Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underkategorier mangler i Virtuemart

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at lægge varer ind på en helt ny Joomla-webshop med Virtuemart - men jeg har et problem, for når jeg opretter underkategorier af de forskellige produkter, bliver de godt nok vist i drop-down-menuen (ikke på en pæn måde men de bliver dog vist - og looket forventer jeg webdesigneren ordner i morgen) men når jeg klikker ind på eksepelvis produkter - så vider Virtuemart ikke underkategorierne på siden. 

Jeg ved godt jeg kan spørge webdesigneren i morgen - men jeg er lidt utålmodig her :)

Er jeg faldet i et typisk fejl-fælde? Jeg har redigeret sider i samme programmer før uden  probler, så jeg er lidt lost.

er der mon  nogen der har et bud på, hvad  der er galt?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 09:40

Når du skriver "underkategorier af de forskellige produkter" mener du så attributter?

Den eneste måde du reelt set kan styrer "underkategorier" i Virtuemart er via child products som er helt nye produkter som er linket sammen til parent produktet - attributerne vises udelukkende i en drop down i VirtueMart.

Jeg kan derudover anbefale dig redSHOP i stedet - redSHOP er milevidt foran VirtueMart som på alle leder og kanter er bagom dansen nu.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:44

Nej jeg mener ikke attributter - jeg mener at under "produkter" skal der være forskellige vare grupper - men de ses kun i menuen og ikke når jeg klikker ind på produkter .

Hvad i vil anbefale af andre systemer er fuldstændigt irrelevant - det er en kundes webshop, som jeg skal lægge indhold på. Den er lige blevet færdig fra webdesigneren, så de starter med garanti ikke forfra nu.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 10:03

Det er det som er problemet - det du skriver giver ikke mening i sig selv.

Men jeg antager det er fordi "produkter" faktisk ikke er produkter men bare et navn i menuen som så skal linke til en kategorivisnings side hvor du kan se alle kategorierne og klikke på dem.

Hvis det er tilfældet så kræver det menu punktet laves rigtigt og at "viewet" er stylet op (nu skriver jeg viewet i gåseøjne for man kan reelt ikke snakke om views i VirtueMart da det ikke er lavet på Joomlas framework men bare bruges inde fra Joomla af).

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:17

I de tidligere webshops jeg har arbejdet med i det system, var det bare ikke så kompliceret - der tilføjede jeg bare nye kategorier og lagde dem ind under den hovedgruppe, de skulle høre under - og så virkede det.

det gang ser det fin ud på administrationssiden - men når jeg tjekker efter på frontend, er der bare ikke sket noget som helst - og det er det jeg ikke kan forstå.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:35

Det er fordi du ikke længere sidder i et rent webshop system men i et som er implementeret i et CMS - så du skal selv lave menupunkterne :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)