Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omkostninger til advokat og revisor???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

 

Jeg er igang med forretningsplanen for min forhåbentlig kommende virksomhed, og derfor er der jo også nogle etableringsbudetter osv. der skal laves. Derfor er mit spørgsmål: hvad er de realistiske udgifter til revisor og advokat i opstartsfasen og etableringsfasen? Jeg ved det selvfølgelig kan svinge, så hvis i kan komme med et ca. skøn ville det være rart.

Fra København SV
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på, hvor meget du selv er i stand til at varetage. Men siden at du spørger i dette åbne forum, så formoder jeg at du ikke har det store kendskab til bogføring.

Helt afhængigt af hvordan din virksomhed er bygget op, og hvordan du fakturerer dine kunder - så kan det svinge fra 8.000 - 14.000 kroner om året at have en revisor tilknyttet din virksomhed.

Hvis du ikke har et kontor, en firmabil og personale - så vil du spare lidt på den konto. Hvis du har få kunder som betaler større beløb til dig, i stedet for mange kunder som betaler mindre beløb til dig - så vil du naturligvis også spare på den konto.

Nu ved jeg ikke hvor meget du skal bruge en advokat til, men de har jo en forholdsvis høj timepris. Du kan finde en advokat til en 800 kroner i timen - men du kan også finde en til 2500 kroner i timen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Med de få oplysninger du giver, er det umuligt at svare på.

Du er nød til at komme med meget mere info.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Fra  2p Consulting.dk Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med Peter.

Det er ikke muligt at give dig et bud på udgiften til advokat og revisor uden yderligere oplysninger.

Du fortæller jo bl.a. ikke om det er en enkeltmandsvirksomhed eller et ApS.

Hvor stor aktivitet du forventer i firmaet. Branchen er også relevant.

Da visse typer virksomheder er mere komplekse end andre.

Tilmeldt 14. May 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt bliver det et ApS. Den type virksomhed jeg har i tankerne er vagtvirksomhed, hvor jeg stadig mangler at beslutte hvilken type (vil jo helst ikke specificere for meget). Det skyldes der er en stor investeringsforskel i på de to typer.

Hvad angår beløbet jeg tager for ydelsen, er disse to typer også stik modsat af hinanden. Den ene model, vil være mindre beløb fra flere kunder, og den anden vil være større beløb fra færre kunder.

Ja det kan godt virker lidt indviklet, men vil helst ikke ud med hvad præcis det er for en viksomhed jeg har i tankerne.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)