Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning af aktiehandel?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man handler med aktier/råvarer på børsen, hvordan og hvorledes bliver man så beskattet? Sker det automatisk via registreringen til "broking firmaet"? Eller sker der ingen registrering til skat?

Mvh

Al

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes..sker automatisk vedrørende danske og udenlandske aktier i dansk depot.

Udbytte fra unoterede aktier og aktier som ikke er i dansk depot skal selvangives.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Peter. Hvordan forholder det sig så, med råvarer, sker det også automatisk?

Mvh

Al

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej handel med råvarer er handel med finansielle kontrakter, og de er ikke omfattet af indberetningspligten til SKAT.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
es..sker automatisk vedrørende danske og udenlandske aktier i dansk depot.

Udbytter ja - men beskating af aktiehandel som der står? - Der mener jeg  - ikke nødvendigvis - Har man mange aktier fra måske tilmed længe siden, kender skat ikke spor til indgangsværdien, og bankerne opgiver mig bekendt ikke noget korrekt tal til skat ved salg (gjorde i alle fald ikke i 2010 - klart bekræftet af skat.dk), så der skal man selv opgøre gevinst/tab

Samme vel med obligationshandler med over 2000 kr i bundfradrag fortjeneste/tab - der mener jeg også man stadigt selv må regne med og opgive fortjeneste/tab (måtte i alle fald i 2010 - depoter i Nordea)

Der kan også være værdipapirer efter lagerbeskatning, hvor man selv skal indberette så vidt jeg ved, også selv om man ikke har handlet under året

Skat har givet mulighed for at man kan indtaste indgangsværdier, men som jeg forstår dem, dækker det langt fra alle typer (ex lager - strukturerede o.l.) og dels er jeg ikke overbevist om, at de automatisk får salget af alle aktier fra bankerne - i alle fald gjorde de ikke i 2010 - men det er vist tanken det skal blive sådan - burde kunne være let - fungerer jo med PAL for pensionsdepoter.

Fortæl endeligt, hvis det virkeligt er sådan, at man kan læne sig tilbage overfor handler med aktier, obligationer og lager/struktur - uanset hvor gamle de er i depotet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Nej...du har ret....det er hensigten, at det skal virke fra 2011......men..men...som du er inde på

indgangsværdier mv. mangler.

Jeg har et par kunder, som har flere hundrede handler pr. år, som jeg kører i kæmpe regneark, og

der er det med at holde tungen lige i munden, idet der hurtigt kan ske fejl.

Vi får se, om der nogensinde kommer styr på dette.

Dog er der ikke ret mange problemer med udbytteanmeldelser.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

I kan læse om aktieskat inde på www.easyinvestor.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)