem. Smile

mvh

Cirkelline

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)