Det kan godt være at konkurrenten er lidt billigere og direkte skilter med det, men kunden bør jo også kigge på hvor meget fragten koster, samt om de øvrige ting man skal have kan købes samme sted (og til hvilken pris)
Når jeg handler på nettet kigger jeg ikke så meget på den slags prissammenligninger (De er jo ikke nødvendigvis opdaterede) tværtimod så sammenligner jeg selv hos de leverandører jeg vil handle hos og det sker da jævnligt at jeg vælger en der er dyrere med et enkelt produkt, blot fordi det samlede regnestykke giver mig den bedst samlede pris.
Rent faktisk kan det jo i nogle tilfælde generere kunder til jer at han sammenligner med navns nævnelse.
Det kan være at kunden ikke kender jer og lige skal se hvad i kan og tilbyder...
Det kan være en kunde der finder et alternativ hos jer der passer bedre til formålet...
Det kan være at jeres service, leveringstid, eller blot jeres personlighed (hvilken jeg kun kan tale positivt om) tiltaler kunden mere end det han har oplevet hos konkurrenten...
Personligt kunne jeg aldrig finde på at sammenligne på den måde han gør. Det svarer i mine øjne til at stille sig op og meddele kunderne at der er alternativer derude, og måske de så vil afprøve ens påstande om at man er billigere, bedre, hurtigere eller hvad det nu er, og vups... så er den kunde måske væk fordi man har serveret alternativet på et sølvfad...