Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Endt i en træls sag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære aminoer!

-Jeg søger lidt noget hjælp, rent juridisk, da jeg er havnet i en træls sag.

Nu skal i høre:

Ved siden af mine studier, arbejde, drømme og projekter indenfor iværksætteri, er jeg også model.

Sagen er den, at dette bureau som jeg er hos, har formidlet kontakten mellem modellerne og fotografen.
Denne fotograf mødtes vi så med på location og efter shootet gav både min kæreste og jeg de her 800,- kr. hver til fotografen for shootet.
- fotografen har taget billeder og modtaget penge fra samtlige ca. 10 personer fra bureauet.

Nu viser det sig så, at fotografen påstår overfor bureauet, at ingen af os har givet pengene og vi rent faktisk ikke må bruge de her billeder, til andet end personlige sager.
Min kæreste og jeg har ingen form for kvittering eller bekræftelse på betalingen, men en af de andre har en mail samtale, hvor pengene bliver nævnt fra fotografens side og en bankoverførelse til fotografen. 

Det sjove af det hele er, at vi har fundet ud af, at fotografen rent faktisk var på overførselsindkomst imens vi indgik aftalen og betalte. 
- Samtdig er denne skattesvindler officielt partner i en ny hjælpe-organisation.

Det jeg vil slå igennem her, er at jeg er fuldkommen ligeglad med de sølle 1600,- kr.
- Jeg er principielt imod sort arbejde og især imens man snylter på vores SKATTEPENGE!!

Sagen er fra min side: HVORDAN RAMMER JEG HÅRDEST - den her sag er gået hen og blevet personlig :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25

Jeg kan sagtens forstå dig. Først skal I naturligvis danne en gruppe - lave et stykke papir, hvor alle skriver under på, at I har betalt, og hvordan I har betalt. Det vil være helt usandsynligt at I alle skulle lyve. Brug også mailkorrespondancen og overførslen så bevis. Har I andre ex hævet netop det beløb for at betale ham kontant, kan den hævning også indikere, at det er som i beskriver det.

Jeg forstod ikke helt hvordan bureauet stiller sig? Hvis de har formidlet kontakten til fotografen, bør de vel gå ind i sagen også.

Dernæst ville jeg finde en i udnævner til formand for gruppen. Lad den person enten gå ned i den gratis advokat vagt (søg den lokale advokatvagt for din by i google) og høre hvad han vil foreslå. Jeg ville selv skrive til fotografen, at hvis han ikke straks frigiver alle billederne, så vil I som samlet gruppe politianmelde ham for svindel, ligesom alle relevante myndigheder vil kunne blive involveret.

Jeg ville ikke true med at melde for svindel med overførselsindkomst, men det er klart, at I kan give de myndigheder besked om, at I har betalt ham - omvendt er det måske nok med en politianmeldelse for svindel.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:28

Jeg kan forstå at I er ca. 10 der er blevet snydt, og at i er blevet snydt for 1.600 kr., hver, så i alt 16.000 kr.? Det går sagen til en småsag (klik for at læse om småsager), og derved til mit kompetanceområde.

Sagsomkostningerne i en småsag er meget begrænsede, og I vil derfor kunne ramme ham med en egentlig retssag med alt hvad der dertil høre, uden af afholde mere end ganske få omkostninger i den forbindelse. Kopi af dommen samt informationer om det skattesnyd du er blevet bekendt med kan derefter fremsendet til SKAT

Jeg forstår godt dit udgangspunkt om, at det er en principiel sag for dig, og at du ikke vil finde dig i at blive snydt på den måde.

Via vores hjemmeside, www.hornskovvindberg.dk, kan du læse mere om småsager og småsagsprocessen, og hvis du ønsker at få gjort noget ved denne sag, så send mig en e-mail til hornskov@hornskovvindberg.dk, så skal jeg nok hjælpe dig.

- Christian Hornskov, HornskovVindberg

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 22:10

Jeg siger mange tak for jeres henvendelser og råd. Jeg vil prøve at gå så langt jeg kan på egne ben - det giver jo også en god erfaring, til mit næste videregående jura studie.

Bliver det for hårdt kontakter jeg dig helt sikker Christian Hornskov!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1769
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:57

Måske en lidt anden vinkel på sagen, som du også bør medtage.

Hvor er det "Bureau" der har formidlet aftalen i sagen???

Jeg vil mene, at det er bureauets ansvar, at sørge for den slags er 100% i orden og at der er lavet release kontrakt, der underskrives af dig og fotografen.

Det er bureauets ansvar.

Det er yderst amatøragtigt, at benytte en useriøs og uprofessionel fotograf til sine artister / modeller.

Bureauet bør selv betale for en ny fotosession til jer alle og selv tage den med  "fotografen".

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)