Hej. En ven og jeg har snakket meget om at købe en udlejningsejendom. Vi har så fundet en bolig til 1.250.000 kr på 140 m2. Boligen er delt op i to lejligheder og bliver allerede i dag brugt som bolig udlejning. Den ligger et sted hvor der ikke er et problem med at leje den ud. Vi vil låne 1.050.000 kr og selv smide 200.000 kr i projektet. Regneskabet årlig se således ud i stor træk: Udgifter: Ejendomsskat: 3.700 kr Forsikringer: 3.800 kr Renovation: 2.200 kr Lån af 1 mil kr F1 lån: 45600 kr(Efter skat) revisor: 10.000 kr ca Ialt 65.300 Kr pr år. Indtjeninger: Husleje: 102.000 kr Ialt 102.000 Kr pr år. Det vil sige vi har et overskud 36.700 kr. Spørgsmål: 1) Ser dette regneskab rigtig ud. Har vi overset noget? 2) Vil det være bedst at købe det privat eller i et form for selskab? 3) Hvis vi opretter et selskab. Vil overskudet blive sat ind i egenkapital. Til renovering osv. Bliver dette overskud anset som en personlig indkomst eller er det først når man trækker pengene ud af selskabet? 4) Er der noget som i/du kan se vi har overset? |
Hej Ditzo
Hvad er status med projektet?
Har i købt?
Du er velkommen til at kontakte mig på info@investeringsagenten.dk
Jeg har selv handlet lidt ejendomme i ny og næ og kan sikkert hjælpe dig med eventuelle spørgsmål
God aften