Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min programør realistisk?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg er ved at starete en web virksomhed (webshop).

vi er to i firmaet som har sat logistikken op og leverandører. Som udgangspunkt ville vi bruge en shoppify løsning til vores webshop, men da vores produkter er costommade med enormt mange variabler er shoppify ikke tilstrækkelig.

Vi er derfor ved at tage en programør ind som en 3 part i virksomheden.  

Hans ejerskab skal altså bestemmes efter den mængde arbejde det kræver at lave denne webshop.

I den forbindelse har han lavet et roadmap for hans arbejde med shoppen.

Mit spørgsmål er til jer virker det realistisk? 

Her er hans foreslåede road map.

Shopsystem research

Hvilket system (Magento, PrestaShop, ?): 1dag  

Betalingssystem (PayPal Direct, ePay, ?): 1dag

Design

Identitet: 1dag 

Feature planlægning (fx hvordan man lettest oplyser costommade muligheder (8 variabler)): 2 dage 

Wireframes v. 1 (skitse af overordnede linjer, features og flow): 1 dag

Design (Photoshop): 3 dage 

Programmering

Installation af shop system (local + hosting) 1 dag

Tilretning/udvikling af div. features 3 dage

Integration af betalingssystem 1 dag

HTML/CSS Markup (fra Photoshop til web) 5 dage  

Sprogversionering og div. tekster 1 dag

Test (bugs og usability) 2 dage 

Shop v.1 launch  i alt 22 dage. 

Kampagnetracking og statistik

Google Analytics (inkl. checkout funnel) 1 dag

Rabatkoder 1 dag

Integration med affiliatenetværk (fx TradeDoubler) 1 dag 

E-mail marketing

Køb mere reminders 1 dag  

Nyhedsbrev 2 dage 

Hilsen Sune.  

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:32

Hej Sune,

De fleste ting er lidt overkill, dog synes jeg selve design processen på 3 dage er i underkanten? Men hvis I virkelig tror på ideen, hvorfor så ikke betale nogen for at lave det for jer?

Magento ligger godt i svinget til jeres krav - og har mange moduler tilgængelige der kan de ting I gerne vil have.  

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 16:09

Lav det med Joomla og redSHOP - jeg er overbevist om det vil gøre det lettere og lave en custom løsning - dels pga. den strukturerede platform og MVC fra Joomla men også pga. templatesystemet i Joomla og den utroligt nemme måde og arbejde med varianter og felter direkte i skabelonerne i redSHOP.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09

Det må være nogle korte dage!

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:39

Jeg tror det er al for kort tid !
Jeg sidder lige nu og arbejder på et marked, lign. DBA og Trendsales, som tager laaaangt mere tid end den tidslinje du har lagt.

Jeg har en designer til alt det grafiske, jeg skal bare selv lave det til HTML og lave alle funktionerne.

Jeg har snart arbejdet på det i 3 uger (næsten uafbrudt), og der er i hvert fald 3 uger igen, før jeg vil sige at jeg går ud af beta og ind i Version 1.0. Lige nu kalder jeg det dog alpha, da der er en lille lukket gruppe der tester på det, imens jeg programmere.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sune

Umiddelbart ser det ikke helt forkert ud, at omkring 22 dage på at starte en webshop uden indtastning af varedata. Man kan sagtens bruge mere, og man kan også slippe afsted med mindre. Det hele handler om hvor perfektionistisk man er.

Der hvor lamperne for alvor begynder at blinke, er når man får fornemmelsen af at programmøren også skal lave identiteten og designet. Det virker helt galt! Lidt ligesom at lade maleren tegne huset. Jeg skal ikke kunne afvise at der findes en maler, der er dygtig til at tegne huse, men jeg ville ikke vædde på det.
Og jeg kan heller ikke anbefale jer, at satse på at jeres programmør kan designe.

Umiddelbart, vil jeg anbefale jer at finde både en designer og en programmør. Eller bruge et system der gør at I kan springe programmøren over :-) 

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:21

Hej

Hvis i alligevel skal betale programmøren så skal i bare lave en kravspec. og så skal programmøren give en pris på jobbet i skyder jer selv i foden ved at gøre ham til 3. part for så slal han aflønnes på lige vilkår med i to andre...

Vh Preben

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)