Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Affiliate. Moms, Skat og Div ! :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle!

Jeg er en 17 (snart 18..) årig ung mand som ønsker at starte en hjemmeside med lidt Affiliate og reklamer.

Her er mine spørgsmål:

1) Skal jeg registreres og have et CVR nummer som et firma og betale moms og skat? Regner ikke med en årlig indkomst på mere end 50.000 kroner... 

2) Eller er det realistisk at tjene mere end 50.000 årligt på det? 
Tænker bare: hvor mange ser en hjemmeside, klikker videre, og køber noget?   
Er markedet stort nok i Danmark? 
(Dont laugh:P ) 

3) Skal jeg have et VAT nummer hvis jeg er partner med f.eks. Amazon da de er udenlandske?

4) Hvis jeg kalder min hjemmeside xxxxx.com bliver den så mindre dansk. Ment sådan at skal jeg så VAT registreres? Eller opstår der andre komplikationer? evt. med søgeord osv. 

5) Kan jeg lave en hjemmeside som er udelukkende Affiliate. Altså med links og bannere som betaler sig på den ene eller den anden måde? 
(CPS, CPL, CPC osv.)

6) Hvis man starter et firma og betaler skat af sine Af filialer. Kan man så lave flere hjemmesider, regne udgifter og indtægter sammen og drive det som et firma eller "en hjemmeside".

Tømte lige mit hoved spørgsmål, sikkert meget rodet.
Jeg skal bare lige have det grundliggende på plads. Så kører det !

Håber i kan svare på en eller flere spørgsmål,
På forhånd tak !

Mvh. Jens 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:21

Npomw:
1) Skal jeg registreres og have et CVR nummer som et firma og betale moms og skat? Regner ikke med en årlig indkomst på mere end 50.000 kroner... 

Nej skal du ikke.

Npomw:
2) Eller er det realistisk at tjene mere end 50.000 årligt på det? 
Tænker bare: hvor mange ser en hjemmeside, klikker videre, og køber noget?   
Er markedet stort nok i Danmark? 
(Dont laugh:P ) 

Ja det er mugligt, jo flere hjemmesider jo bedere indtjening.

Npomw:
3) Skal jeg have et VAT nummer hvis jeg er partner med f.eks. Amazon da de er udenlandske?

http://www.amino.dk/forums/t/3799.aspx

Npomw:
4) Hvis jeg kalder min hjemmeside xxxxx.com bliver den så mindre dansk. Ment sådan at skal jeg så VAT registreres? Eller opstår der andre komplikationer? evt. med søgeord osv. 

Nej den bliver ikke mindre dansk.

Npomw:
5) Kan jeg lave en hjemmeside som er udelukkende Affiliate. Altså med links og bannere som betaler sig på den ene eller den anden måde? 
(CPS, CPL, CPC osv.)

Ja kan du godt :-) - Men det bliver google nok ikke glad for :) Husk tekst :)

Npomw:
6) Hvis man starter et firma og betaler skat af sine Af filialer. Kan man så lave flere hjemmesider, regne udgifter og indtægter sammen og drive det som et firma eller "en hjemmeside".

Nej ikke en hjemmeside, men et firma :) - Men ja du kan godt have flere hjemmesider og regne det sammen.

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. Sep 11
Skrevet kl. 23:39

@ Emil

Tusind tak for hurtig svar!

1) Så jeg kan tjene mere en 50.000 kroner årligt uden at CVR registreres?  

3) Så det er kun hvis jeg køber produkter på Amazon.com at VAT nummer nødvendigt? For på den måde at spare momsen ved køb af produkter. Hvis Amazon.com betaler mig burde et VAT nummer ikke være nødvendig?

Forresten... Er det ulovligt at tjene på affiliate som 17 årig? Er 18 til november.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:42

Npomw:
1) Så jeg kan tjene mere en 50.000 kroner årligt uden at CVR registreres?

Nej desværre.

Npomw:
3) Så det er kun hvis jeg køber produkter på Amazon.com at VAT nummer nødvendigt? For på den måde at spare momsen ved køb af produkter. Hvis Amazon.com betaler mig burde et VAT nummer ikke være nødvendig?

Kan ikke sige det med 100% sikkerhed, men det er ikke "Nødvendigt" - Kun hvis du vil trække momsen fra på varen. 

Npomw:
Forresten... Er det ulovligt at tjene på affiliate som 17 årig? Er 18 til november.

Nej det er det bestemt ikke :-)

- Emil

Tilmeldt 10. Sep 11
Skrevet kl. 23:47

Jeg kan måske betrakte Affiliate som et fritidsjob - hvor jeg har mit frikort og skal betale arbejdsmarkedsbidrag osv. ? :)

Med mindre jeg overstiger de 50.000 kroner årligt. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:58

Altså tjener du ikke mere ind 200-500 kr så glem det :P spild af tid at indberette det(bare min mening) - Ved jeg desværre ikke.. Er ikke økonom :-)

Tilmeldt 10. Sep 11
Skrevet kl. 00:14

Hehe, okay ;)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:30

Du må ikke tjene 50k, men omsætte for 50k over 12 løbende måneder, uden cvr nummer. Husk at du heller ikke må modtage momsen fra affiliatenetværket, hvis du er privatperson.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)