Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man sammenligne priser med konkurrenter og nævne dem med navn?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fundet ud af at en hjemmeside som sælger et produkt vi også har. De har lavet en liste på siden hvor de viser, at de er billigere end andre, blandt andet os og har nævnt vores navn på siden..

der står nogenlunde sådan her;

Prissammenligning
xxx -  pris kr xx - BEDSTE PRIS
Jakodan - pris kr - + 5 kr
konkurrent - pris kr - + 10  kr

Så der står vores og andres firmanavne, hvad vi tager for produktet og at de er billigere end os..

Må man godt nævne sine konkollegers navne og skrive på sine hjemmeside at man er billigere end dem?
Det synes jeg at have lært engang på handelsskolen at man ikke må, men måske jeg husker forkert.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 20:55

Jeg har modtaget tryksager fra hvor der bl.a. indgår lignende prissammenligning med Jakodan. Det handler om boblekuverter...

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:00

Præcis - og det er også fint nok at de har valgt at sælge billigere end os, det må de jo selv bestemme..
Synes da bare det er en underlig måde at gøre det på..

Synes bestemt at kunne huske at man godt må skrive fx at man er billigst, men føtex må ikke skrive "vi er billigere end fakta", de må kun skrive "vi er billigst"..
Er der nogen der kan fortælle mig om ikke det er rigtigt - og evt linke til noget dokuemntation herfor?

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 22:04

Der findes ikke noget forbud mod sammenlignende reklame, men der er en række betingelser, der skal være opfyldt.

Se § 5 i markedsføringsloven.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:10

Nå men det må man så godt, hvis bare man kun skriver fx prisen, som han har gjort.. Øv, det var da træls.
Kan nu ikke forstå, at man har lyst til at markedsføre sig på den måde, det virker lidt ufint - hvis man har gode produkter og priser, kan kunderne vel selv sammenligne og se, hvem de har lyst til at handle hos.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 19:55

Det kan godt være at konkurrenten er lidt billigere og direkte skilter med det, men kunden bør jo også kigge på hvor meget fragten koster, samt om de øvrige ting man skal have kan købes samme sted (og til hvilken pris)

Når jeg handler på nettet kigger jeg ikke så meget på den slags prissammenligninger (De er jo ikke nødvendigvis opdaterede) tværtimod så sammenligner jeg selv hos de leverandører jeg vil handle hos og det sker da jævnligt at jeg vælger en der er dyrere med et enkelt produkt, blot fordi det samlede regnestykke giver mig den bedst samlede pris.

Rent faktisk kan det jo i nogle tilfælde generere kunder til jer at han sammenligner med navns nævnelse.
Det kan være at kunden ikke kender jer og lige skal se hvad i kan og tilbyder...
Det kan være en kunde der finder et alternativ hos jer der passer bedre til formålet...
Det kan være at jeres service, leveringstid, eller blot jeres personlighed (hvilken jeg kun kan tale positivt om) tiltaler kunden mere end det han har oplevet hos konkurrenten...

Personligt kunne jeg aldrig finde på at sammenligne på den måde han gør. Det svarer i mine øjne til at stille sig op og meddele kunderne at der er alternativer derude, og måske de så vil afprøve ens påstande om at man er billigere, bedre, hurtigere eller hvad det nu er, og vups... så er den kunde måske væk fordi man har serveret alternativet på et sølvfad...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:26

Hej Kim,
Jeg ville nu heller ikke gøre det på den måde, også fordi man bliver enormt sårbar, hvis det udelukkende er prisen man vil score kunder på - og de kunder som kun kigger pris og intet andet er ikke loyale, de shopper altid hvor det er billigst.
Men det er også lige meget, jeg ser det ikke som en egentlig konkurrent, da vi ikke tilbyder samme produkter osv og jeg har slet ikke hørt andre kunder nævne det eller noget - Det der irritere mig er, at jeg fandt ham, fordi jeg googlede vores navn jakodan og så kom han frem - godt nok lagt nede på listen, men på et tidspunkt kommer den måske til at ligge højt oppe på vores navn og det er da øv!
Men pyt også med det, så længe det ikke er en vi mærker noget til, der er jo plads til os alle sammen.
Og i det mindste ligger vi som den billigste af de webshops han sammenligner med, så det er da altid noget :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Hej Jakodan,

Jeg har på en anden side i dag skrevet om en sag, hvor det ene firma sammenlignede engrospriser med detailpriser. Herunder var der i udnersøgelsen ikke taget højde for eventuelle rabatter. Det kostede firmaet dyrt ikke at lave fejl i sin sammenligning.

Sagen og afgørelsen fra Sø- og Handelsretten kan læses her:

http://www.winenews.dk/2011/09/vin-engros-aps-fik-smaek-i-so-og-handelsretten/

/Henrik

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 21:32

Henrik Koudahl:

Hej Jakodan,

Jeg har på en anden side i dag skrevet om en sag, hvor det ene firma sammenlignede engrospriser med detailpriser. Herunder var der i udnersøgelsen ikke taget højde for eventuelle rabatter. Det kostede firmaet dyrt ikke at lave fejl i sin sammenligning.

Sagen og afgørelsen fra Sø- og Handelsretten kan læses her:

http://www.winenews.dk/2011/09/vin-engros-aps-fik-smaek-i-so-og-handelsretten/

/Henrik

Hej Henrik, spændende læsning, men der er i vores "sag" ikke umiddelbart fejl i sammenligningerne og der er ikke skrevet nogle tekster eller lign, kun prisen, så det er ikke helt samme situation.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:43

Du kan også lave rabatter på diverse produkter og derved er listen forkert , men jeg synes det er noget der motivere en til at gøre det endnu bedre jo mere en konkurrent prøver på at lave lidt snak om de er billiger mv. jo bedre gør man det selv  

for det er vidste ikke noget mere provokerer at konkurrent bruger denne markedsføring måde der måske overtræder § 1.   god markedsføringsskik

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)