Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sommersæson

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg søger nogle navne/steder hvor man oplever masse turisme i sommersæsonen. Mangler lige et overblik ;-)

Jeg kender til Skagen og Løkken og i går var jeg så første gang på Rømø, med en lokal kendt, 3 steder hvor der er masse turisme.

Kender i til andre ? jeg har selvfølgelig en ide, feks Bornholm, Nord Sjælland omkring Gilleleje, Fanø og sikkert andre steder. Men vil gerne hører fra folk som kender sådan steder og hvis i kender til forretningslivet der, ville det være super. Det skal gerne være en by som ikke lever af andet og ikke bare et sommerhus område eller andet, altså et helt samfund som ikke lever af andet ligesom Skagen som de fleste nok kender.

Hvis i kender til steder i Sverige, Norge og Nord Tyskland også ville jeg også gerne hører om erfaringer der fra.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 17:44
Jeg kender da et utal af dejlige steder i vort skønne Danmark, men skal du på ferie eller skal bruge informationerne til noget andet

Er der noget specielt du går efter, andet end masser af turister?

Erfaringer ? Mener du lange ventetider, dårlig service og lignende, så har vi masser af sådanne steder i Danmark- også!.

På genhør og ha´en god aften & Påske.

Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 17:55
Det var mere i forretningssammenhæng jeg tænkte på ;-)

Så ja hvis du har ejet en forretning i skagen eller andet sted vil jeg da gerne hører dine erfaringer, nu kender jeg selv lidt til skagen, da vi havde et venne par som havde forretning deroppe, men kender du et andet sted vil jeg da gerne hører :-)

Men ellers er det vel bare en liste over Byer/steder som lever af turister jeg søger :-)

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 18:04

Blåvand , Vejers og Henne ville vist være totalt døde, hvis turisterne ikke havde opdaget dem

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 19:40
Umiddelbart tror jeg at mange byer lever godt af turisterne, men ikke udelukkende.

Så, hvis du er på udkig efter en by, hvor turisterne strømmer til i hobetal og du ønsker at starte en forretning der, så er jeg da lidt på herrens mark.

Der er jo mange forhold som gør sig gældende.

Rømø og mange andre øer og byer, er jo tomme om vinteren, hvor der næsten ingen turister er at finde.

Mange af de store danske attraktioner og seværdigheder har jo lukket om vinteren, hvorfor mon ?

Kom vi nu tættere det du eftersøgte?

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 19:59
Jo men det ikke så meget min forretning som er spændende på nuværende tidspunkt, det mere hvor i landet de steder findes hvor, ja turisterne kommer i hobetal.

Ja der er nok flest turister i sommer perioden her i Danmark, også derfor jeg skrev sommersæson :)

Om man skal have lukket om vinteren osv tja det ikke så vigtigt endnu, eller i den her tråd.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Skrevet kl. 20:11
Lige der, tabte jeg nok tråden?

Søger du efter informationer, som Danmarks Turistråd mere end gerne vil hjælpe dig med, eller er jeg helt på gale veje?

- og ønsker du ikke yderligere informationer nævnt i denne tråd er du mere end velkommen til at sende mig en PM, så skal jeg nok forsøge, at hjælpe dig, så godt som jeg formår.

På genhør.

Peter
Danmarkshop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:17
Okay jeg prøver igen, jeg søger oplysninger om hvor i Danmark, man finder steder/byer som lever af turisme.

Det er et meget simpelt spørgsmål som selvfølgleig godt kan blive meget kompliceret. Men hvis vi holder det på det simple niveau kunne det se sådan ud.

Et svar på mit spørgsmål.

Skagen
Løkken
Tversted
Blokhus
Rømø

Det er steder som i højgrad lever af turisme, meget meget simpelt

Hvis så svare havde erfaring med at drive forretning nogle af de steder, kunne personen jo hvis personen var flink komme med lidt erfaring. Men det ikke nødvendigt vi kan sagtens holde det på liste niveau.

Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:54
Du kan helt sikkert også sætte Bornholm på den liste, som du selv var inde på i dit første indlæg.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)