Hvordan får man salg af hjemmesyet tøj, ud til forbrugerne? Det synes som en god ide for mig, for omkring 1år siden, at sætte mig ned og begynde og sy børnetøj, har nu ikke haft det salg som jeg håbede på, og er ved at gå surt i bare og sy og sy. Synes nu selv at jeg har en bred vifte af tøj efterhånden, men bare ikke kunder. Kan man evt gå fra butik til butik og høre dem om de ville være interserret i hjemmesyet tøj eller hvordan skal jeg gøre det? Har lavet en web butik og sætter mit tøj tilsalg alle tænklige steder. Prisen ligger under de kendte mærker, men mere end bilka og føtex. Håber på at der er nogen der kan hjælpe mig |
Hej Cirkelline
Nu har jeg ikke selv erfaring fra tøjbranchen, men vil alligevel prøve at råde dig lidt.
Først og fremmest stor ros til dig, for at sy dit eget tøj, jeg har indtryk af at det er en meget svær branche at starte i, som selvstændig.
Der er efterhånden gået sport i hjemmesyet tøj, så du har konkurrence både fra etablerede tøjfirmaer, men også fra alle de andre hjemmesyersker, som starter deres egen tøjproduktion.
Jeg har indtryk af at forbrugerne idag er meget krævende. De vil gerne have lækkert børnetøj, som skiller sig ud, men samtidigt skal der være et stort udvalg, og til forholdsvis billige penge.
Jeg tror personligt at det handler om hele tiden at tilpasse sig markedet, samt at kunne følge med efterspørgslen.
Jeg husker en pige der begyndte at sy bukser til små børn. Det var bløde velourbukser i ensartet farve, og det var åbenbart lige hvad folk ville have på det tidspunkt.
Bukserne var ikke unikke, men de var utrolig praktiske og rare for ungerne at have på, så der blev hurtigt en stor efterspørgsel, rigtig mange ville købe hendes bukser og vendte tilbage hver gang de skulle bruge en større størrelse.
Måske skulle du overveje at gøre det samme?
Se på hvilke farver og modeller dine kunder bedst kan lide, hvad sælger du mest af?
Og så begynd at lave mere af samme slags. Brug dine erfaringer.
Hold øje med dine største konkurrenter, og se hvad der sælger hos dem. Bliv inspireret af det du ser, og stjæl med arme og ben.
Måske er dit tøj en anelse "for" specielt, men kan, med små ændringer, gøres mere attraktivt for den almindelige forbruger.
Går du på messer? For der er også rigtig meget inspiration at hente.
Du kunne også overveje at ansætte en syerske i nogle timer om dagen, og selv koncentrere dig mere om design delen.
Eller du kan annoncere efter en partner, en som kan hjælpe dig med at sælge tøjet videre. Det vil koste penge til at starte med, men kan måske ende med at være en gevinst?
Som sagt så er det en rigtig svær branche, men hvis du virkelig brænder for det, så giv ikke op.
Vh. Anna