Kære aminoer! -Jeg søger lidt noget hjælp, rent juridisk, da jeg er havnet i en træls sag. Nu skal i høre: Ved siden af mine studier, arbejde, drømme og projekter indenfor iværksætteri, er jeg også model. Sagen er den, at dette bureau som jeg er hos, har formidlet kontakten mellem modellerne og fotografen. Nu viser det sig så, at fotografen påstår overfor bureauet, at ingen af os har givet pengene og vi rent faktisk ikke må bruge de her billeder, til andet end personlige sager. Det sjove af det hele er, at vi har fundet ud af, at fotografen rent faktisk var på overførselsindkomst imens vi indgik aftalen og betalte. Det jeg vil slå igennem her, er at jeg er fuldkommen ligeglad med de sølle 1600,- kr. Sagen er fra min side: HVORDAN RAMMER JEG HÅRDEST - den her sag er gået hen og blevet personlig :-) |
Jeg kan sagtens forstå dig. Først skal I naturligvis danne en gruppe - lave et stykke papir, hvor alle skriver under på, at I har betalt, og hvordan I har betalt. Det vil være helt usandsynligt at I alle skulle lyve. Brug også mailkorrespondancen og overførslen så bevis. Har I andre ex hævet netop det beløb for at betale ham kontant, kan den hævning også indikere, at det er som i beskriver det.
Jeg forstod ikke helt hvordan bureauet stiller sig? Hvis de har formidlet kontakten til fotografen, bør de vel gå ind i sagen også.
Dernæst ville jeg finde en i udnævner til formand for gruppen. Lad den person enten gå ned i den gratis advokat vagt (søg den lokale advokatvagt for din by i google) og høre hvad han vil foreslå. Jeg ville selv skrive til fotografen, at hvis han ikke straks frigiver alle billederne, så vil I som samlet gruppe politianmelde ham for svindel, ligesom alle relevante myndigheder vil kunne blive involveret.
Jeg ville ikke true med at melde for svindel med overførselsindkomst, men det er klart, at I kan give de myndigheder besked om, at I har betalt ham - omvendt er det måske nok med en politianmeldelse for svindel.
vh