Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via www til hele verden (software) - Konkurrenceevne med dansk moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Her går man stille og roligt og tror man har rimelig styr på dansk skat og afgifter, men nej...

Jeg har erfaret (og er fortsat paf over det), at jeg vil skulle betale dansk moms af salg til kunder i USA, Tyskland, Uganda osv., hvis jeg via www sælger software. Jeg antog (men tog så åbenbart fejl), at man skulle betale "lokal" trade tax, moms osv.

Derfor to spørgsmål:

1) Ville det kunne betale sig, at stifte firmaet i udlandet. Jeg har intet i mod at betale danske afgifter, dansk skat osv på, alt jeg selv skal have og som sker her i landet, men jeg vil (formentlig) ikke kunne konkurrere på prisen hvis jeg skal betale dansk moms på salg til amerikanere...

2) Har jeg overset en anden mulighed?

Mvh,

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:28

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:13

Tusinde tak for linket. Du har jo fuldstændig ret i, at hverken salg til virksomheder eller private udenfor EU momses. Det står der sort på hvidt.

Jeg skal ikke udlevere nogen her, som prøver at hjælpe, men jeg har drøftet spørgsmålet med en herfra, som bekræftede, hvad jeg har beskrevet ovenfor. Grunden til at jeg spurgte vedkommende var, at Skat på weekendens Iværk og Vækst messe sagde, at det skulle jeg og vedkommende bekræftede, altså Skats udtalelse, om at salg til private (i fx USA) ville skulle momses med dansk moms fordi jeg drev virksomhed fra Danmark.

Tak for linket. Det letter mit projekt noget :-)

Fra Flensborg
Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:19

Skat siger mange sjove ting når dagen er lang....

Så med mindre der er noget undervejs jeg ikke tør tænke på, så arbejde vi efter den anden model, og den har bu været brugt i mange år.

Held og lykke med projektet

/

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)