Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenceklausul - fraskrevet kompensation?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 1
Fra  Nunu Consult Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Håber der er en jurist som kan hjælpe. Jeg har en kunde og konkurrenceklausul ifm. medejerskab i et A/S, som jeg trådte ud af for ca. 1 år siden. I forbindelse med overdragelse af anparter i et APS som jeg ejede med samme partner, fik han mig til at underskrive et dokument hvor jeg fraskrev mig alle økonomiske mellemværender mellem mig og disse to selskaber. Dette gjorde han for at slippe for at udbetale skyldig provision og løn, og det gik jeg med til da jeg var nødt til at afhænde min ejerdel i APS'et på det tidspunkt.

Mit spørgsmål er så - gælder min kunde og konkurrenceklausul i det tilfælde for så vidt stadigvæk, og kan det førnævnte dokument forståes således at jeg stadig er bundet i yderligere et år, men uden kompensation?

Jeg er med på at jeg har underskrevet noget jeg ikke skulle have gjort, men jeg underskrev jo på noget helt andet og for at "hjælpe" ham. Kan man have en klausul uden kompensation? det giver jo ingen mening i så fald, er jeg jo jordens største tåbe....;-)

VH

KB

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:15

Der er ikke ET svar - for det er en retslig afgørelse og man skal nærlæse kontrakter.¨

Til din fordel taler, at konkurrence og kunde klausuler virkeligt skal være velbegrundede og i sammenhæng med HELE aftalen, og er den ikke det, så har du god mulighed for at slippe ud

Du kan kontakte en jurist med speciale i emnet - eller chance - det er ikke mange konkurrence klausul eller konkurrence klausul regler, som arbejdsgiver vinder i retten - hvis ikke de er 100% dokumenterede og gennemført i selve ansættelsen -  helt ærligt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17

Det kan tilføjes, at hvis en konkurrence elle kunde klausul skal vinde gehør i retten, så skal den generelt også være betalt for. Du skriver "uden kompensation" og det vil også være en del af rettens afgørelse.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 14:42

Hej

Nu er jeg ikke jurist men jeg tillader mig lige at spørge om hvor meget du modtager hver måned for at opretholde den klausul for hvis du ikke får penge for en konkurrence klausul er den ikke det papir værd den er skrevet på, beløbet skal frem i klausulen.

Vh Preben

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 09:21

Hvis du har været ansat funktionær i selskabet er en gyldig konkurrence- og kundeklausul betinget af kompensation. Se funktionærlovens §§ 18 og 18a. Et krav er bl.a. løbende udbetaling af 50% af den "gamle" månedsløn.

Hvis du har været tilknyttet som konsulent, eller hverken konsulent eller ansat, er der ikke noget krav om kompensation.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)