Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pandora's Æske

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære venner

Jeg sidder her og glæder mig vildt til Amino Tastic, og hvilke muligheder og relationer dette arrangement kan give os alle.

Jeg skriver dette indlæg, fordi jeg blev inspireret af overskriften fra dagens avis (Berlingske Tidende), ”Pandora gemmer sig i æsken”.

Artiklen handler om hvorledes ”en mellemstor, ambitiøs, dygtig og vækstivrig virksomhed med en knaldgod idé bliver ”kidnappet” af en for grådig finansiel sektor og kørt igennem den finansielle vridemaskine” - citat Jens Chr. Hansen, og kan varmt anbefales. I stedet for at åbne op og udvikle sig, er virksomheden nu blevet tillukket, kortsigtet, grådig og defensiv. Og skulle du være en af de stakler, der hoppede på limpinden og købte aktier – så er mit råd, skynd dig at komme ud NU, og tag det som ”dyre” lærepenge.

Nå! det er faktisk ikke smykker, jeg ønsker at bidrage med i dag.

Jeg vil hellere fortælle dig, at jeg ser september 2011, som potentiel mulighed, for at Pandora's Æske meget vel kan blive åbnet på et geopolitisk perspektiv. På det økonomiske perspektiv er Pandora's Æske jo allerede blevet åbnet, med et olieforbrug på mere end 4% af BNP (læs USA).

Og selvom alle har fokus på datoen 9/11 (10 års dagen for angrebet på N.Y.), så lad os lige se, hvad den 20. september 2011 har at byde på.

Der er to meget betydningsfulde møder denne dag. Det ene har jeg allerede skrevet om flere gange.

Det er den 20/21. september, hvor Fed holder deres FOMC møde, og hvor de meget kraftigt har ladet sive/antyde, at de vil melde ud med en ny QE3. Dette har jeg så gået og grublet over i lang tid, og stillet mig selv spørgsmålet.... Hvorfor?

Måske får vi svaret, når vi ser på hvilket andet møde, der foregår den 20. september 2011. På selvsamme dag holder UN (FN) deres 66th samling, hvor et af hovedpunkterne er Palæstina's PA Chef, Mahmud Abbas anmodning til UN Sekretær General Ban Ki-moon, om at blive godkendt som en uafhængig stat.

It is an almost foregone conclusion the UN will recognize Palestine as a new nation.

"Ron Prosor, Israel's ambassador to the United Nations, told the Foreign Ministry last week that Israel has no chance of rallying a substantial number of states to oppose a resolution at the UN General Assembly recognizing a Palestinian state in September.

Prosor - considered one of the most experienced and senior Israeli diplomats - offered a very pessimistic estimate as to Israel's ability to significantly affect the results of the vote. Even though he did not state so explicitly, Prosor implies that Israel will sustain a diplomatic defeat.

"The maximum that we can hope to gain [at the UN vote] is for a group of states who will abstain or be absent during the vote," Prosor wrote, adding that his comments are based on more than 60 meetings he held during the past few weeks with his counterparts at the UN. "Only a few countries will vote against the Palestinian initiative," he wrote."

Så hvilke muligheder har Israel for at forhindre dette? Ja … rigtigt gættet, få vennerne i USA til at modsætte sig dette og nedlægge Veto.

http://www.fresnobee.com/2011/09/08/2529658/us-will-veto-palestinian-statehood.html

Jeg har som sagt gået og stillet mig selv spørgsmålet ….Hvorfor?:

Hvorfor forsøger Fed at bilde os ind, at de vil komme med en ny QE3?

Når vi nu ved, at der er dygtige økonomer, der sidder i Fed, og at de selvfølgelig ved, hvilke gigantiske konsekvenser (læs katastrofe) en ny QE3 vil betyde for verdensøkonomien.

Så hvorfor vil Fed lade os tro, at der kommer endnu en QE3? Når vi nu ved, hvor skadelig den vil være for verdensøkonomien, og specielt for vækstlandene, som lige nu kæmper med en voldsom inflation, bl.a. pga. af stigende fødevarer og energipriser efter den seneste QE2. En verden der allerede er ramt af et ”Oliechok”, og hvor vi allerede har set virkningerne med kraftig opbremsning af væksten i verdensøkonomien. En verden hvor oprør hersker i bl.a. Mellemøsten og Nordafrika, bl.a. foranlediget af eksplosive stigninger på fødevarer og energi (læs QE2).

Her er én mulighed! .........

Kan vi forestille os, at USA via Fed bruger ”truslen” om en ny QE3 som et økonomisk våben overfor UN og hermed resten af verden?

Jeg ser frem til vores Amino Tastic …. og hvem ved, måske mødes vi.

Husk at smil spredes som ringe i vandet

When I change myself – I change the world

Kh. Jens L. More

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:15

Hmm... Indrømmet, der tabte du mig. Jeg kunne ikke følge din pointe hele vejen igennem indlægget. Der er mange indspark i dit lange indlæg. Jeg vil råde dig til at holde det lidt kortere og mere enkelt for, at jeg (og måske også andre?) bedre kan forstå dit budskab næste gang.

God weekend - vi ses til Amino Tastic! :-)
/Anders Pedersen 

Vil du øge omsætningen i din webshop? Vubla hjælper dine kunder med at finde produkterne de søger.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:04

Studenten:
Hmm... Indrømmet, der tabte du mig. Jeg kunne ikke følge din pointe hele vejen igennem indlægget. Der er mange indspark i dit lange indlæg. Jeg vil råde dig til at holde det lidt kortere og mere enkelt for, at jeg (og måske også andre?) bedre kan forstå dit budskab næste gang.

Kære Anders

Tusind tak for at gøre mig opmærksom på dette, som jeg ved er en af mine udfordringer på at blive bedre.

At kommunikere kort og præcist. Jeg har det med at blive så begejstret og komme ud i alt for laaaange forklaringer.

Jeg vil fremover forsøge at gøre det mere enkelt og præcist.

Og endnu engang tak for at gøre mig opmærksom på dette.

Kh. Jens L. More

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)