Kære Aminoer. Jeg er ved at starete en web virksomhed (webshop). vi er to i firmaet som har sat logistikken op og leverandører. Som udgangspunkt ville vi bruge en shoppify løsning til vores webshop, men da vores produkter er costommade med enormt mange variabler er shoppify ikke tilstrækkelig. Vi er derfor ved at tage en programør ind som en 3 part i virksomheden. Hans ejerskab skal altså bestemmes efter den mængde arbejde det kræver at lave denne webshop. I den forbindelse har han lavet et roadmap for hans arbejde med shoppen. Mit spørgsmål er til jer virker det realistisk? Her er hans foreslåede road map. Shopsystem research Hvilket system (Magento, PrestaShop, ?): 1dag Betalingssystem (PayPal Direct, ePay, ?): 1dag Design Identitet: 1dag Feature planlægning (fx hvordan man lettest oplyser costommade muligheder (8 variabler)): 2 dage Wireframes v. 1 (skitse af overordnede linjer, features og flow): 1 dag Design (Photoshop): 3 dage Programmering Installation af shop system (local + hosting) 1 dag Tilretning/udvikling af div. features 3 dage Integration af betalingssystem 1 dag HTML/CSS Markup (fra Photoshop til web) 5 dage Sprogversionering og div. tekster 1 dag Test (bugs og usability) 2 dage Shop v.1 launch i alt 22 dage. Kampagnetracking og statistik Google Analytics (inkl. checkout funnel) 1 dag Rabatkoder 1 dag Integration med affiliatenetværk (fx TradeDoubler) 1 dag Køb mere reminders 1 dag Nyhedsbrev 2 dage Hilsen Sune. |
Hej Sune,
De fleste ting er lidt overkill, dog synes jeg selve design processen på 3 dage er i underkanten? Men hvis I virkelig tror på ideen, hvorfor så ikke betale nogen for at lave det for jer?
Magento ligger godt i svinget til jeres krav - og har mange moduler tilgængelige der kan de ting I gerne vil have.